Особливості метричної побудови. Змінний розмір. Розучування пісні В. Івасюка “Водограй”. Слухання музики. А. Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром

7 КЛАС

Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 33

Тема уроку. Особливості метричної побудови. Змінний розмір. Розучування пісні В. Івасюка “Водограй”.

Слухання музики. А. Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром

Мета уроку: закріпити з учнями поняття “змінний розмір” та його застосування у музичних творах; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-запис, нотний текст

пісні, портрет композитора.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

Щоб тобі, дівчино мила,

Вони красно грали.

Приспів:

Ой водо-водо, грай, для нас грай,

Танок свій жвавий ти не зупиняй,

За красну пісню на всі голоси,

Що хочеш, водограю, попроси.

Струни дає тобі кожна весна,

Дзвінкість дарує їм осінь ясна.

І ми зіграєм на струнах твоїх –

Хай розіллють вони радісний сміх.

1. Вступна бесіда.

– Що ви знаєте про В. Івасюка?

– Яку пісню ми вчили? (“Балада про мальви”).

Сьогодні ознайомимось з піснею

“Водограй”. Ця пісня спільно із “Червоною рутою” В. Івасюка вперше прозвучала на телефестивалі “Пісня – 71” і завоювала славу, яка стала тріумфом молодого митця. Вона звучала по радіо, телебаченню, її друкували в газетах, журналах.

Задум “Водограю” – укласти мелодію Косівського водоспаду “Гук” і створити на пісню. Темп пісні різко зростає, і чим швидше падає вода, тим він прискорюється. Темпо-ритм, танцювальна мелодія приспіву “Водограю” коломийковий розмір – на все це надихнули композитора природа і рідний край, який він дуже любив.

2. Художній показ пісні.

3. Розучую пісню за нотним текстом, звертаючи увагу на синкопований ритм та ноти з крапкою, дихання, дикцію, чистоту інтонування.

V. Слухання музики.

1. Бесіда.

Анатолій Кос-Анатольський – український композитор та педагог. Народився у 1909 р. у м. Коломия на Івано-Франківщині. Професор Львівської консерваторії. Як і інші композитори, збирав та обробляв українські народні пісні та використовував у своїх творах. Писав музику до драматичних вистав, хорові твори, оперу “Назустріч сонцю”, балети, оперету “Весняні грози”.

Особливої уваги заслуговують його концерти.

– Що таке концерт? (Концерт – це жанр віртуозного за характером твору для соліста з оркестром).

– Чиї концерти ви слухали?

– Мотиви яких пісень використав П. Чайковський у І концерті для фортепіано з оркестром?

– Який концерт Е. Гріта ви слухали?

2. Послухайте Концерт для арфи з оркестром А. Кос-Анатольського. Чи знайдете в ньому теми народної музики, на основі якої побудований великий концертний твір? (Діти слухають твір).

3. Характеристика прослуханого.

VI. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Особливості метричної побудови. Змінний розмір. Розучування пісні В. Івасюка “Водограй”. Слухання музики. А. Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром - Плани-конспекти уроків по музиці


Особливості метричної побудови. Змінний розмір. Розучування пісні В. Івасюка “Водограй”. Слухання музики. А. Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром