Особливі метро-ритмічні характеристики музики. Робота над піснею “Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. М. Скорик. “Гуцульський триптих”

7 КЛАС

Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 22

Тема уроку. Особливі метро-ритмічні характеристики музики. Робота над піснею “Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. М. Скорик. “Гуцульський триптих”

Мета уроку: узагальнити знання учнів про побудову музичного твору, працювати над художнім виконанням пісні, розвивати музичну пам’ять та співацькі навички; виховувати інтерес до музичного мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, нотний запис, портрет композитора.

Хід

уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

ІІ. Розспівування.

Спів вправи з дошки, сольфеджуючи.

 Особливі метро ритмічні характеристики музики. Робота над піснею Гей, ви, козаченьки. Слухання музики. М. Скорик. Гуцульський триптих

 Особливі метро ритмічні характеристики музики. Робота над піснею Гей, ви, козаченьки. Слухання музики. М. Скорик. Гуцульський триптих

– Що змінювалося у цих вправах під час співу?

(Розмір, ритм, темп. Всі музичні твори виконуються у встановленому темпі, що створює певний характер твору. А відчуття темпу залежить від розміру).

– Які види розміру ви знаєте?

(Простий та змінний).

– У якій вправі ви помітили змінний розмір?

(У І).

– Що характерно для II вправи? (Зустрічається синкопа).

– Що таке

синкопа?

III. Перейдемо до пісні.

– Яку пісню вивчали на минулому уроці? (“Гей, ви, козаченьки” Г. Татарченка).

1. Опрацювання тексту на всіх куплетах.

2. Робота над виконавським розвитком: широко, наспівно, передаючи героїчний характер.

IV. Слухання музики.

1. Вступна розповідь.

У 60-х роках XX ст. яскраво спалахнув талант молодого композитора зі Львова Мирослава Скорика. Крім класичного спрямування, молодий музикант цікавився естрадою і перший вніс в українську “легку” музику ритми джазу і рок-музики. М. Скорик народився 1938 р. у Львові. Його родина була тісно пов’язана з мистецтвом. Дідусь був відомий фольклорист, а сестра бабусі – знаменита українська співачка Соломія Крушельницька. Він зростав у атмосфері високої духовності, дуже рано проявив нахил до музики. Навчався у Львівській консерваторії, де після закінчення залишається викладачем і відразу вступає До спілки композиторів України.

У 1965 р. знаменитий режисер С. Параджанов приїжджає на Гуцульшину ставити художній фільм, що згодом увійшов у десятку кращих фільмів усіх часів і народів, – “Тіні забутих предків” за повістю М. Коцюбинського. Музику до Цього фільму запропонували написати М. Скорику. На основі музики до кінофільму через деякий час композитор створює “Гуцульський триптих”. Саме Цей твір розпочне серію цікавих, незвичних за трактуванням народно-пісенних інтонацій творів. До них належать І концерт для скрипки з оркестром, “Коломийки”, “Карпатський концерт”. А далі опера “Мойсей”, балет “Каменярі”, кантата “Весна” та інші.

2. Сьогодні ми послухаємо II частину “Іван і Марічка” із симфонічного твору “Гуцульський триптих”, де композитор звеличує і прославляє красу карпатського краю, його народ, заворожує національним колоритом Гуцульщини.

Триптих – це музичний цикл із трьох п’єс з різними сюжетами, об’єднаних однією темою.

3. Характеристика прослуханого.

V. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


Особливі метро-ритмічні характеристики музики. Робота над піснею “Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. М. Скорик. “Гуцульський триптих” - Плани-конспекти уроків по музиці


Особливі метро-ритмічні характеристики музики. Робота над піснею “Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. М. Скорик. “Гуцульський триптих”