ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Урок 18. ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Мета: розширити знання учнів про медичні й оздоровчі заклади, що опікуються охороною здоров’я дітей; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я і вчити за потреби звертатися по допомогу до медичних закладів; ознайомити зі способами надання допомоги людям з особливими потребами; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

Обладнання: малюнки до теми.

Попередня робота.

– Підготувати малюнки до теми.

Записати на дошці вірш із пропущеними словами.

Ключові поняття: охорона здоров’я, медичні й оздоровчі заклади, люди з особливими потребами, гуманізм, гуманне ставлення.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

1. Гра “Так чи ні?”.

– Якщо ви згодні з твердженням, скажіть “Так” – і плесніть у долоні.

1) Туберкульоз – інфекційна хвороба. (Так).

2) Збудники туберкульозу – мікобактерії. (Так).

3) Збудники туберкульозу відкрив не Роберт Кох. (Ні).

4) Туберкульоз часто вражає легені. (Так).

5) Бактерії туберкульозу передаються під час спілкування з носієм збудника

хвороби. (Так).

6) Туберкульозом не можна заразитися через предмети побуту, заражені хворою людиною. (Ні).

7) Щоб запобігти туберкульозу, новонародженим роблять щеплення. (Так).

8) ВІЛ не передається через рукостискання. (Так).

9) ВІЛ передається під час розмови. (Ні).

10) Якщо сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованим учнем, то можна заразитися від нього. (Ні).

2. Обговорення ситуацій.

1) Дмитро сказав батькам, що не буде ходити до спортивної школи, тому що дізнався, що там тренується ВІЛ-інфікована дитина.

– Чи правильно вчинив Дмитро? Відповідь обгрунтуйте.

2) Іринка, хвора на туберкульоз легень, прийшла гратися надвір разом з іншими дівчатками.

– Чи правильно вона вчинила? Відповідь обгрунтуйте.

II. Повідомлення теми уроку.

– Сьогодні на уроці ми будемо говорити про охорону здоров’я дітей і про гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель проводить бесіду про охорону здоров’я дітей і про гуманне ставлення до людей з особливими потребами.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про медичні й оздоровчі заклади України з проведенням словникової роботи і демонстрацією малюнків.

Учитель розповідає, демонструючи малюнки.

– Наша держава і суспільство вживають різноманітних заходів, що забезпечують профілактику захворювань і сприяють нормальному розвитку дітей. В Україні діють дитячі поліклініки, лікарні, санаторії, диспансери, табори відпочинку. У цих закладах діти проходять медичні обстеження, лікуються і відпочивають.

Поліклініка (з грецької polis – місто та klinike – мистецтво лікувати) – лікувально-профілактичний заклад, призначений для надання населенню спеціалізованої медичної допомоги.

Лікарня – лікувально-профілактична установа, що надає населенню стаціонарну кваліфіковану і спеціалізовану медичну допомогу.

Санаторій – лікувально-профілактичний заклад для лікування та оздоровлення з допомогою природних факторів (клімат, мінеральні води, лікувальні грязі, морські купання, сонцелікування тощо) у поєднанні з іншими заходами (дієтотерапія, фізіотерапія, медикаментозне лікування тощо). Існують санаторії загального типу і спеціалізовані – відповідно до певних груп захворювань. Наявні дитячі санаторії, призначені для доліковування в них дітей після тяжких захворювань і операцій.

Диспансер – спеціальний лікувально-профілактичний медичний заклад, що надає медичну допомогу певним групам населення і здійснює систематичний нагляд за станом їхнього здоров’я. Наприклад, туберкульозний диспансер.

Дитячий табір – заклад дитячого дозвілля (оздоровлення і відпочинку), що надає комплекс освітніх, оздоровчих та інших послуг. Дитячі табори призначені для оздоровлення, відпочинку і розвитку дітей.

2. Бесіда про лікарів різних спеціальностей із проведенням словникової роботи.

– Хто нам у разі потреби надає медичну допомогу?

– Які спеціальності лікарів ви знаєте?

– До яких лікарів зверталися?

– Педіатр – дитячий лікар.

Терапевт (з грецької therapeutes – той, хто доглядає хворого) – лікар, який має відповідну освіту з питань діагностики, профілактики та лікування хвороб внутрішніх органів.

Окуліст (офтальмолог) – лікар, який займається діагностикою та лікуванням захворювань очей і допоміжних органів – повік, слізних залоз.

Стоматолог – лікар, який лікує зуби.

ЛОР, отоларинголог – лікар, який займається діагностуванням, лікуванням і профілактикою хвороб носа, горла і вух.

Ортопед – лікар, який займається профілактикою, діагностикою та лікуванням кістково-м’язової системи. Метою ортопедії дитячого віку є профілактика, усунення деформацій і порушень функції опорно-рухового апарату.

Хірург – лікар, який лікує хвороби за допомогою оперативного (хірургічного) методу.

3. Розповідь учителя з елементами бесіди про людей з особливими потребами.

4. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

5. Робота за підручником на с. 90-94.

– Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.

– Ознайомлення з оповіданням Василя Сухомлинського “Як Сергійко навчився жаліти”.

– Проведення словникової роботи.

V. Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 94.

– Відгадування загадки.

– Відповіді на запитання і виконання завдань 1-4.

– ПРАКТИЧНА РОБОТА.

Розігрування ситуацій допомоги людям з особливими потребами.

Учитель обирає декількох учнів, які повинні розіграти такі ситуації:

1) Ви граєтеся з друзями в сніжки. З під’їзду виїхала людина на візку й застрягла в снігу.

– Як ви будете діяти?

2) До вашого класу прийшов новий учень, який кульгає.

– Як ви будете поводитися з ним?

2. Робота в зошиті на с. 35, 36.

– Обговорення і виконання завдання 1.

– Самостійне виконання завдань 2-4 з подальшою перевіркою.

3. Опрацювання загадок.

1) Якого лікаря ми додому викликаємо,

Коли від застуди страждаємо? (Педіатра, терапевта).

2) Цей лікар лікує очі,

А якщо бачиш погано –

Пропише він тобі окуляри. (Окуліст).

3) Він для кожної людини Ліки має й вітаміни,

Прочита рецепт уважно,

Що і як робити скаже. (Аптекар).

4. Робота з віршем.

– Прочитайте вірш, вставте пропущені слова.

На дошці записано вірш. Учні читають, вставляючи слова. (Можна використати слова для довідок).

З понеділка по суботу ходить… (лікар) на роботу.

Якщо раптом захворію, може вийти і в… (неділю).

Він мені призначить… (ліки), перевірить… (горло, ніс).

Скаже… (їсти) борщ і кашу, щоб… (одужав) я й підріс.

Слова для довідок: неділю, лікар, їсти, одужав, горло, ніс, ліки.

5. Гра “Відвідування лікаря”.

Обирають учнів, які будуть розігрувати сценки про відвідування лікарів у поліклініці (педіатра, окуліста, ЛОРа, тощо).

6. Вправа “Хвости”.

– До яких лікарів ви звернетеся? Закінчіть речення.

1) Якщо в мене болить зуб, я звернуся до…

2) Якщо в мене температура і погане самопочуття, я звернуся до…

3) Якщо в мене болить хребет, я звернуся до…

4) Якщо в мене болить вухо, я звернуся до…

5) Якщо в мене погіршився зір, я звернуся до…

VI. Підсумок уроку.

– Назвіть медичні заклади.

– Яку допомогу можна отримати в поліклініці?

– Чим відрізняється поліклініка від лікарні?

– Для чого існують санаторії?

– Чи були ви колись в санаторії?

– Як слід ставитися до людей з особливими потребами?

– Які є способи надання допомоги людям з особливими потребами?

– Чим ви можете допомогти людям з особливими потребами?

Завдання:

1) Виконайте завдання 5 на с. 94 підручника.

2) Виконайте завдання 2 на с. 36 зошита.

3) Підготуйте загадки про пожежу, сірники, вогонь, пожежників, пожежну машину, вогнегасник тощо.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ - Плани-конспекти уроків по валеології


ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ