ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З МОВИ (“Іменник”)

Мета: перевірити рівень сформованості знань учнів за темою “Іменник”; розвивати мислення школярів, увагу, самостійність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

Варіант 1

1. Як називається зміна закінчень іменників?

А) Чергування;

Б) питання;

В) відмінювання.

2. У якому рядку всі наведені слова – іменники?

А) Літера, галасливий, крик, дощ;

Б) воля, соняшник, щедрість, ворота;

В) гнів, чалапає, влітку,

джміль.

3. У якому рядку всі іменники подано у формі множини?

А) Степи, гори, узлісся, підйом;

Б) буряки, мрії, серпи, вишні;

В) козак, борщі, м’ячі, книги.

4. Позначте рядок, у якому всі слова у реченні записані правильно.

А) З важкою ношою Петрусь повертався додому.

Б) Сашко довго думав над складною задачею.

В) Кіт Мурко уважно спостерігав за мишою.

5. Запишіть іменники у місцевому відмінку однини.

Книга – Вільха – Фіалка –

6. Запишіть слова, вставляючи пропущені

букви. Позначте наголос у кожному слові.

Інж..нер, д..ржава, ц..мент, д..сципліна, ч..рнетка.

7. Запишіть словосполучення у давальному відмінку.

Учень Петренко –

Добродій Іванюк –

Тренер Федір Миколайович –

8. Подані слова пов’яжіть між собою. Визначте число, рід, відмінок іменників.

Пишуть, ручка.

Відпочивати галявина.

Дякувати, гості.

Варіант 2

1. Як змінюються іменники?

А) За родами й числами;

Б) за відмінками й родами;

В) за відмінками й числами.

2. У якому рядку всі наведені слова – іменники?

А) Сузір’я, морквяний, злетіти, віддаль;

Б) обличчя, тінь, милість, лев’ячий;

В) солов’ї, українець, сьогодення, плащ.

3. У якому рядку всі іменники подано у формі множини?

А) Лани, задачі, краї, річки;

Б) пальми, бур’яни, цвяхи, довір’я;

В) вокзал, заєць, юність, прохання.

4. Позначте рядок, у якому всі слова в реченні записані правильно.

А) Маленький Тарас потягнувся до тарілки з кашою.

Б) Під кручею туристи розбили намет.

В) Юхим насолоджувався тишою.

5. Запишіть іменники у місцевому відмінку однини.

Дівчинка – райдуга – комаха –

6. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви. Позначте наголос у кожному слові.

Фу..бол, гв..нтівка, ш..ренга, гардеро.., т..мпература.

7. Запишіть словосполучення у давальному відмінку.

Пан Василь –

Учитель Дмитро Григорович –

Брат Ігор –

8. Подані слова пов’яжіть між собою. Визначте число, рід, відмінок іменників.

Читати, книжка. Зустрітися, Микола. Дякувати, друзі.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Які завдання виявилися найскладнішими? Чому?

– Які найцікавішими?

– Як слід працювати, щоб уникати помилок?

ДОДАТОК ДО УРОКУ 57

1. Перевірка домашнього завдання (вправа202, с. 91)

– Прочитайте прикметники з основою на твердий приголосний.

– Прочитайте прикметники з основою на м’який приголосний.

– Поясніть правопис закінчень прикметників кожної групи в орудному відмінку однини.

2. Каліграфічна хвилинка

Оо ой йо ом ор ов он

Осінні обруч ось

Два зелені огірочки

Походжали по садочку.

– Розберіть слово походжали за будовою.

– Складіть речення зі словом осінні.

3. Гра “Допоможи Незнайкові”

– Прочитайте вірш. Виправте помилки.

Хто в хустині червоненька (-ій)

Став у лісі між дубів?

Може, дівчинка маленькі (-а)

Назбирать прийшла грибів?

Ні, не дівчина там стала,

Горобина виростала,

Ту хустину гаптувала

Щедро (-а) осінь золотий (-а).

М. Познанська

– Чому саме такі закінчення повинні мати прикметники? (Тому що прикметник завжди стоїть у тому числі, роді, що й іменник, від якого він залежить.)




ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З МОВИ (“Іменник”)