Пісня, танець, марш

Урок 1.
Пісня, танець, марш

Мета уроку: поглибити знання учнів про основні типи музики. Учити визначати відмінності в характері маршу, танцю і пісні. Закріпити поняття “композитор”, “виконавець”, “слухач”. Розвивати емоційну сферу школярів, музичний слух, творчі здібності. Виховувати любов до музики.

Очікувані результати: учні мають уявлення про три типи музики (пісню, танець, марш), пояснюють і виражають у пластичних рухах їхні особливості, виразно співають, ритмічно рухаються під музику.

Обладнання: _________________________________________

Тип уроку: урок уведення в тему.

Домінанти уроку:

– три типи музики – пісня, танець, марш;

– композитор, виконавець, слухач.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком ___,

Кількість присутніх на уроці ___,

Відсутніх ___.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання пісні Н. Май “Перший дзвоник”.

2.2. Бесіда з учнями про літні зустрічі з музикою; роль композитора, виконавця і слухача у створенні і сприйманні музики.

2.3. Розспівування. Поспівка “Ми вчитись починаємо” (на муз. Б. Фільц).

2.4. Розучування пісні М. Чембержі “До побачення, літо” (або “Пісні про

школу” Д. Кабалевського).

2.5. Виконання пісень, вивчених у 1 класі.

2.6. Легенда про “трьох китів”.

2.7. Слухання п’єси Д. Кабалевського “Три кити” (або українських народних мелодій в обробці Я. Степового “Гей, не дивуйте”, “Дощик”, “Лугом їду”).

2.8. Знайомство з піснею А. Філіпенка “Веселий музикант”.

2.9. Музична гра “Три кити”.

2.10. Узагальнення матеріалу уроку.

2.11. Вихід із класу під мелодію української народної пісні “Гей, не дивуйте” (або за вибором учителя).

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Співрозмова з учнями.

– Літні зустрічі з музикою.

– Чи змінилося ваше ставлення до музики?

– Композитор, виконавець, слухач.

3.2. Правила співу.

3.3. Розспівування.

3.4. Виконання пісень, вивчених у 1 класі.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда з учнями: які бувають типи музики, їхні особливості.

– Музика, образно кажучи, тримається на “трьох китах”. Усвідомлення особливостей трьох типів музики – пісні, танцю й маршу – допоможе учням краще розуміти характер і зміст музичних творів.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Розучування пісні М. Чембержі “До побачення, літо” (або “Пісні про школу” Д. Кабалевського).

5.2. Легенда про “трьох китів”.

5.3. Слухання музичних прикладів в інструментальному викладі (“Три кити” Д. Кабалевського або мелодій українських народних пісень в обробці Я. Степового “Гей, не дивуйте”, “Дощик”, “Лугом їду”).

5.4. Ознайомлення з піснею А. Філіпенка “Веселий музикант”. Виконання в русі.

5.5. Проведення музичної гри “Три кити”.

6. Узагальнення та закріплення знань

6.1. Що нового дізналися учні на уроці?

6.2. Які типи музики запам’ятали?

6.3. Чим відрізняється музика пісні, танцю й маршу?

6.4. Яка музика, що звучала на уроці, найбільше сподобалась учням?

6.5. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

Пісня, танець, марш – три основні типи музики. Вони пронизують усю музичну творчість.

8. Вихід із класу

Під звучання української народної пісні “Гей, не дивуйте” (або за вибором учителя).



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Легенда про архимедову силу
Пісня, танець, марш