ПІДГОТОВКА НАСІННЯ ДО ПОСІВУ

Тема 2 ПРИРОДНІ ТА ШТУЧНІ ЕКОСИСТЕМИ

§ 18. ПІДГОТОВКА НАСІННЯ ДО ПОСІВУ

Практична робота № 5

Мета: навчитися проводити передпосівну підготовку насіння за допомогою замочування.

Прилади і матеріали: насіння айстри або інше, дві склянки, серветки, термометр, лупа, 0,1% – й розчин калій перманганату, питна вода, три горщики з грунтом, блокнот, ручка.

Хід роботи

1. За допомогою матеріалу підручника та довідкової інформації ознайомтеся зі способами передпосівної підготовки насіння.

2. Огляньте насіння айстри через лупу. Відберіть

те, що не має механічних ушкоджень. Для виконання роботи вам необхідно мати 30 приблизно однакових за розмірами насінин.

3. Замочіть 10 насінин у склянці з питною водою, а 10 – у склянці з розчином калій перманганату. Температура води та розчину калій перманганату має бути від 20 до 30 С. Поставте склянки в тепле місце.

4. Через добу висадіть замочене насіння у два горщики з однаковим грунтом. Одночасно в третій горщик висадіть 10 насінин, що не були замочені.

5. Спостерігайте за сходами проростків.

Яке насіння зійде раніше? Чи все насіння дасть сходи?

6. Зробіть висновок про значення передпосівної підготовки насіння.

Розсаду айстри висадіть на шкільному квітнику. Які квіти зацвітуть раніше: із замоченого насіння чи незамоченого?

Узагальніть вивчене з теми

1. Що таке екосистема? Назви основні компоненти екосистем.

2. Чим природні екосистеми відрізняються від штучних? Наведи приклади природних і штучних екосистем.

3. Що таке грунт? Які грунти переважають у твоїй місцевості?

4. Чому штучні екосистеми, наприклад, поле, сад, потребують догляду людини?

5. Розкажи, якого догляду потребує акваріум.

1. Влаштуйте й обговоріть виставку моделей, малюнків, що виконані під час вивчення теми. Проведіть захист готових проектів.

2. Охарактеризуйте природні екосистеми своєї місцевості та зв’язки між видами рослин і тварин, що їх населяють. Обгрунтуйте необхідність збереження природних екосистем.

3. Розкрийте значення штучних екосистем у господарській діяльності людини.

4. Охарактеризуйте грунти своєї місцевості, способи підвищення їх родючості.

5. Застосуйте закономірність збереження при поясненні утворення харчових ланцюгів (збереження частинок речовин, енергії).




ПІДГОТОВКА НАСІННЯ ДО ПОСІВУ