Пастуша пісня

Урок 20

Пастуша пісня

Мета уроку: поширювати знання учнів про український народний інструмент сопілку. Пояснити поняття “пастораль”. Розвивати художньо-образне мислення, уяву, допитливість щодо різних жанрів мистецтва і музичних інструментів. Удосконалювати співацькі навички, пробуджувати інтерес до музикування на сопілці. Виховувати поважне ставлення до культури українського народу, любов до мистецтва.

Очікувані результати: учні визначають життєвий зміст музики, висловлюють власні враження від музичних творів,

передають характер музики пластичними рухами, ритмічно рухаються під музику, мають уявлення про окремі музичні інструменти (сопілку, арфу), пояснюють термін “пастораль”, виразно співають.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований; поглиблення теми, засвоєння нових знань.

Домінанти уроку:

– народні музичні інструменти;

– сопілка;

– пастораль.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком _____,

Кількість присутніх на уроці _____,

Відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка

готовності класного приміщення до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під українські народні мелодії у виконанні “троїстих музик”.

2.2. Музичне привітання.

2.3. Розспівування. Поспівка “Сопілонька”.

2.4. Бесіда з дітьми за темою уроку.

2.5. Елементарне музикування на сопілці.

2.6. Розучування української народної пісні “Сопілка”.

2.7. Слухання п’єси В. Косенка “Пасторальна”.

2.8. Узагальнення матеріалу уроку. Контрольні запитання.

2.9. Вихід із класу під звучання п’єси В. Косенка “Пасторальна” (або на розсуд учителя).

СОПІЛОНЬКА

Поспівка

 Пастуша пісня

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Повторення матеріалу попереднього уроку.

3.4. Виконання вивчених пісень.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда.

– Які українські народні інструменти знають учні?

Сопілка – найпростіший народний інструмент. Різновиди пастушої дудочки є в кожного народу, вони завжди пов’язані з образами сільського життя, природи, пастушків. Такі сюжети в мистецтві називають пасторалями. Ці знання збагачують кругозір учнів, викликають інтерес до народних традицій і мистецтва.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Бесіда з учнями за темою уроку.

5.2. Елементарне музикування на сопілці.

5.3. Розучування української народної пісні “Сопілка”.

5.4. Слухання п’єси В. Косенка “Пасторальна”. Визначення особливостей музики.

Порада вчителю.

Використовувати гру “Музичне лото” за темами: “Музичні інструменти”, “Українські музичні інструменти”.

6. Узагальнення та закріплення знань

– Що нового дізналися учні на уроці? З якими музичними інструментами познайомилися?

– Що таке пастораль?

– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

У кожного народу є музичний інструмент, схожий на пастушу дудочку. В українців – це сопілка. Про пастушу дудочку складені казки й пісні, її спів зображується і в музичних творах.

8. Домашнє завдання

Слухати музику.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Пастуша пісня - Плани-конспекти уроків по музиці


Пастуша пісня