Особливості музичних образів. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина

7 КЛАС

Тема 1. Образний зміст музики

Урок 8

Тема уроку. Особливості музичних образів. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина

Мeтa уроку: визначити рівень набутих знань, умінь і навичок з цієї теми; розвивати у дітей ладо-тональний слух та музичний смак; викликати інтерес до музики, збагачувати емоційний світ дітей.

Тип уроку: урок – гра.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-записи, портрети композиторів.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми

уроку.

Гра “Меломан”.

Умови гри: у грі беруть участь 5 команд і вчитель.

Гра проводиться у 5 турів.

І -” Біографічний”

II – ” Музикознавчий”

III – “Теоретичний”

IV – ” Вокальний”

V – “Ерудит”.

І тур “Біографічний”.

Завдання туру полягає, щоб із 5-ти речень визначити, про якого композитора йдеться, і підняти відповідну цифру (портрети композиторів розташовані на дошці під відповідними номерами).

Зачитую речення:

1. Творчість

композитора формувалася під впливом ідей Французької революції.

2. Тематика більшості його творів – боротьба добра і зла.

3. Про один із своїх творів сказав: “Так доля стукає у двері”. – (Л. ван Бетховен).

1. Його наставником був Клод Дебюссі.

2. У своїх творах розвивав принципи імпресіонізму.

3. У музиці був поборником правди і краси. (Моріс Равель).

1. Велике місце у його творчості посідає вокальна музика.

2. На його могилі викарбувано слова: “Смерть поховала тут великий с а ще більші надії”.

3. Це один із перших композиторів-романтиків. (Франц Шуберт).

1. Засновник української класичної музики.

2. Написав 3 дитячих опери на сюжети казок.

3. Заснував музично-драматичну школу в Києві. (М. Лисенка).

II тур “Музикознавчий”.

Демонструю фрагменти музичних творів, а учні відповідно до списку дошці піднімають номер твору.

1. Ф. Шуберт. Балада”Лісовий цар”.

2. Ф. Ліст. “Рапсодія”.

3. Л. ван Бетховен. Увертюра “Егмонт”.

4. М. Равель. “Болеро”.

5. К. Сен-Санс. “Лебідь”.

6. Б. Фільц. “Закарпатські картинки”.

III тур “Теоретичний”.

Заповнити кросворд: дається ключове слово (образ), а учні називають відомі слова, пояснюють її значення і записують у кросворд.

 Особливості музичних образів. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина

IV тур “Вокальний”.

Виконати одну з вивчених пісень, упізнавши її за ритмічним малюнком, мотивом пісні.

1. “Балада про мальви”.

2. “Посміхайтеся”.

3. “Україно”.

4. “Музика”.

V тур “Ерудит”.

Відповісти на питання:

1. Скільки музичних образів зображено у баладі Шуберта “Лісовий цар”? (Три: лісовий цар, батько та син).

2. Для чого Бетховен використав в увертюрі “Егмонт” старовинний французький танець сарабанду? (Щоб відтворити образ іспанських завойовників).

3. Що покладено в основу “Рапсодії” Ліста? (Народні пісні і танці).

4. Музичні образи якого народу зображено в “Болеро” М. Равеля? (Іспанського).

5. За допомогою яких елементів музичної мови К. Сен-Санс створив музичний образ твору “Лебідь”).

6. За допомогою яких елементів створюється образний зміст музики? (Ритм, темп, мелодія, метр, динаміка).

Підбивання підсумків. Визначаються переможців кожного туру, які набрали найбільше балів і оцінюються.




Особливості музичних образів. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина