Музика рідного краю

Урок 9

Музика рідного краю

Мета уроку: збагачувати знання учнів про культуру українського народу. Дати поняття “троїсті музики”. Розвивати емоційну сферу першокласників, співацькі навички, почуття ритму. Засобами мистецтва виховувати патріотичні почуття, викликати інтерес до народних традицій, творчості українських митців.

Очікувані результати: учні виразно виконують пісню, розуміють зміст і почуття, що виражені в ній, висловлюють власні враження від музики, називають окремі народні інструменти, створюють ритмічний

супровід до музики, беруть участь в народних іграх, ритмічно рухаються під музику.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований; поглиблення теми, засвоєння нових знань.

Домінанти уроку:

– музика в житті народу;

– пісні про рідний край;

– троїсті музики.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком _____,

Кількість присутніх на уроці _____,

Відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4.

Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання пісні М. Ведмедері “Козачата” або “Запорізького марша”.

2.2. Музичне вітання. Розспівування.

2.3. Бесіда з учнями за темою уроку.

2.4. Виконання знайомих учням пісень про Батьківщину, про Україну.

2.5. Розучування пісні “Облітав журавель” (муз. Б. Фільц).

2.6. Слухання українських народних мелодій у виконанні “троїстих музик”.

2.7. Виконання танцювальних рухів під музику.

2.8. Виконання пісні-гри “Голубка”. Українські народні ігри з піснями.

2.9. Узагальнення матеріалу уроку.

2.10. Вихід із класу під пісню М. Ведмедері “Козачата” (або на розсуд учителя).

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Повторення матеріалу попереднього уроку: музика виражає почуття і настрої людини.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна співрозмова з учнями.

Українські композитори, поети і художники в своїх творах оспівують красу рідного краю і виражають щиру любов до Батьківщини. Знайомство з культурою українського народу, народною і професійною творчістю допоможе учням більше дізнатися про народні традиції, усвідомити себе частинкою свого народу.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Розучування пісні “Облітав журавель” (муз. Б. Фільц).

5.2. Слухання українських народних мелодій у виконанні троїстих музик.

5.3. Виконання танцювальних рухів під музику. Музикування.

5.4. Українська народна пісня-гра “Голубка”. Українські народні ігри з піснями.

6. Узагальнення та закріплення знань

– Чим сподобалися учням музичні твори, що прозвучали на уроці?

– Які почуття виражені в пісні “Облітав журавель”?

– Які музичні інструменти входять до складу троїстих музик?

– Як розповідає музика?

– Які народні ігри з піснями знають учні?

– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

Музика про рідний край пробуджує патріотичні почуття, вчить любити свою Батьківщину, свій народ, рідну землю.

8. Домашнє завдання

Слухати музику.




Музика рідного краю