Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146-154)

Тема. Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146-154).

Мета. Вправляти учнів у діленні з остачею; удосконалювати обчислювальні навички; повторити і закріпити вивчений матеріал.

Обладнання. Таблиця “Ділення з остачею”; схеми задач; картки для опитування.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку (№№ 144, 145).

2. Завдання для опитування.

А) Обчислити.

651 : 3 246 • 4 882 : 42

(Результати обчислень: 217; 984; 21.)

Б)

Розв’язати задачі.

190 учнів виїхали на екскурсію. У 5 менших автобусів сіли по 20 учнів, а решта розмістилися в більших автобусах, по 30 осіб у кожному. Скільки було більших автобусів?

(Poзв’язання: (190 – 20 • 5) : 30 = 3 (авт.).)

– За планом завод мав щодня випускати 167 верстатів. За тиждень (5 робочих днів) він випустив 910 верстатів. Скільки верстатів випустив завод понад план?

(Розв’язання: 910 – 167 • 5 = 75 (в.).)

3. Усні обчислення.

А) Гра “Забий гол у ворота”.

 Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146 154)

Б) Виконання завдання № 146.

Учні знаходять і називають частки й остачі.

II. Вивчення

нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

– Розгляньте, як виконали ділення:

 Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146 154)

– Назвіть перше неповне ділене.

– Як знайшли першу цифру частки?

– Назвіть друге неповне ділене.

– Як знайшли другу цифру частки?

– Назвіть третє неповне ділене.

– Як знайшли третю цифру частки?

– Яку остачу одержали при письмовому діленні?

2. Пояснення ділення на одноцифрове число з остачею (за № 147).

3. Первинне закріплення.

Виконання завдання № 148 (з коментуванням).

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування задач (№ 149 (1, 2)).

Учні читають, аналізують і порівнюють задачі.

– Розгляньте буквені вирази до задач, порівняйте їх.

– Чи зміняться план і вибір дій, якщо в умовах задач замінити числа?

– Розв’яжіть задачі самостійно.

Варіант 1 – перша задача. (Розв’язання: 700 – (218 + 436) = 46 (кг).)

Варіант 2 – друга задача. (Розв’язання: 700 – (218 + 218 • 2) = 46 (кг).)

2. Розв’язування рівнянь (№ 150).

(Відповідь: х = 200; х = 620; х = 25600; х = 41 х = 70; х = 620.)

3. Виконання завдання № 151.

Учні будують коло з діаметром АВ = 4 см.

Креслять відрізок ОС, щоб точка С не належала кругу.

 Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146 154)

АВ = 4 см

ОМ = 3 см

AO = ОВ = 2 см

(Відповідь: відрізок ОМ = 3 см, не може бути радіусом цього кола.)

4. Виконання завдання 152* (методом спроб).

(Відповідь: Андрій задумав числа 12, 15, 18. 12 + 8 = 30; 12 + 15 = 27; 15 + 18 = 33.)

IV. Підсумок уроку.

Виконати ділення 823 : 7 з коментуванням.

V. Підготовка до контрольної роботи.

Виконання додаткових вправ (с. 24) диференційовано.

VI. Домашнє завдання.

№№ 153, 154 (с. 23).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146-154) - Плани-конспекти уроків по математиці


Письмове ділення на одноцифрове число з остачею (№№ 146-154)