ПИСЬМО СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ПИСЬМО АПОСТРОФА НА ВЕРХНІЙ РЯДКОВІЙ ЛІНІЇ (ПОЧАТОК З КРАПКИ)

Мета: вчити учнів правильно поєднувати букви в словах з апострофом, вимовляти такі слова, аналізувати їх; закріплювати вміння виконувати звуковий аналіз слів, списувати з рукописного тексту, писати під диктування, працювати біля дошки; розвивати мовлення, вміння користуватися трьома видами з’єднань; виховувати охайність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Повторення правил сидіння за партою під час письма.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за малюнком зошита (с. 50)

– Розгляньте

малюнки.

– Де відбуваються зображені дії?

– Що робить павич?

– Що робить хом’як?

– Назвіть зображені предмети.

– Опишіть павича.

Слід показати кольоровий малюнок (або фото) павича.

– Опишіть хом’яка.

– Як вимовляються приголосні перед я у словах п’ять, пір’я, м’ячі, хом’як?

– Я – товариш голосних,

Та стараюсь не для всіх.

Тільки над Є, І, Ю, Я

Висить скибочка моя. (Апостроф)

2.Письмо апострофа

– На письмі апостроф

позначають крапкою з невеличким хвостиком. Крапку ставлять одним дотиком до паперу. Апостроф пишуть на верхній рядковій лінії. На який розділовий знак за формою схожий апостроф?

Учитель пише апостроф у збільшеному вигляді на дошці. Учні кілька разів “наводять” збільшений апостроф у повітрі, потім пишуть у рядку зошита, не напружуючи руку і дотримуючись однакового інтервалу між знаками.

3. Письмо буквосполучень і слів з апострофом

– Прочитайте буквосполучення і слова.

– Між якими буквами стоїть апостроф?

– Які звуки вони позначають?

– Апостроф ставиться між буквами, які позначають звуки, що вимовляються роздільно. На письмі букви, що роз’єднує апостроф, теж пишуть окремо: наступна за апострофом буква не поєднується з попередньою, а пишеться окремо.

Фізкультхвилинка

4. Письмо речень

– Прочитайте всі речення на с. 50.

– Про кого або про що говориться у кожному з них?

– Як відрізнити м’яту від інших рослин?

– Хто такий в’юн?

– Як ви розумієте слово красна?

Словничок

В’юн – риба з видовженим гнучким тілом.

Красна – красива.

Перше речення учні наводять, повторюють по пам’яті. Потім один з учнів пише речення на дошці, диктуючи його вголос. Решта учнів, не підглядаючи у зразок, пишуть у зошиті, потім звіряють написане з дошкою і зразком.

У другому реченні учні дописують пропущене слово і три рази пишуть речення.

Останнє речення учні наводять по пунктирах і пишуть його під диктування вчителя. Таким чином виробляється темп письма. Варто звернути увагу дітей на пташку на малюнку (павич), а також на паралельність прямих елементів у буквах.

5. Розфарбовування малюнка

6. Гра “Нове слово”

– Утворіть слова за зразком.

П’є – п’ють

Б’є – б’ють

В’є – в’ють

Пір’я – пір’ячко

М’яч – м’ячик

Хом’як – хом’ячок

7. Письмо слів і речень

Учні читають слово і речення на с. 51 зошита.

Слово учні наводять, прописують по пам’яті.

Перше речення повторюють і списують по слову. Друге речення дописують, наводячи по пунктирах. Третє – наводять і доповнюють за зразком другого. Потім пишуть його під диктування вчителя.

Варто звернути увагу учнів на паралельність прямих елементів у буквах.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Який знак навчилися писати на уроці?

– У яких випадках уживають апостроф? Наведіть приклади.

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

– Сьогодні ви ознайомитесь із новим знаком, а його назву ви прочитаєте, розгадавши кросворд.

 ПИСЬМО СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ПИСЬМО АПОСТРОФА НА ВЕРХНІЙ РЯДКОВІЙ ЛІНІЇ (ПОЧАТОК З КРАПКИ)

1) Увесь колючий,

Непосидючий.

Коли лякається,

Клубочком згортається. (Їжак)

2) Гуркотить, стукотить,

Немов сто коней біжить. (Потяг)

3) Уночі гуляє,

Вдень спочиває.

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

4) Горить, палає,

Втоми не знає. (Сонце)

5) Очима бачиш,

Руками не візьмеш. (Тінь)

6) Маленький, чепурненький,

Крізь землю пройшов,

Червону шапочку знайшов. (Гриб)

7) Сірий, зубастий,

Полем гуляє,

Звірів лякає. (Вовк)

8) Фіолетова, рожева, біла, синя

Квітка ця.

А яка вона духмяна,

Як піднести до лиця. (Фіалка)




ПИСЬМО СЛІВ З АПОСТРОФОМ. ПИСЬМО АПОСТРОФА НА ВЕРХНІЙ РЯДКОВІЙ ЛІНІЇ (ПОЧАТОК З КРАПКИ)