Перенос слів із буквами й та ь

Урок 6

Тема. Перенос слів із буквами й та ь

Мета: закріплювати вміння ділити слова з літерами й та ь для переносу з рядка в рядок; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати логічне мислення, вміння слухати; виховувати бажання працювати парами, самокритично оцінювати свою роботу.

Обладнання: предметні малюнки райдуги, зайчика, долоні, соловейка.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 30)

– Прочитайте загадку й відгадку. Дзвінко вимовляйте

звуки [д] і [д’].

– Що вам допомогло відгадати загадку?

– Які овочі достигають у вересні? Які з них вам доводилося допомагати збирати?

2. Хвилинка чистопису

І Ї О Ю Юрасик

– Доберіть слова, використовуючи дані літери. (Іван, Ірина, Ївга, Ольга, Одеса, Юлія, Юрмала) Чому всі слова написані з великої букви?

– Коли ще завжди пишемо велику букву? (На початку речення)

– Складіть з одним із цих слів речення і запишіть.

– Поділіть ці слова для переносу. Які з них переносити

не можна? Яке правило нам це говорить?

III. Повідомлення теми й мети уроку

– Сьогодні закріпимо вміння ділити слова для переносу і звернемо особливу увагу на поділ слів з й та ь. Також пригадаємо правопис вивчених словникових слів, відгадуватимемо загадки.

IV. Повторення й поглиблення вивченого

1. Колективна робота (вправа 31)

– Прочитайте загадку. Якими різними словами в нашій мові називають відгадку?

– Усно поділіть для переносу слова веселка, райдуга, тільки.

– Прочитайте правило на с. 15 і перевірте, чи правильно виконали завдання.

– Отже, як правильно треба переносити слова з літерами й чи ь?

2. Робота парами (вправа 32)

– Прочитайте і спишіть слова, поділяючи їх для переносу одним із способів. Порівняйте, чи правильно ви виконали роботу.

– Яке слово не можна поділити для переносу?

– Які імена не можна поділити для переносу?

3. Фізкультхвилинка

4. Словниковий диктант

Літера, замок, читання, вересень, виразно.

– Підкресліть букви, на які в цих словах треба звернути особливу увагу.

5. Словникова робота (вправа 23)

– Утворіть слова з перших складів поданих слів. Для цього працюйте так:

1) прочитайте слово й усно поділіть на склади;

2) вимовте перший склад;

3) вимовте перші склади в усіх словах рядка;

4) запишіть утворене слово.

– Яке із написаних вами слів не можна поділити для переносу?

6. Відгадування загадок

– Улітку сіренький,

А взимку біленький.

Довгі вуха має,

Швидко в ліс стрибає. (Зайчик)

– Я маленький, я вухатий,

Мене легко залякати.

Я стрибаю, я тікаю,

Дуже куций хвостик маю. (Зайчик)

– В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять усі люди. (Соловейко)

– У двох матерів по п’ять синів, і всім одне ім’я. (Пальці)

– Запишіть слова-відгадки й поділіть їх для переносу. Самостійна робота (вправа 84).

V. Підсумок уроку

– Яким правилом ви користувалися, ділячи для переносу слова-відгадки?

– Які ще правила переносу слів із рядка в рядок в рядок ви знаєте?

VI. Домашнє завдання з інструктажем

Правило на с. 15, вправа 34.




Перенос слів із буквами й та ь