ОДИНИЦЯ ВИМІРЮВАННЯ МІСТКОСТІ

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗА 1-Й КЛАС

Урок 8. ОДИНИЦЯ ВИМІРЮВАННЯ МІСТКОСТІ – ЛІТР. ПОРІВНЯННЯ МІСТКОСТІ ПОСУДИН. ДОБА І ТИЖДЕНЬ, РІК І МІСЯЦІ

Мета: формувати вміння розв’язувати задачі з використанням одиниці вимірювання місткості, розв’язувати текстові задачі і задачі логічного характеру; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 13, завдання

70; 71)

Завдання 70

– Скільки літрів соку в другій банці?

– Складіть обернену задачу.

Завдання 71

– Порівняйте задачі.

2. Обчислення зручним способом

7 + 8 + 3 + 2

8 + 1 + 2 + 9

6 + 2 + 8 + 4

7 + 5 + 5 + 3

3. Складання і розв’язування задач за схемами

 ОДИНИЦЯ ВИМІРЮВАННЯ МІСТКОСТІ

4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

– Запишіть, вставляючи пропущені числа.

1; 3; 3; 1; 7; 9; 9; 7; 3; 4; 4; 3; 2; 5; 7; 7; ?; ?.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми повторимо одиницю вимірювання

місткості – літр та одиниці вимірювання часу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 13-14)

Завдання 72. Самостійна робота

Двоє учнів працюють за закритою дошкою.

Завдання 73

Учні за малюнками дають відповіді на запитання.

1) Скільки літрів води містять: дві такі каструлі? відро і банка? банка і каструля? два таких чайники і кухоль?

2) На скільки більше літрів води містить: відро, ніж банка? відро, ніж каструля? банка, ніж два таких кухлі?

Завдання 74

Учні усно складають задачу з питанням: “Скільки крокодилів було у воді спочатку?”. Розв’язання записують самостійно. Учитель перевіряє.

Завдання 75

Під час повторення умови один учень креслить схему. Після цього учні розв’язують задачу, замінивши в умові слово менше на слово більше.

Завдання 76. Усне виконання завдання

– Назвіть дні тижня.

– З яких частин складається доба?

– Скільки годин у добі?

– Відгадайте загадку.

– Нас сім братів.

Роками рівні, а імена різні. (Дні тижня)

– Що таке тиждень? (7 діб)

– Який сьогодні день тижня? був учора? позавчора? буде завтра? післязавтра?

– Який день тижня шостий по рахунку, починаючи з понеділка? Яким днем закінчується тиждень?

Завдання 77

– Прочитайте пояснення. Виконайте завдання.

Рік – основна одиниця вимірювання часу, пов’язана з рухом Землі навколо Сонця.

– Розгляньте малюнок.

– Рік поділяють на 12 місяців.

Є 4 пори року: зима, весна, літо й осінь.

Зимові місяці – грудень, січень, лютий; весняні – березень, квітень, травень; літні – червень, липень, серпень; осінні – вересень, жовтень, листопад.

– Повторіть назви всіх місяців. Дізнайтеся за календарем, скільки діб у кожному місяці.

Завдання 78*. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають усі двоцифрові числа, у яких кількість десятків і одиниць однакова. (11; 22; 33; 44; 55; 66; 77; 88; 99)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток до уроку)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чим вимірюють рідини?

– Скільки склянок соку вміщається у літровій банці?

– Скільки робочих днів у тижні? вихідних?

– Назвіть осінні місяці.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 14, завдання 79; 80.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 8

1. Фронтальна робота над задачами

– У десятилітрове відро налили 7 л води. Скільки літрів води треба долити до повного відра?

– У літрову банку налили 2 склянки соку. Скільки ще склянок соку поміститься в цій банці? (Учні усно дають відповідь на запитання, з’ясовуючи, що в основі розв’язання цієї задачі – склад числа 5.)

– В одному відрі 5 л води, а в другому – 3 л. Як зробити, щоб води стало у відрах порівну? (Можна перелити 1 л води з першого відра у друге; можна з першого відра вилити 2 л води; можна в друге відро влити 2 л води; можна з першого вилити 3 л, а з другого 1 л; і т. д.)

2. Обчислення значень виразів

1 доба + 3 год.

3 доби + 4 доби

1 доба – 4 год.

1 тижд. + 2 доби

10 год. + 14 год.

1 тижд. – 5 діб

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічного завдання

– Що потрібно зробити, щоб будинки були за огорожею? (Потрібно намалювати огорожу на тлі будинків.)

 ОДИНИЦЯ ВИМІРЮВАННЯ МІСТКОСТІ




ОДИНИЦЯ ВИМІРЮВАННЯ МІСТКОСТІ