Неповторність кожної людини

Мета. Формувати в дітей поняття про життя як найвищу цінність і неповторність; розвивати розуміння кожною дитиною своєї оригінальності, індивідуальності; усвідомити вплив здорового способу життя на розвиток людини і її досягнень; виховувати вміння поважати людей і бережно ставитись до власного життя.

Обладнання. Підручник “Я у світі”, зошит, ілюстративний матеріал з теми, pdf-файли.

Зміст уроку

I. Організація класу.

– Станьте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

На місця сідайте чемно,

Хай мине час

недаремно.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Вступне слово вчителя.

2. Розгляд підручника учнями, ознайомлення з умовними позначеннями.

III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Прочитайте тему нашого уроку. (Неповторність кожної людини.)

2. Створити асоціативний кущ “Людина”.

 Неповторність кожної людини

Що таке неповторність людини? В чому вона проявляється?

3. Робота з підручником.

– Розгорніть ваші підручники на с. 5. Прочитайте статтю.

У чому полягають основні властивості людини як розумної істоти?

4. Робота з pdf-файлом.

Розгляньте фотографії. Що на них зображено?

– Які ще фортеці є на території України?

– Хто їх створив? Чи схожі вони? Чому?

– Перегляньте відео.

– Яке місце в природі займає людина?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником.

– Прочитайте статтю “Єдність несхожих”.

– Які на перший погляд однакові речі виявляються різними?

-Чим люди подібні один до одного? Чим різняться?

2. Гра “Ми різні”.

– Кожна людина має почуття, здібності, характер. Зараз ми з вами переконаємось у тому, що ви – різні, кожен з вас – диво, неповторна особистість. Давайте станемо в коло, візьмемось за руки і розкажемо про себе два-три речення. Ви маєте назвати рису, яка, на вашу думку, притаманна лише вам.

3. Вправа “Незавершене речення”.

– Все, що пов’язане з людською душею, а саме: почуття, думки, емоції, мрії, бажання – це… .

– Сукупність здібностей, зовнішності, рис характеру, поведінки людини – це… .

– Унікальний – це… .

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота з віршем Василя Симоненка.

– У чому проявляється ваша індивідуальність?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра “Впізнай за…”.

– Впізнайте людину за голосом.

– Впізнайте однокласника за почерком.

– Намалюйте коло. Подумайте, який предмет можна намалювати з цього кола. Намалюйте його. Порівняйте предмети, які ви намалювали. Чи однакові вони? Чому?

2. Робота в зошиті.

3. Знайомство з пізнайками. Читання казки “Гостинні хатки”.

– Якими були пізнайки?

– Доведіть, що пізнайки унікальні.

VI. Підсумок уроку.

– У чому неповторність людини?

Як має людина ставитись до свого життя? життя інших людей?

– Яку цінність для України становить кожний з нас?

VII. Домашнє завдання.

– Підготуйте розповідь, чим різняться твої рідні.




Неповторність кожної людини