Оптові ціни

Оптові ціни – вид цін на промислову продукцію, за яких підприємство або збутова організація реалізують її іншим підприємствам та збутовим організаціям. Розрізняють О. ц. підприємства і О. ц. промисловості. О. ц. підприємства складається з повної собівартості і прибутку, який забезпечує підприємствам можливість здійснювати платежі в бюджет, проценти за кредити, розширювати виробництво і стимулювати працівників. О. ц. промисловості – ціни, за якими оптові організації реалізують продукцію підприємствам – споживачам і торговельним організаціям.

Щодо товарів народного споживання, то О. ц, підприємства відрізняється від О. ц. промисловості на суму податку з обороту. В О. ц підприємства входять витрати на транспортування продукції від місця її виробництва до місця споживання. Тому виділяються О. ц. у місці виробництва продукції (О. ц. франко – станції призначення, які оплачуються постачальником) і О. ц. у місці споживання продукції (О. ц франко – станції відправлення – оплачуються споживачем). Ціни також поділяються на республіканські, зональні, поясні. Зональні О. ц. встановлюються здебільшого на продукцію добувних галузей промисловості, поясні О. ц. – на продукцію обробних галузей промисловості, зумовлені значними змінами у транспортних витратах на доставку продукції у різні регіони країни.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Оптові ціни - Економічний словник


Оптові ціни