Незвичайні матеріали художника-скульптора. Веселий лісовик

Тема уроку. Незвичайні матеріали художника-скульптора. Веселий лісовик.

Мета уроку. Закріпити знання про види і жанри скульптури; ознайомити з творами народних і сучасних майстрів. Розвивати образне мислення та уявлення, асоціативну пам’ять; створювати певний образ в об’ємно-пластичних формах. Виховувати естетичне ставлення до творів народного мистецтва, учити поважати й берегти традиції народу.

Обладнання:

– природні матеріали, ножиці, шило, клей, пластилін і папір;

– зошити-альбоми;

– література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 142 с.; Програма “Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011”.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти, домовляймось не шуміти, на уроці не дрімати, а старанно працювати.

II. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

– Що таке скульптура?

– Які існують види скульптури?

– Які існують види рельєфу?

– Перелічіть матеріали, які найчастіше використовують у скульптурі.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Героя, якого ми сьогодні спробуємо виготовити з природних матеріалів, ви дуже добре знаєте.

Послухаймо казочку.

(Звучить тиха мелодія).

КАЗКА ПРО ЛІСОВИКА

У зеленій шапці лісу,

Там, де сон гамак свій

звісив,

У хатинці біля броду

Жив дідусь білобородий.

То маленький лісовик,

Дармувати він не звик.

Доки ранок позіхав

Розбудив сім’ю бджолину,

І росу струсив з малини,

Взяв драбину й став будить

Ледаря, що й досі спить,

Знає все той мудрий дід,

Всі дива за сотні літ:

Й де не слід сідати птаху,

Звідки сльози в черепахи,

Чи у вітру є будинок,

Посадив хто сім ялинок,

Чого зебра смугаста

І які в маляток свята,

День і ніч куди біжать,

Й зорі як порахувати,

Знає все – от дивина,

Та що знаєш ти – хтозна

Він грибочків назбирав.

Г. Смеречинська

– Які мультфільми ви знаєте з участю Лісовичка?

– Які казки ви знаєте про Лісовичка?

– Яким зображають автори у своїх творах лісовичків?

Ось послухайте, що розказує про лісовиків українська міфологія. Лісовик (полісун) – дух лісу, його господар. Живуть лісовики на густих деревах або по дуплах сухих дерев. Людей старається заманити в хащу, де їх лякає. Уся лісова звірина послушна Лісовику, особливо зайці.

Коли Лісовик сердиться, мавки, лісові красуні під його грізним поглядом припиняють свої веселощі. Навіть дерева перед ним низько схиляють свої крислаті віти та знімають шапки, бо він володар лісових угідь.

Лісовик, як і Полісун, живе із своїм сімейством на деревах і в пустках хат. Сподобляють і дупла сухих дерев.

Лісовик такий, як чоловік, але буває заввишки, як дерева в лісі. А Полісун у траві такий заввишки, як трава. При всій своїй схожості з людьми у лісових духів тіні нема. Усе має тінь, а в них нема! В Лісовика, як і в людей, є і жінка, є і діти. Коли Лісунка не має своїх, то краде чужих, особисто тих дітей, яких проклинають рідні. Така дитина, яка побувала в Лісовика, вміє ворожити.

Полюбляє Лісовик кричати в лісі. Часом здіймає галас, змушує блукати людину, збиває її з дороги. Як і Полісун, любить змінювати подобу: обертається на знайомого, заводить з людиною розмову, а потім веде її, сплутавши дороги, далеко в ліс, у густі нетрі та болота. Багато їх можна бачити Купальської ночі, тоді їм так регочеться, як ніколи!

Старі люди розповідають, що взимку в лісі можна зустріти сивого діда без шапки із замерзлими вістряками під носом, які висять аж до землі, яксопляки із стріхи. Коли перехожий потягне того діда за бороду, той може розсипатися золотом. Ото вже пощастить тоді комусь…

Та Лісовик майже завжди невидимий, лише голосом та співом виказує свою присутність. Побачити його можна зігнувшись і дивлячись назад крізь ноги. А щоб не зачепив, то треба тоді сказати:

“Мені туди дорога”. Лісовик боїться солі і липового поліна. Позбутися впливу його магічних дій можна, вивернувши на собі сорочку або вдягнувши черевики не на ту ногу – тоді повернеться пам’ять.

Люди вшановують лісовика на третього Спаса 16 серпня – йому кладуть на лісовій галявині хліб або іншу жертву, щоб він не робив зла та не “водив” людей.

Лісовик – істота добра, рідко відповідає на зло людини злом, та все ж може когось занапастити, приміром, коли чоловік ночує з кіньми біля лісу або спить на узліссі. Тоді тихенько краде ту людину, затягує в ліс. Рідко буває, але може підійти до вогню, біля якого заночували чоловіки, погріється трішки, а то і пожартує.

Інструктаж з техніки безпеки.

Приступаючи до роботи, потрібно завжди пам’ятати та дотримуватися правил безпеки.

– Роботу розпочинайте лише з дозволу вчителя.

– Не поспішайте, слідкуйте, щоб клей не потрапляв у рота, очі.

– Під час роботи з клеєм, пластиліном користуйся підкладкою; для витирання рук використовуй серветку.

– Після закінчення роботи наведи лад на робочому місці.

Робота з підручником (с. 35-37).

Фізкультхвилинка.

IV. Практична робота.

Природа – це невичерпне джерело різних матеріалів, з яких можна виготовити безліч чудових поробок.

Влітку і восени вдосталь природних матеріалів для того, щоб зробити багато виробів власними руками.

Осінь завжди дарує нам безліч природних матеріалів для ручної праці і творчості: сухі трави, листя і квіти, шишки, різні гілочки. Все літо ви гралися, відпочивали й розважалися. Постав час для спокійних занять, що вимагають посидючості й уважності. Спробуймо разом зробити осінню саморобку “Веселий лісовик”.

Вирізаємо з картону овал і розмальовуємо його в зелений колір – це буде лісова галявина, на якій розмістимо чоловічків. Прикрашаємо галявину жовтим листям та іншими природними матеріалами, які знайдете під час прогулянки. Тіло чоловічків – шишка. Її приклеюємо до шкаралупи горіха чи шляпки жолудя. Можна приєднати частини тіла за допомогою пластиліну. Згори на шишку також приклеюємо половинку шкаралупи. Зверху на неї наклеюємо дві шляпки від жолудя. Це очі нашого казкового створіння. За допомогою фарб, пластиліну та фантазії чудернацькому чоловічкові можна надати будь-якого колориту.

Учитель під час уроку активізує творчу ініціативу кожної дитини, надає допомогу при з’єднанні окремих деталей, нагадує правила безпечної роботи з гострими предметами.

V. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку.

– Що ми виготовляли на сьогоднішньому уроці?

– Що нового ви дізналися про Лісовичка?

– Аналіз дитячих робіт.

– Прибирання робочих місць.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Усний переказ опису тварини 5 клас
Незвичайні матеріали художника-скульптора. Веселий лісовик