Урок 6.
Пісня. Пісня без слів
Мета уроку: закріпити знання учнів про особливості музики пісенного характеру. Збагачувати слуховий досвід школярів, пояснювати значення музичних термінів. Дати поняття “а капела”, “музичний лад”, “мажор”, “мінор”. Розвивати музичні і творчі здібності школярів. Засобами музичного мистецтва здійснювати духовне виховання учнів, виховувати любов до музики.
Очікувані результати: учні пояснюють особливості пісні як одного з типів музики, поняття “а капела”, розрізняють на
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Домінанти уроку:
– пісня;
– пісня без слів.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний
2.1. Вхід до класу під звучання п’єси П. Чайковського “Ранкові роздуми” (або “Пісні без слів”).
2.2. Розспівування. Поспівка “Завітайте всі до нас”.
2.3. Продовження роботи над піснею “Коло хати” (муз. В. Верховинця).
2.4. Бесіда про музичний лад. Мажор і мінор.
2.5. Виконання української народної пісні “Галя по садочку ходила”. Співставлення з мелодією російської народної пісні “Во поле береза стояла”.
2.6. Музична гра “Сторінками “Дитячого альбому”. Пластичне інтонування. Музикування.
2.7. Слухання п’єси П. Чайковського “Ранкові роздуми” (або “Пісні без слів”).
2.8. Розучування пісні “Дитяча молитва” (муз. Г. Китастого).
2.9. Узагальнення матеріалу.
2.10. Вихід із класу під “Вальс” з “Дитячого альбому” П. Чайковського (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Бесіда з учнями.
– З яким з трьох типів музики ви познайомилися на попередньому уроці?
– Назвіть ознаки пісні як одного з типів музики.
3.2. Розспівування. Поспівка “Завітайте всі до нас” (пісня).
3.3. Продовження роботи над піснею “Коло хати” (муз. В. Верховинця). Виконання в хороводі з рухами.
3.4. Виконання української народної пісні “Галя по садочку ходила”.
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна співрозмова з учнями.
Мелодійність і наспівність (ознаки пісні як типу музики) учні відчують і у творах, що необов’язково співаються голосом і зі словами. Це допоможе учням краще розуміти мову музики і замисел композитора, зміст і характер музичних творів.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Бесіда про музичний лад. Мажор і мінор.
5.2. Співставлення мелодій української народної пісні “Галя по садочку ходила” (мажор) і російської народної пісні “Во поле береза стояла” (мінор).
5.3. Музична гра “Сторінками “Дитячого альбому”. Пластичне інтонування. Музикування.
5.4. Слухання п’єси П. Чайковського “Ранкові роздуми” з “Дитячого альбому” (або “Пісні без слів”).
5.5. Розучування пісні “Дитяча молитва” (муз. Г. Китастого).
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. З яким з трьох типів музики познайомилися учні?
6.2. Що нового дізналися про пісню як тип музики?
6.3. Що таке мажор? Мінор? Чим відрізняється їхнє звучання?
6.4. Яка музика найбільш сподобалася учням? Чому?
6.5. Що таке “пісня без слів”?
Пісня необов’язково співається голосом і зі словами. Головне – навчитися відчувати пісенний, наспівний характер музики.
6.6. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
На уроці ми дізналися багато нового про музику і про життя, адже воно є джерелом музичного мистецтва.
8. Вихід із класу
Під звучання “Вальсу” з “Дитячого альбому” П. Чайковського (або за вибором учителя).