Мета. Обговорити складові успіху; розвивати вміння аналізувати і робити висновки; виховувати працьовитість, наполегливість, бажання доводити задумане до кінця.
Обладнання. Картки для групової та парної роботи, ілюстративний матеріал з теми.
Зміст уроку
I. Організація класу.
Думай, прагни, живи!
Розум, увагу прояви.
Активним і уважним будь,
Про старанність не забудь!
II. Перевірка домашнього завдання.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
– У нашому класі навчаються діти одного
2. Складання асоціативного куща “Успіх”.
3. Робота в групах.
– Запишіть, які риси характеру допомагають досягти успіху.
4. Робота з підручником (с. 42-44).
– Прочитайте статтю підручника.
– Що таке успіх?
–
– Назвіть ознаки успішної людини.
– Назвіть відомих вам українців. Що допомогло їм досягти успіху?
5. Читання статті про М. Амосова та Б. Ступку.
– Як ці люди досягли успіху?
6. Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого.
1. Гра “Мікрофон”.
– Чи вважаєте себе успішними?
– Що може стати на заваді успіху?
2. Робота в групі.
– Складіть поради “Як досягти успіху”.
3. Робота в зошиті.
4. Робота в парах.
– З’єднайте частинки прислів’їв. Поясніть їх зміст.
Мудрим ніхто не вродився, ? | ? запорука успіху. |
Знання – ? | ? вода не тече. |
Буде бажання, ? | ? а навчився. |
Під лежачий камінь? | ? буде й перемога |
5. Читання уривку з оповідання Остапа Вишні “Перший диктант” (с. 40). Назвіть основні причини, через які в давнину багато дітей не могли здобути повної освіти.
Порівняйте умови, в яких навчалися діти ще сто років тому, з сьогоднішніми. Які відмінності ви помітили?
V. Підсумок уроку.
– Що таке успіх?
– Чи всі люди можуть бути успішними?
– Які якості допоможуть вам стати успішними?
VI. Домашнє завдання.
– Напишіть стислу розповідь на тему “Мої батьки – успішні люди”.