Урок 4
Тема. Операційна система Windows. Вікна. Робота з вікнами. Програма “Курчата”
Мета.
1. Ознайомити учнів із операційною системою Windows. Дати поняття про вікна. Вчити учнів згортати, закривати, зменшувати розміри вікна. Вчити працювати з програмою “Курчата”.
2. Повторити правила техніки безпеки.
3. Закріплювати уміння працювати з клавіатурою, мишею, монітором, принтером, модемом, сканером та всіма іншими пристроями комп’ютера.
4. Вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам’ять,
5. Виховувати бажання працювати дружно, бережливо відноситись до живої природи.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, зошит з інформатики, таблиця з клавіатурою, графічний словничок, збірка загадок, гра “Курчата”.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.
Добрий день, в добрий час,
Рада, діти, бачить вас.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
То ж сідайте тихо, діти.
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати.
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
То ж гаразд, часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
2.
Тести.
– Під час роботи з комп’ютером руки повинні бути:
А) мокрими та брудними;
Б) чистими і сухими;
В) свій варіант.
– Сидіти потрібно за комп’ютером на відстані:
А) 50 см;
Б) 20 см;
В) свій варіант.
– Принесене шкільне приладдя можна класти:
А) на клавіатуру;
Б) на стіл;
В) свій варіант.
– Показувати на моніторі потрібно:
А) указкою;
Б) пальцем;
В) свій варіант.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
1. Ознайомлення із операційною системою Windows; роботою з вікнами та програмою “Курчата”.
2. Удосконалення навичок усної лічби.
ІІІ. Актуалізація і корекція знань, умінь і навичок учнів.
Комп’ютер буде дужим, сильним – помічником у кожній справі,
Коли зуміє об’єднати в собі можливості яскраві,
Коли збере в сім’ю єдину помічників різноманітних.
Скажи, що може згуртувати – команду пристроїв магнітних?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Можливості операційної системи Windows.
U Розповідь учителя.
Операційна система Windows дозволяє людині працювати з різними програмами. Для кожної програми на екрані відкривається своє вікно.
Вікно може бути великим, маленьким, може займати весь екран. Вікон може бути кілька.
U Робота з підручником.
U Робота з графічним словником.
Кожне вікно має рядок заголовку, який розташований у верхній частині вікна.
У правій частині рядка заголовку знаходяться три кнопки керування вікном.
Кнопка? згортає вікно. На панелі у нижній частині екрана залишається кнопка з назвою цього вікна. З її допомогою можна знову розгорнути вікно.
Кнопка? закриває вікно. Її використовують для завершення роботи з вікном.
На середній кнопці може бути одне-два зображення: розгортає вікно на весь екран, зменшує розміри вікна.
На кожному віконці є контури
Їх кличуть так: зміни, згорни, закрий,
Запам’ятай помічників цих, друже,
Вони віконцю вірно служать.
2. Фізкультхвилинка.
“Раз” – підняти руки вгору,
“Два” – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
“Три”, “чотири” – прямо стати,
Будем знову починати.
Потім разом всі присядем
І за парти тихо сядем.
3. Практична робота.
Продовження роботи над новим матеріалом. Зміна розмірів вікна.
– На вас чекає цікава робота з вікнами. Слід знати, що рядок заголовку використовується також для переміщення вікна по екрану монітора.
Для цього поставте вказівник миші на рядок заголовку, натисніть на ліву кнопку миші і, тримаючи її натиснутою, перемістіть вікно у будь-яке місце екрана.
Крім того, вікно можна зменшити або збільшити. Для цього треба підвести вказівник миші до межі вікна, уважно придивляючись до вигляду вказівника. Коли він стане двосторонньою стрілочкою, слід натиснути на ліву кнопку миші і, тримаючи її натиснутою, змінити розміри вікна так, щоб із ним було зручно працювати.
4. Ознайомлення з програмою “Курчата”.
U Загадки.
Кинути вгору – то біле,
Кинути над землею – то жовте. (Яйце).
Жовтенькі кульбабки
Мають по дві лапки,
Зернятка збирають,
Пищать, не вгавають. (Курча).
Хто по двору ходить
Маляток водить,
А води боїться?
Як ця птиця зветься? (Квочка).
U Робота з комп’ютером.
– Відкриваємо програму “Сходинки”.
– Вибираємо 3-4 клас.
– Вибираємо програму “Курчата”.
– Пояснюємо правила гри.
U Інформація для вчителя.
На галявині зображено курку і 12 яєць з числами. У верхньому лівому куточку зображено вираз.
U Завдання для учнів.
1. Обчислити вираз.
2. Знайти правильну відповідь.
U Зауваження
При знаходженні відповіді потрібно пам’ятати:
– Курча з’явиться при кожній спробі клюнути яйце.
– Якщо правильна відповідь – курча рухається за квочкою.
– Не можна проходити крізь курчат.
Програма “Курчата”. Кнопки “Розпочати” та “Припинити”.
Кнопка “Розпочати” розпочинає гру, а “Припинити” – перериває гру.
5. Постановка проблемного запитання.
U Як повинна рухатись квочка, щоб знайти правильну відповідь?
Пояснення вчителя.
Обчислюємо приклад. Знаходимо на екрані відповідь.
Рухаємо квочкою за допомогою клавішами керування курсором до потрібної відповіді. З’явилося курча. Якщо воно стало рухатись за квочкою, то відповідь правильна.
U Практична діяльність учнів.
Фізкультхвилинка для очей. (На вибір учителя).
U Перевірка роботи з коментуванням.
U Підведення підсумків гри. Виховний момент.
6. Логічна сторінка. “Для розумників і розумниць”.
U Відгадай загадку.
Натиснеш праву кнопку – зникне без сліду віконце,
Натиснеш ліву кнопку – заховається воно.
Середня кнопка змінить його розмір,
Про що тут йдеться, ми відповімо?
U Уздовж клумби квадратної форми потрібно розташувати 14 камінців так, щоб уздовж кожної сторони була однакова кількість камінців.
V. Узагальнення вивченого.
“Мікрофон”.
Питання.
1. З якою системою сьогодні познайомились?
2. Що відкривається для кожної програми?
3. Яким може бути вікно за розміром?
4. Як можна змінити розмір вікна?
5. З якою програмою працювали?
6. Які головні герої програми?
7. Як знайти правильну відповідь?
8. Що потрібно пам’ятати, щоб не помилитись в грі “Курчата”?
VІ. Підсумок уроку.
– Що було найцікавішим на уроці?
– А що давалось з труднощами?