Predmety


НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ МНОЖЕННІ. ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 2 І 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ

Мета: закріпити знання учнів про зміст дії множення, зв’язок додавання і множення; повторити назви компонентів при множенні; розглянути спосіб розв’язування задачі на дві дії; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пізнавальну активність; виховувати уважність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра “Баскетбол”

 НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ МНОЖЕННІ. ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 2 І 3. РОЗВЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ

3. Математичний диктант

– Запишіть тільки відповіді.

– Діти поїхала до музею на двох автобусах. У перший автобус сіло 25 учнів, а в другий на 7 більше. Скільки учнів їхало у другому автобусі?

– Катруся й Оленка збирали листівки. Катруся зібрала 8. Скільки зібрала Оленка, якщо разом вони зібрали 17?

– У Мишка було 14 коміксів, а у Петрика – 22. Скільки коміксів було у хлопчиків?

– У коробці було 13 сірих гудзиків і 25 білих. На скільки більше було білих гудзиків?

Відповіді: 32; 9; 36; 12.

4. Фронтальне опитування

– Перевірте додавання відніманням: 42 + 39 = 81.

– Перевірте віднімання додаванням: 86 – 28 = 58.

5. Робота за індивідуальними картками

Картка 1

1. Розв’яжіть приклади.

96 – 28

45 + 17

2. Розв’яжіть задачу.

В першому мішку було 67 кг цукру. У другому – на 12 кг менше, а в третьому – на 16 кг більше, ніж у першому. Скільки кілограмів цукру було у третьому мішку?

Картка 2

1. Розв’яжіть приклади.

83 – 36

72 + 19

2. Розв’яжіть задачу.

В першому мішку було 38 кг моркви. У другому – на 14 кг більше, а в третьому – на 12 кг менше, ніж у першому. Скільки кілограмів моркви було у третьому мішку?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми закріпимо ваші знання про дію множення та її зв’язок з дією додавання, продовжимо роботу над задачами.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Підготовча робота

1) С. 18, завдання 108.

Додавання – це дія, при якій ми дізнаємося, скільки стало після того, як додали, привезли, зсипали, змішали.

Множення – це дія, коли ми дізнаємося, скільки всього, якщо, наприклад по 2 взяти 4 рази.

– Перевірте, чи правильно замінили додавання множенням.

– На якому місці записали однаковий доданок?

– На якому місці стоїть число, що показує, скільки разів додали однаковий доданок?

2) С. 18, завдання 109.

– Як називаються компоненти і результат дії множення?

– Назвіть числа в рівності.

2. Робота за таблицями множення чисел 2; 3 (с. 18, завдання 110)

– Прочитайте таблицю множення числа 2.

– Розкажіть таблицю з пам’яті.

– Поясніть, на скільки збільшується кожна наступна відповідь у таблиці множення числа 2.

– Поясніть, чому 2 • 5 = 10. (2 + 2 + 2 + 2 + 2)

Аналогічно проводиться робота з повторення таблиці множення числа 3.

Фізкультхвилинка

У двері стука фізкультхвилинка,

Уже затерпла у діток спинка.

Тягнем до сонця маленькі руки

І присідаєм легко, без муки.

А тепер встали і ледь прогнулись,

Хвилинка щезла, а ми й не зчулись.

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею (с. 18, завдання 112)

1) Аналіз задачі і складання короткої умови.

Було – ?, 6 купюр по 2 грн

Витратила – 3 грн.

Залишилось – ?

2) Розв’язування задачі (диференційовано).

Сильніші учні розв’язують задачу складанням виразу самостійно.

Усі решта учнів розв’язують задачу з опорою на схему по діях.

1) [ ] • [ ] = [ ] (грн) – скільки всього грошей у дівчинки.

2) [ ] – [ ] = [ ] (грн).

Відповідь: 9 гривень залишилось в Олі.

Для допитливих

– Скільки ще таких зошитів може купити Оля на гроші, що в неї залишилися? (9 : 3 = 3 (зошити))

2. Самостійна робота (с. 18, завдання 111)

1 варіант – 1-й рядок;

2 варіант – 2-й рядок.

3. Робота за малюнком (с. 18, завдання 113).

– Визначте довжину крокодила, акули, кита.

Одна поділка на лінійці відповідає 1 м. (Довжина крокодила – 10 м, акули – 15 м, кита – 32 м.)

– На скільки метрів кит довший від акули? (32 – 15 = 17 (м))

– На скільки метрів кит довший від крокодила? (32 – 10 = 22 (м))

4. Завдання з логічним навантаженням (с. 19, завдання 114)

– Заповніть у зошитах цікаві квадрати.

Сума чисел 30

Сума чисел 45

Сума чисел 60

 НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ МНОЖЕННІ. ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 2 І 3. РОЗВЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ

 НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ МНОЖЕННІ. ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 2 І 3. РОЗВЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ

 НАЗВИ ЧИСЕЛ ПРИ МНОЖЕННІ. ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЕЛ 2 І 3. РОЗВЯЗУВАННЯ СКЛАДЕНОЇ ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Назвіть компоненти дії множення.

– Замініть додавання множенням: 4 + 4 + 4 + 4 + 4.

– Перше число 5, а друге – у 3 рази більше. Знайдіть друге число.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 19, завдання 115; 116.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...