ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ

Урок 24. ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ – НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ

Мета: розширити уявлення учнів про Землю як спільний дім для всіх людей; розвивати почуття людяності; виховувати любов до людей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Слухання вірша

На Землі, у домі вселюдському –

Протиріч і негараздів тьма,

Будьте, люди, обережні в ньому!

Іншої домівки в нас нема.

– Що головне хотів сказати автор вірша?

– Земля – наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ

ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про Землю – спільний дім для всіх людей.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди

– Скажіть, будь ласка, діти, що таке дім? (Відповіді учнів.) Звісно, це приміщення, в якому проживають люди, це ще може бути приміщення для розміщення різних установ, офісів. Кожний із вас живе в своєму будинку, в своєму рідному місті. Ви живете разом із батьками, іншими родичами. Але у всіх людей є спільний

дім – планета Земля.

А як ви розумієте слово спільний? (Відповіді учнів.) Так, спільний – це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх. А тепер погляньмо на малюнки. (Учитель вивішує малюнки звичайної хати, багатоповерхового будинку, будинку державної установи.) Ось (показує хату) – дім однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок – це багатоквартирне житло, спільний дім, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір і т. ін. А в цьому домі розміщені державні установи (малюнок). Це будівля банку. І ось погляньте на карту світу – це карта нашої планети Земля. У кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, у селі чи в місті, але всі ми живемо на одній планеті – планеті Земля, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, Земля – спільний дім для всіх людей.

2. Робота за підручником (с. 100-102)

Учні виконують завдання рубрики “Повтори те, що знаєш”.

Читають текст рубрики “Ознайомся з думкою інших людей” та виконують завдання на с. 100.

Опрацьовують матеріали рубрики “Я хочу дізнатися”.

Виконують завдання на с. 101-102.

Робота в парах

Учитель пропонує учням скласти “Правила спільного життя землян”.

– Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 102. (Я дізнався, що… Я прагну…)

– Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Квітка”

Дітям роздають пелюстки квітки, вони записують слова побажання: якою вони хотіли би бачити свою Землю? А потім, зачитуючи, приклеюють пелюстки навколо планети Земля.

2. Гра “П’ять речень”

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Як називається наш спільний дім?

– Як звемося ми – люди, які живуть на планеті Земля?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 100-102).

Виконати малюнок “Планета Земля – спільний дім для всіх людей”.




ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ