Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему “Бережімо світ

ТЕМА II “БЕРЕЖІМО СВІТ – ДОВКОЛА І В СОБІ”

УРОК 16 Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему “Бережімо світ – довкола і в собі”.

Тема. Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему “Бережімо світ – довкола і в собі”.

Мета: перевірити рівень знань учнів із теми “Бережімо світ – довкола і в собі”.

Обладнання: дошка, крейда, завдання.

Тип уроку: урок контролю й оцінки рівня засвоєння знань.

Структура уроку

I. Вступна частина.

1. Вітання.

2. Мотивація навчальної діяльності.

3. Представлення

теми уроку й очікуваних навчальних результатів.

II. Основна частина.

Контрольна робота.

III. Заключна частина.

Висновки.

IV. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Вітання.

Учитель. Добрий день, діти. Сьогодні ми підбиваємо підсумки вивчення матеріалу з теми ІІ, яка звучить так: “Бережімо світ – довкола і в собі”. Які теми уроків вам запам’яталися? (Відповіді дітей.)

2. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. На уроці ми перевіримо те, як ви засвоїли знання з теми, поняття, терміни, правила. Ви теж зможете перевірити свій рівень знань.

3.

Представлення теми уроку й очікуваних навчальних результатів.

Учитель. Письмова контрольна робота, яку вам належить виконати, складатиметься з двох частин: 1-а частина – це вікторина, а в 2-й частині вам слід пояснити виписані на дошці поняття й терміни та назвати правила.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

Контрольна робота.

І частина.

Учитель читає визначення, учні записують на аркуші відповідні поняття.

1) Середовище, у якому живуть людина, рослини, тварини. (Навколишнє середовище.)

2) Переживання людиною свого ставлення до світу й людей; переживання людини під впливом зовнішніх і внутрішніх подразників. (Емоції.)

3) Сукупність задатків людини. (Обдарованість.)

4) Те, що оточує людину і є об’єктом її діяльності й пізнання. (Природа.)

5) Природний нахил до чого-небудь, властивість, особливість, що виявляється в умінні робити, здійснювати що-небудь. (Здібність.)

6) Формування в людини певного ставлення до своїх позитивних якостей і недоліків. (Самооцінка.)

7) Зв’язок між людиною, твариною, рослиною й навколишнім середовищем; розділ біології, де вивчаються зв’язки між організмами й навколишнім середовищем. (Екологія.)

8) Емоції, викликані конкретними душевними переживаннями, емоції, які супроводжують оцінку певних суспільних явищ, вияв хвилювання, душевного натхнення. (Почуття.)

9) Той, хто досяг розумової, духовної зрілості, став духовно вищим. (Розвинений.)

10) Подія, що виникає внаслідок необдуманих дій людини щодо природи й завдає їй шкоди. (Екологічне лихо.)

11) Такі порухи людської душі, які не дозволяють людині бути байдужою до нещасть інших людей, країни, примушують її шукати можливість допомогти, поліпшити життя людей довкола, всього суспільства, здійснювати відповідні вчинки. (Моральні почуття.)

12) Уроджені, успадковані зачатки здібностей. (Задатки.)

ІІ частина

Завдання для I варіанта:

1. Що таке здоров’я? (Здоров’я – стан організму й самопочуття людини, яке визначається тим, як функціонують її органи.)

2. Визначте сім правил моральної поведінки щодо природи.

3. Напишіть кілька правил (5-8), що допомагають керувати своїми почуттями та вчинками (за порадами К. Ушинського).

Завдання для II варіанта:

1. Що таке жива природа? (Жива природа – тварини, люди, мікроорганізми, рослини. Вони живляться, ростуть, дають потомство, вмирають.)

2. Що належить до неживої природи? (Повітря, вода, гори, Земля, Сонце, зірки, Місяць.)

3. Напишіть 6 правил, що допомагають зберегти здоров’я.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Висновки.

– Що більше всього запам’яталося вам у вивченій темі?

– Яких корисних навичок ви набули під час вивчення теми?

– Чому життя природи і людини взаємозалежні?

Відповіді на завдання в робочому зошиті з теми “Підготуйся до уроку тематичного оцінювання”.

1-2. Дай позитивну чи заперечну відповідь.

Чи є виявом вихованості вміння стримувати негативні емоції? (Варіант А. Так.)

Чи можна стати розвиненою людиною, якщо не працювати над собою, прагнучи досягти морального ідеалу? (Варіант Б. Ні.)

3. Який малюнок відповідає засадам здорового способу життя? (Малюнок Б.)

4. Який із поданих висловів уживається зі значенням “бути знесиленим, дуже виснаженим, кволим”? (Варіант Б. Валитися від вітру.)

5. Добери 3-5 прикметників-означень, які доречно поєднати зі словом “здоров’я” в привітальній листівці.

Щиро бажаю здоров’я… (міцного, богатирського, залізного).

6. Яке з визначень відповідає поняттю “екологія”? (Варіант А. Наука, що вивчає взаємозв’язок між людиною, тваринами, рослинами та навколишнім середовищем.)

7-8 Розгадай кросворд.

 Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему Бережімо світ

9-10. Прокоментуй ситуацію за поданими запитаннями.

Яким є ставлення Їжачка до природи? (Їжачок безвідповідально ставиться до природи.)

Чи відповідає воно “золотому” правилу моралі? Чому так думаєш? (Ні, тому що їжачок дбає лише про свій затишок і зовсім нехтує екологічними проблемами інших.)

Які наслідки може мати змальоване в ситуації ставлення до природи? (Якщо ми дбатимемо лише про себе й байдуже ставитимемось до природи, вона загине.)

11-12. Обгрунтуй або спростуй думку англійського філософа кінця 16 – початку 17 ст. Френсиса Бекона: “Природа підкоряється лише тому, хто сам підкоряється їй”.

(Індивідуальна відповідь учня.)

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Напишіть в учнівському зошиті, що б ви запропонували дітям, які не знають, як зробити вільний час цікавим і корисним.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему “Бережімо світ - Плани-конспекти уроків по англійській мові


Перевірте, чого навчилися, опановуючи тему “Бережімо світ