Основні закономірності виховання – Закономірності і принципи виховання
ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
Основи педагогіки
3. Теорія і методика виховного процесу
3.2. Закономірності і принципи виховання
Процес виховання, як і процес навчання, має об’єктивні закономірності й вимагає дотримання певних принципів.
3.2.1 Основні закономірності виховання
Щоб належно організувати виховний процес у навчально-виховному закладі, керувати ним і досягти високої ефективності, треба знати й брати до уваги його закономірності.
Закономірність виховання – стійкий, об’єктивний, істотний зв’язок у вихованні, реалізація якого сприяє ефективному розвитку
Особистості.
Успішний виховний процес є наслідком реалізації таких його закономірностей:
– Органічний зв’язок виховання із суспільними потребами й умовами виховання. Значні зміни в житті народу спричинюють і зміни в його виховній системі. Розбудова незалежної держави в Україні передбачає формування в підростаючого покоління національної свідомості, виховання любові до Батьківщини, української мови, історії, культури свого народу.
– Людина виховується під впливом сукупності факторів. Недарма говорять, що виховує все: і люди, і речі, і явища. Найважливішим є виховний вплив людини, передусім батьків і педагогів. Це покладає на них особливу відповідальність.
– Залежність результатів виховання від глибини і повноти врахування національного менталітету вихованця. З огляду на це дитину має оточувати рідна природа, вона постійно повинна чути рідну мову і дотримуватися національних звичаїв, традицій тощо.
– Результати виховання залежать від виховного впливу на внутрішній світ вихованця. Виховний процес має постійно трансформувати зовнішні виховні впливи у внутрішні, духовні процеси особистості (її думки, погляди, переконання, ціннісні орієнтири, емоції, мотиви, установки, ставлення).
– Визначальну роль у вихованні відіграє діяльність. Різноманітна діяльність є головним фактором єдності свідомості й поведінки. Лише за таких умов можливий всі бічний розвиток особистості.
Закономірності виховання виявляються в розмаїтті і взаємозв’язків і взаємоперетворень. Знання їх дає педагогу змогу цілеспрямовано проектувати виховний процес і втілювати в життя програму виховних заходів.






Схожі записи:
Орієнтовний компонент. Орієнтовна частина діяльності – ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 3 . ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 3.2. Орієнтовний компонент. Орієнтовна частина діяльності У вітчизняній психології вважаються загальновизнаними такі компоненти діяльності: – власне діяльність як процес активності суб’єкта, яка відповідає мотивові як усвідомленій потребі; – дія, відповідна тій чи іншій меті, що відображає предмет потреби; – операція, що відповідає умовам, у яких діяльність здійснюється. Дія є одиницею діяльності: вона має всі її основні властивості, враховує структурні моменти, а її процесRead More...
Запитання. Завдання – Методологічні аспекти психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.3. Методологічні аспекти психології Запитання. Завдання 1. Визначте суть понять “методологія”, “метод” та “методика” і взаємозв’язки між ними. 2. Чому потрібне системне вивчення психіки людини? 3. Чому психічні властивості людини не можна звести лише до матеріально-структурних? 4. Охарактеризуйте системи, що визначають буття людини. 5. Яка відмінність між об’єктом і предметом дослідження в психології? 6. Які вимоги до теорії ставить психологічна практика? 7. У чому полягає складність виявлення психологічнихRead More...
Спілкування як взаємодія – ПСИХОЛОГІЧНА ПРИРОДА СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 4 ПСИХОЛОГІЧНА ПРИРОДА СПІЛКУВАННЯ Спілкування як взаємодія Спілкування – це активна взаємодія його суб’єктів. Вони по черзі діють одне на одного, оцінюють дії, сприймають або не сприймають спрямовані на них думки, оцінки, почуття. Якщо один із суб’єктів виявляє пасивність, спілкування не відбувається. Іноді бачимо таку картину: один із співбесідників щось розповідає, інший як людина ввічлива, начебто слухає, проте зацікавленості до змісту розмови не проявляє, до переданої інформації ставиться байдуже. Що жRead More...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РОСІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТ.) – РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ 3. РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ 3.1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РОСІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТ.) Соціальні умови, що склалися в Росії до останньої третини XIX сторіччя привели до необхідності більш пожвавленого розвитку вітчизняної науки. Саме у цей період, пов’язаний із формуванням власних поглядів на людину та її роль у суспільстві і, головне, – із розвитком рефлексії своєї самобутності, своїх наукових і психічних особливостей, стала формуватися російська психологія. ХочаRead More...
Школа як провідна ланка в системі вихованняя – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання 3.5.5 Школа як провідна ланка в системі виховання Школа є провідною ланкою в системі виховання підростаючого покоління. Вона покликана координувати діяльність сім’ї і громадськості з виховання учнів, педагогізувати всіх учасників виховного процесу. Піклування школи про виховання дітей у сім’ї має два напрями. Перший напрям – педагогічна освіта батьків. Засобами її здійснення є читання лекцій, проведення бесід; відвідування батьків удома; консультуванняRead More...
Сутність темпераменту – Темперамент – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.1. Темперамент Поведінка людини залежить не тільки від соціально зумовленої спрямованості її особистості, а й від специфіки її природної організації, зокрема такої індивідуально-психологічної особливості, як темперамент. 5.1.1 Сутність темпераменту Спостерігаючи за людьми, неважко помітити їх неповторну індивідуальну своєрідність у загальній рухливості, швидкості мовлення, виявленні почуттів. Одні з них запальні, рухливі й веселі, інші – повільні, спокійні й холодні, ще інші – дуже переживають, але приховують свої почуття, кволі йRead More...
Дискусійний характер спілкування в аудиторії та рівень його моральності – ЕТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИСТУПУ В АУДИТОРІЇ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 12 ЕТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИСТУПУ В АУДИТОРІЇ Дискусійний характер спілкування в аудиторії та рівень його моральності Суперечка в аудиторії – це зіткнення різних думок, під час якого кожна із сторін відстоює свою позицію. У науці природа суперечки розглядалася неодноразово. Найкраще це зробив С. І. Поварнін. Його книга “Суперечка. Про теорію та практику суперечки” – перша спроба серйозно розібратися в цій проблемі. Єдиної класифікації суперечки в науковій та методичній літературіRead More...
Мораль як сукупність соціальних норм – ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 2 ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ 2.1 Мораль як сукупність соціальних норм В основі морального виховання лежить процес передавання людині моральних норм, правил і принципів поведінки в суспільстві з метою перетворення їх у значущі, внутрішньо необхідні регулятори її соціальних проявів. Дії та вчинки, вимушено спрямовані людиною на дотримання моральних норм, але не пережиті особистістю як внутрішньо необхідні, моральними у психологічному розумінні не вважаються. Мораль розуміється як загальноприйнятий у суспільстві модусRead More...
Нарада – КОЛЕКТИВНЕ ОБГОВОРЕННЯ ДІЛОВИХ ПРОБЛЕМ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 11 КОЛЕКТИВНЕ ОБГОВОРЕННЯ ДІЛОВИХ ПРОБЛЕМ Нарада Проведені опитування свідчать, що менеджери залежно від рівня управління 50-70% свого робочого часу проводять на нарадах. Наради – один з найефективніших способів обговорення важливих питань і прийняття рішень в усіх сферах виробничого, громадського й політичного життя. Вони дають змогу спільно аналізувати важливі питання й висловлювати свої думки та пропозиції, приймати найоптимальніші рішення. Крім того, на нараді керівництво може поінформувати працівників про свої плани. Проблема, якаRead More...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ ВІД АНТИЧНОСТІ ДО XIX СТОЛІТТЯ – РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ Історія психології: навчальний посібник Розділ 4. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ 4.1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ ВІД АНТИЧНОСТІ ДО XIX СТОЛІТТЯ Нижче подані деякі “відсутні скельця” загальної “мозаїчної картини” історії психології зарубіжних країн. Картина, звичайно ж, не завершена, але більш повна, ніж представлялася раніше. ЗЕНОН ЕЛЕЙСЬКИЙ (народився близько 490 року – номер близько 430 року до н. е.). Древньогрецький мислитель. Був учнем та пасинком Партеніда. Аристотель вважав Зенона засновником діалектики як мистецтва тлумачень протиріч. Істина сущого, наRead More...
Запитання. Завдання – Характер – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.2. Характер Запитання. Завдання 1. Визначте місце і роль характеру в структурі особистості. 2. Проаналізуйте відмінності між темпераментом і характером людини. 3. Як співвідносяться в характері людини біологічне і соціальне? 4. Обгрунтуйте, чому характер потрібно формувати комплексно. 5. Для чого необхідно вивчати характер людини? 6. Як саме обставини впливають на зміну характеру особистості? 7. Чому самовиховання характеру є ефективнішим, ніж виховання? 8. Як ви розумієте народний вислів “Формувати характерRead More...
Державні нормативні документи, що визначають зміст освіти – Зміст освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.2. Зміст освіти в Україні 2.2.2 Державні нормативні документи, що визначають зміст освіти Зміст освіти визначають такі нормативні документи, як навчальний план, навчальна програма, підручник і навчальний посібник. Навчальний план. Він є головним для навчального закладу документом, який визначає зміст і структуру навчального процесу. Навчальний план – документ про склад навчальних предметів, які вивчають у певному закладі освіти, їх розподіл, тижневу й річну кількістьRead More...
ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В XVII СТОРІЧЧІ – РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ в УКРАЇНІ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ в УКРАЇНІ 2.1. ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В XVII СТОРІЧЧІ Дивно і незрозуміло, чому в жодному підручнику, хрестоматії або навчальному посібнику з “Історії психології” немає розділу або частини, яка б викладала у послідовності становлення та розвиток психологічної думки в Україні. Самий початок зародження психологічної думки в Україні відноситься до XVII ст. В усі часи призначення психології виражається у двох напрямках: відображенні історичного шляху народу і впливові наRead More...
Структура характеру – Характер – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.2. Характер 5.2.2 Структура характеру Повсякденне життя засвідчує надзвичайно велику складність і багатогранність характеру. Вчені, які його досліджують, нарахували у людини більше 1500 різних рис характеру. Проте ці риси не ізольовані одна від одної, а взаємопов’язані й утворюють цілісну структуру. Структурність характеру виявляється у закономірній залежності між окремими його рисами. Так, скромність і сором’язливість, як правило, поєднуються з тактовністю і поступливістю, а зарозумілість та пихатість – із недоброзичливим, неуважнимRead More...
Індивідуальні особливості пам’яті – ПАМ’ЯТЬ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПАМ’ЯТЬ Індивідуальні особливості пам’яті У пам’яті людей є значні індивідуальні відмінності. Вони виявляються у відмінностях продуктивності процесів пам’яті; у переважанні пам’яті тієї чи іншої модальності; у відмінностях у рівні розвитку різних типів пам’яті. Загальними характеристиками продуктивності процесів пам’яті є обсяг матеріалу, який може запам’ятати людина за певний проміжок часу, швидкість і точність запам’ятання матеріалу, тривалість збереження матеріалу в пам’яті і готовність до його відтворення. Крім індивідуальних відмінностей, пам’ять різних людей може розрізнятисяRead More...
Особливості письмового ділового спілкування – ЕТИКА ТА ЕТИКЕТ У ДІЛОВОМУ СПІЛКУВАННІ З ІНОЗЕМЦЯМИ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 13 ЕТИКА ТА ЕТИКЕТ У ДІЛОВОМУ СПІЛКУВАННІ З ІНОЗЕМЦЯМИ Особливості письмового ділового спілкування Перш ніж розглядати особливості письмового ділового спілкування, варто, на наш погляд, уточнити деякі принципові моменти. По-перше, письмове ділове спілкування має багато спільного (за змістом, нормативною базою та ін.) із усним спілкуванням. Отже, основні вимоги та нормативи, а також теоретичні підходи останнього багато в чому поширюються також на письмове ділове спілкування. По-друге, культурологічні особливості ділового спілкування з партнерами різнихRead More...
Основні напрями педагогічного забезпечування розвитку самоосвіти – ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 5 ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 5.2. Основні напрями педагогічного забезпечування розвитку самоосвіти З позиції визначення основних напрямів педагогічного керівництва самоосвітою учнів психологи виділяють кілька основних видів педагогічного забезпечення розвитку самоосвіти. Головним напрямом у вихованні прийомів самоосвіти є робота вчителя-предметника на уроці по формуванню повноцінної навчальної діяльності в єдності всіх її компонентів. Логіка роботи тут стандартна: відпрацювавши окремі компоненти навчальної діяльності, вчитель передає їх для самостійного виконання учням, починаючи зRead More...
Генетичні, вікові й статеві особливості особистості – БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ Генетичні, вікові й статеві особливості особистості Біопсихічна підструктура особистості формується з очевидною перевагою біологічного. Не будемо вдаватися до розкриття всіх можливих формально-логічних зв’язків між поняттями психічне, соціальне й біологічне, які є в історії науки. Зазначимо лише, що біологічний розвиток індивіда є початковою умовою його психічного розвитку. Отже, біопсихічна підструктура особистості утримує властивості, які незрівнянно більше залежать від фізіологічних особливостей мозку, всієї нервової системи, віку, що є підгрунтямRead More...
Особливості основних груп методів навчання – Методи, форми і засоби навчання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.4. Методи, форми і засоби навчання Педагогічна майстерність передбачає оволодіння різноманітними методами, формами, засобами навчання, за допомогою яких на кожному рівні реалізується зміст освіти. 2.4.1 Особливості основних груп методів навчання Розвиток пізнавальних здібностей учнів, здобуття ними знань, умінь і навичок, використання їх на практиці залежать від оптимального застосування методів навчання, що зумовлено передусім цілями (специфікою) змісту навчання, віковими особливостями учнів. Метод навчання – спосібRead More...
Сім’я – основний осередок виховання дітей і молоді – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання У кожному суспільстві формуються певні типи соціальних взаємодій, які узгоджено діють за певними правилами і є обов’язковими для соціальних спільнот. Такими є суспільні інститути – відносно стійкі моделі поведінки людей і організацій, що історично склалися у певній сфері життєдіяльності суспільства. Тобто інститути охоплюють певну сукупність людей, установ, покликаних вирішувати важливі суспільні завдання. Наприклад, інститут виховання реалізує свою місію щодо формуванняRead More...
Структура спілкування – ПСИХОЛОГІЧНА ПРИРОДА СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 4 ПСИХОЛОГІЧНА ПРИРОДА СПІЛКУВАННЯ Структура спілкування Ураховуючи складність природи спілкування, важливо розібратись у його структурі. Завдяки дослідженням учених виокремлено три взаємопов’язаних сторони спілкування: – комунікативну – обмін інформацією між індивідами та її уточнення, розвиток; – інтерактивну – організація взаємодії суб’єктів, які спілкуються, тобто обмін не тільки знаннями, думками, ідеями, а й діями, зокрема при побудові спільної стратегії взаємодії; – перцептивну – процес взаємного сприймання й розуміння співрозмовників, пізнання ними одне одного.Read More...
Виконавський компонент. Класифікація навчальних дій – ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 3 . ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 3.3. Виконавський компонент. Класифікація навчальних дій Виконавський компонент навчальної діяльності стосується її операційної структури. При розгляді операційного складу діяльності, зокрема навчальної, виникає питання про класифікацію дій. їх, як і діяльність взагалі, треба розглядати за ознаками типу, виду й форми. Тип дії визначається переважно через її ціль. За цією ознакою розрізняються такі дії: – репродуктивні (спрямовані на відтворювання зразка); – стандартні (орієнтовані на дотриманняRead More...
Психічні стани особистості в різних ситуаціях життєдіяльності – ПСИХІЧНІ СТАНИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПСИХІЧНІ СТАНИ Психічні стани особистості в різних ситуаціях життєдіяльності Психічний стан конкретної особистості залежить від багатьох чинників. Практика показує, що коли особистість глибоко усвідомлює свій громадянський і людський обов’язок, а також відповідальність, у неї виникають позитивні стани. У свою чергу, почуття обов’язку формується й закріплюється через певні психічні стани. Це має вагоме значення для виховання почуття обов’язку й відповідальності особистості. Чинники соціальної дійсності впливають на психічні стани особистості безпосередньо, прямо та опосередковано,Read More...
Запитання. Завдання – Емоції і почуття – Емоційно-вольова сфера особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 4. Емоційно-вольова сфера особистості 4.1. Емоції і почуття Запитання. Завдання 1. Яка відмінність між емоціями і почуттями? 2. Проаналізуйте природу виникнення емоцій із точки зору інформаційної теорії. 3. Яку роль відіграють в емоціях органічні відчуття? 4. У чому проявляється суб’єктивність переживань? 5. Що розкривається в змісті почуттів? 6. Обгрунтуйте відмінності у переживаннях стресу і афекту. 7. Чи можна естетичні почуття відносити до астенічних переживань? 8. Поясніть, у чому проявляється нечіткість поділу вищихRead More...
Історичні форми організації навчання – ІСТОРИЧНІ МЕТОДИ Й ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 2 2 ІСТОРИЧНІ МЕТОДИ Й ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ 2.2. Історичні форми організації навчання Як процес передавання й засвоювання знань, умінь і навичок будь-який сучасний освітній процес має три основні складові: зміст навчання; діяльність навчання (організація навчального процесу й викладання змісту навчання); учіння як діяльність у межах організованого навчального процесу тих, кого навчають. Усі ці складові присутні в різноманітних формах організації навчання, відомих на сьогодні. Найраннішими формами організації навчання вважаються індивідуальнаRead More...
Психологічний смисл Виховання – ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВИХОВАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 1 ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВИХОВАННЯ 1.1. Психологічний смисл Виховання Виховання у широкому розумінні – це функція суспільства, яка забезпечує його розвиток через передавання новим поколінням людей соціально-історичного досвіду попередніх поколінь відповідно до вимог часу. У вузькому розумінні виховання – це процес свідомого, цілеспрямованого й систематичного формування особистості, який здійснюється в межах і під впливом соціальних інституцій (родини, виховних і навчальних закладів, установ культури, суспільних організацій, засобів масової інформації тощо) зRead More...
Виховна роль дитячих і юнацьких організацій – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання 3.5.2 Виховна роль дитячих і юнацьких організацій Невід’ємним компонентом системи національного виховання дітей та молоді є такі дитячі та юнацькі організації, як “Пласт”, “Курінь”, “Сокільський доріст” та ін., що виникли в роки незалежності України. Головні завдання їх діяльності грунтуються на загальних засадах національного виховання. Так, юнацька організація “Курінь” покликана виховувати духовно та фізично розвинене юне покоління на історично сформованих засадахRead More...
Системність у дослідженні людської психіки – Методологічні аспекти психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.3. Методологічні аспекти психології 1.3.2 Системність у дослідженні людської психіки Аналітичний підхід до вивчення людської психіки, за якого психічну реальність розглядають ізольовано, відірвано від її носія, можливий (а іноді й необхідний) лише на першому етапі пізнання. Загалом він є малопродуктивним, бо будь-яка психічна якість, взаємодіючи з іншими якостями в процесі діяльності людини, розкриває свої нові аспекти й можливості. Цю обмеженість аналітичного методу долають за допомогою системного підходу, розробленогоRead More...
Специфіка й структура педагогічної діяльності – ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 5 1 ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА 1.1. Специфіка й структура педагогічної діяльності Сучасне науково-психологічне дослідження будь-якого суб’єкта педагогічної діяльності передбачає психологічний аналіз його професійної компетентності. Цей термін поєднує в собі три основні сторони феномена педагогічної праці: педагогічну діяльність, педагогічне спілкування й прояви особистості педагога, які вважаються окремими процесуальними показниками (або блоками) та-кої компетентності. Результативність педагогічної праці вчителя, вихователя або викладача оцінюється по тих якісних позитивних змінах у психічному розвиткуRead More...
Запитання. Завдання – Раціональні форми освоєння дійсності – Пізнавальна діяльність особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 3. Пізнавальна діяльність особистості 3.2. Раціональні форми освоєння дійсності Запитання. Завдання 1. Поясніть вислів: “Пам’ять – це дорога з минулого в майбутнє”. 2. Які недоліки мають різні теорії пам’яті? 3. Розкрийте відмінності між сенсорною і короткочасною пам’яттю. 4. Як відбувається розвиток і формування пам’яті? 5. Чим довільне запам’ятовування відрізняється від мимовільного? 6. За допомогою яких прийомів можна сповільнити процес забування потрібного матеріалу або запобігти йому? 7. Чим можна обгрунтувати величезні можливості пам’ятіRead More...