Урок 16. ПРО РЕКЛАМУ Мета: розширити знання учнів про рекламу; пояснити роль реклами в житті людини, як може реклама впливати на рішення і поведінку людини;

Мета: ознайомити учнів з поняттям “самооцінка”; показати, як формується самооцінка і як вона впливає на поведінку людини; навчати розпізнавати ознаки впевненої поведінки людини; показати негативний

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки біля залізничної колії; навчати наводити приклади наслідків порушення правил пішоходів, читати дорожні знаки; виховувати дисциплінованість, обережність. Хід уроку I.

Урок 30. ЯК ДОСЯГТИ МЕТИ Мета: формувати в учнів уявлення про мету, досягнення мети; розкрити алгоритм досягнення мети; підготувати школярів до виконання проекту “Моя мета”;

Урок 5. ПРО РУХ І ЗАГАРТОВУВАННЯ Мета: поглибити знання учнів про рухову активність; розкрити вплив рухової активності на розвиток організму; ознайомити учнів з принципами загартовування,

Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі; навчати гасити невелику пожежу; спонукати учнів до виконання правил пожежної безпеки; виховувати відповідальність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ

Мета: дати учням поняття про корисні та шкідливі мікроорганізми; розповісти про основні чинники зниження і посилення захисних сил організму; формувати уявлення школярів про інфекції, що

Мета. Ознайомити із рекламою та її видами; вчити розпізнавати вплив реклами на рішення і поведінку людей; розвивати критичне мислення і адекватне ставлення до рекламної продукції.

Практична робота. Гігієнічний догляд за порожниною рота Мета. Сформувати в учнів уявлення про те, що людині необхідно якнайдовше зберігати зуби міцними та здоровими, а для

Мета: розповісти учням про людей з особливими потребами; вчити надавати допомогу людям з особливими потребами; виховувати толерантність, духовність. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ

Мета: навчати учнів аналізувати небезпеку порушення правил користування комп’ютером, мобільним телефоном, плеєром для здоров’я; активізувати критичне ставлення дітей до впливу телебачення на свідомість людей; ознайомити

Урок 2. ПРО БЕЗПЕКУ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ. БЕЗПЕЧНІ І НЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ Мета: ознайомити учнів з поняттями “безпека”, “небезпека” і “безпека життєдіяльності”; учити реально оцінювати небезпеку, розвивати здатність

Мета: ознайомити учнів із поняттями “повага” і “самоповага”, пояснити, що повагу треба заслужити; розповісти, які справи гідні поваги; вчити обирати мету, розробляти і виконувати план

Мета: навчати учнів розпізнавати ознаки дружніх стосунків, знайомитися з людьми; розвивати вміння спілкуватися і підтримувати товариські стосунки; виховувати товариськість, бажання бути справжнім другом. Хід уроку

Урок 14. РУЙНІВНИКИ ЗДОРОВ’Я Мета: продовжити формувати уявлення про шкідливі звички та їхню згубну дію на здоров’я дитячого організму; розвивати прагнення вести здоровий спосіб життя;

Мета. Продовжити формувати правила безпечної поведінки дітей вдома за відсутності дорослих; навчати аналізувати ситуації, що можуть стати загрозою безпеки та здоров’я в домашніх умовах; вчити

Мета. Ознайомити учнів з дорожніми знаками; з групами дорожніх знаків: попереджувальні, заборонні, наказові, інформаційно-вказівні, знаки сервісу, знаки додаткової інформації (таблички); вказати на значення дорожніх знаків;

Мета: ознайомити учнів з основними природними і соціальними чинниками, що впливають на здоров’я; вчити наводити приклади чинників, що впливають на здоров’я, називати екологічні особливості своєї

Урок 17. ТУБЕРКУЛЬОЗ І СНІД – ХВОРОБИ, ЩО НАБУЛИ СОЦІАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ Мета: формувати уявлення учнів про хвороби, що набули соціального значення; ознайомити зі шляхами зараження

Мета. Продовжити формувати уявлення про загартовування як одну із умов фізичного розвитку людини; розвивати вміння практично використовувати природні чинники загартовування; ознайомити із принципами загартовування (поступовість,

Мета: практично перевірити знання учнів з правил дорожнього руху та безпечної поведінки на вулиці; вчити орієнтуватися на вулицях міста; розвивати вміння швидко ухвалювати рішення у

Урок 23. СИГНАЛИ РЕГУЛЮВАННЯ ДОРОЖНЬОГО РУХУ Мета: поглибити знання учнів про сигнали регулювання дорожнього руху, про світлофори та їхнє призначення; учити розпізнавати сигнали регулювальника; спонукати

Урок 28. УПЕВНЕНІСТЬ І САМОВПЕВНЕНІСТЬ Мета: розкрити поняття “впевненість” і “самовпевненість”; учити учнів розпізнавати ознаки впевненої і невпевненої поведінки людини; виховувати позитивні риси характеру, упевненість

Мета: вчити учнів дбати про органи зору, слуху, опорно-рухового апарату; пояснити вплив постави, форми стопи на здоров’я; вчити виконувати гімнастику для очей, самомасаж вух; розучити

Мета: ознайомити учнів із причинами харчових отруєнь; пояснити небезпеку самолікування харчових отруєнь; навчати школярів визначати термін придатності харчових продуктів за маркуванням; пояснити небезпеку придбання продуктів

Мета: вчити учнів розпізнавати види перехресть, виконувати правила переходу перехресть, майданів з урахуванням місцевих умов; розвивати спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати уважність. Хід

Мета: формувати уявлення учнів про чинники, що сприяють гармонійному фізичному розвитку; пояснити необхідність підтримання нормальної маси тіла; вчити визначати рівень свого фізичного розвитку; виховувати бажання

Мета: розповісти учням про вплив реклами на рішення і поведінку людей; вчити критично ставитися до реклами алкоголю і тютюну, ухвалювати правильні самостійні рішення; виховувати дбайливе

Урок 31. ПОВАГА І САМОПОВАГА Мета: розширити знання учнів про повагу і самоповагу; розвивати почуття поваги до себе та інших людей; виховувати шанобливе ставлення до

Практична робота. Виконання проекту: “Моя мета” Мета. Формувати уявлення про повагу і самоповагу; вчити обирати мету, розробляти і виконувати план дій, спрямованих на досягнення мети;

Мета: обговорити з учнями, які небезпечні місця є у мікрорайоні школи; формувати у школярів уміння обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не

Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я; пояснити учням, що спадковість впливає на здоров’я; вчити називати родинні традиції, сприятливі для здоров’я; спонукати школярів

Мета: продовжити формування в учнів уявлення про корисні і шкідливі звички та їх вплив на здоров’я; розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки та

Мета: формувати уявлення учнів про складові здоров’я, чинники впливу на здоров’я; вчити аналізувати вплив природних і соціальних чинників на здоров’я; виховувати бажання піклуватися про власне

Мета: дати учням уявлення про екіпіровку велосипедиста; навчати обстежувати велосипед перед їздою, виконувати правила безпечної їзди на велосипеді; розвивати акуратність, логічне мислення; виховувати дисциплінованість, самостійність,

Мета: розширити уявлення учнів про допомогу і обов’язки в сім’ї; спонукати школярів допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; виховувати дбайливе ставлення до

Мета: пояснити учням, у чому полягає цінність людського життя і здоров’я; розширити уявлення школярів про безпеку, небезпеку та безпеку життєдіяльності людини; виховувати прагнення піклуватися про

Практична робота. Виконання проекту з формування корисної звички Мета. Формувати уявлення про корисні і шкідливі звички та їх вплив на здоров’я людини; розвивати вміння складати

Урок 4. ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВ’Я Мета: ознайомити учнів зі змістом розділу II “Фізична складова здоров’я”; формувати уявлення про складові їжі; розширити знання про вітаміни, мінеральні

Практична робота. Складання рекомендацій “Як підтримувати чисте повітря в оселі” Мета. Ознайомити із факторами, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщення, дати уявлення про мікроклімат

Мета: ознайомити учнів із впливом природних ритмів на здоров’я; розвивати вміння складати розпорядок дня відповідно до природних ритмів; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я. Хід

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника; учити практично визначати безпечні місця переходу вулиці на

Урок 19. ДІЇ ПРИ ПОЖЕЖІ Мета: учити учнів, як діяти у випадку виявлення пожежі в сусідній квартирі, іншому будинку або деінде; розвивати навички самозахисту в

Мета. Формувати в учнів знання про причини дорожньо-транспортних пригод та їх наслідки; закріпити знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах; виховувати бажання дотримуватись

Практична робота. Моделювання ситуації звернення за телефонами довіри Мета. Формувати уявлення про окремі інфекційні хвороби (туберкульоз, ВІЛ/ СНІД), що набули соціального значення; надати учням об’єктивні,

Урок 12. ПРО ЗНАЙОМСТВО І ДРУЖБУ. ДРУЖНІ СТОСУНКИ Мета: ознайомити учнів з правилами етикету, зокрема з правилами знайомства; продовжити формувати уявлення про дружбу і дружні

Урок 25. ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНІ ПРИГОДИ Мета: формувати в учнів уявлення про дорожньо-транспортні пригоди (ДТП); ознайомити з причинами ДТП і правилами поведінки пішохода в разі причетності його

Мета. Формувати уявлення про вплив малорухливого способу життя на здоров’я; вчити виконувати фізичні вправи для розвитку сили, спритності; розвивати вміння позитивно впливати на розвиток свого

Практична робота. Виконання проекту: “Здоров’я всьому голова!” Мета. Формувати уявлення про вплив здорового способу життя на розвиток людини та її досягнення; виховувати бережне ставлення до

Мета: ознайомити учнів з принципами загартовування (поступовість, систематичність, дозованість); продовжити формувати у школярів переконання, що рух – це здоров’я, що фізичні вправи корисні для розвитку

Мета: навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ

Мета: навчати учнів розпізнавати поширені способи тиску (умовляння, лестощі, погрози); проаналізувати можливі ризики найближчого оточення школярів; вчити аналізувати позитивний і негативний вплив друзів; сприяти усвідомленню

Мета: ознайомити учнів з поняттям “творчі здібності”; навчати творчо мислити, використовувати уяву і фантазію для залучення однолітків до здорового способу життя; виховувати організованість, творчу ініціативність.

Урок 12. Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я Вправа “Чи справедливим є розподіл домашніх обов’язків?” Мета: показати учням нерівномірність розподілу домашніх обов’язків між членами сім’ї

Мета: формувати уявлення учнів про значення здоров’я для людини; навчати школярів спостерігати за показниками свого здоров’я і розвитку, вимірювати пульс; виховувати дбайливе ставлення до власного

Урок 3. СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я. ЧИННИКИ ЗДОРОВ’Я Мета: формувати в учнів уявлення про складові здоров’я; розширити знання про чинники, що впливають на здоров’я людини; розвивати прагнення

Урок 7. ПРО ПОСТАВУ. ПЛОСКОСТОПІСТЬ Мета: розширити знання учнів про поставу, розкрити значення постави для здоров’я людини; пояснити, що таке плоскостопість; розучити вправи для запобігання

Мета. Формувати в учнів уявлення про цілісність здоров’я, його складові; розширити набуті знання про чинники впливу на здоров’я, що сприяють гармонійному особистішому розвитку; розкрити вплив

Урок 13. УМІЙ СКАЗАТИ “НІ!” Мета: розширити знання учнів про спілкування; ознайомити з різними ситуаціями і варіантами відмови; учити використовувати в разі потреби різні способи

Мета: роз’яснити учням правила, що допомагають запобігати конфліктам і мирно розв’язувати їх; навчати мирно розв’язувати конфлікти з однолітками; розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації; виховувати

Мета: обговорити з учнями небезпечні ситуації, що можуть трапитися вдома; навчати школярів розпізнавати ознаки несправності водогону; формувати навички безпечного користування водогоном; виховувати в учнів обережність,

Мета: поглибити уявлення учнів про негативні наслідки вживання тютюну й алкоголю; навчати впевнено відмовлятися від небезпечної пропозиції; виробляти негативне ставлення до паління, вживання алкогольних напоїв;

Мета: навчати учнів визначати причини виникнення ДТП, встановлювати взаємозв’язок між ДТП і порушенням правил дорожнього руху; поглибити знання про дорожні знаки; вчити називати групи дорожніх

Практична робота. Визначення рівня фізичного розвитку Мета. Формувати уявлення про вікові зміни власного організму; необхідність підтримання нормальної маси тіла; розвивати вміння визначати рівень свого фізичного

Мета: сформувати уявлення учнів про якості особистості; навчати школярів розпізнавати позитивні і негативні риси характеру, визначати риси характеру літературних персонажів; виховувати бажання вдосконалювати позитивні риси

Мета: ознайомити учнів із чинниками, що впливають на працездатність людини; пояснити необхідність належного освітлення на робочому місці; вчити підтримувати належний стан робочого місця, виконувати вправи

Мета: поглибити знання учнів про оздоровче значення відпочинку на природі; навчати обирати речі та одяг для прогулянки на природу; виховувати уважне ставлення до правил та

Мета: ознайомити учнів із засобами розвитку творчих здібностей; розвивати мислення, мовлення; заохочувати до здорового способу життя. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Мета: дати учням уявлення про пам’ять, увагу та їх зв’язок зі здоров’ям та навчанням; вчити називати умови успішного навчання; довести необхідність навчання; розучити вправи для

Урок 22. БЕЗПЕКА РУХУ ПІШОХОДІВ Мета: поглибити знання учнів про Правила дорожнього руху; вивчити правила для пішоходів; формувати навички безпечної поведінки на вулицях (дорогах); розвивати

Мета: пояснити учням необхідність уживання достатньої кількості води, вітамінів і поживних речовин, обмеження вживання солодких напоїв; розвивати мислення, мовлення; вдосконалювати навички здорового харчування. Хід уроку

Урок 29. ХОЧУ, МОЖУ, ТРЕБА. ВОЛЯ Мета: формувати уявлення про вольові якості людини; розкрити відмінність між “хочу”, “можу” і “треба”; розвивати уяву, фантазію; виховувати бажання

Мета: обгрунтувати учням, наскільки небезпечно самостійно прогулюватися в незнайомих місцях; вчити уникати небезпечних місць у своєму мікрорайоні/населеному пункті; навчати чинити опір тиску незнайомих людей; виховувати

Практична робота. Джерела допомоги під час самонавчання (батьки, родичі, вчителі, однокласники) Мета. Ознайомити з рекомендаціями щодо часу і порядку виконання домашніх завдань; вчити учнів створювати

Урок 26. ДОРОЖНІ ЗНАКИ Мета: ознайомити учнів з групами дорожніх знаків; розкрити значення дорожніх знаків для пішоходів і водіїв; учити розрізняти дорожні знаки за їхньою

ПАМ’ЯТКА З ПРОФІЛАКТИКИ ПЛОСКОСТОПОСТІ І ВИКРИВЛЕННЯ ХРЕБТА 1. Ходити, не розводячи широко носки стоп. 2. Розмір взуття вибирати по стопі. Не носити взуття з високими

Рольова гра “Будьмо знайомі!” Мета. Продовжити формувати уявлення про ознаки дружніх стосунків; вчити культури знайомства із людьми; правильно реагувати на обзивання, намовляння, бійки та інші

Мета: проаналізувати з учнями небезпеку перебування дитини у місцях значного скупчення людей; розповісти учням про ознаки паніки, про правила поведінки учня під час масових заходів;

Мета: формувати в учнів уявлення про медичну службу в Україні; розвивати вміння звертатися по допомогу до лікаря-фахівця чи медсестри; прищеплювати бажання піклуватися про своє здоров’я.

Мета: розширити уявлення учнів про ознаки несправності обігрівальних приладів, про попереджувальні знаки; навчати вимикати несправні електроприлади; спонукати учнів до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати

Мета. Формувати уявлення про групи харчових продуктів; необхідність вживання різноманітної корисної їжі і достатньої кількості води; потребу обмежувати вживання жирних, копчених і солодких продуктів та

Урок 11. ТРАДИЦІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я В РОДИНІ Мета: повторити і закріпити матеріал попередніх розділів, ознайомити учнів зі змістом розділу III “Соціальна складова здоров’я”; ознайомити учнів

Мета: поглибити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я; довести перевагу натуральних продуктів; розповісти про негативний вплив на здоров’я смажених страв; виховувати

Мета: формувати в учнів уявлення про вольові якості людини; навчати аналізувати свої вчинки, обирати між “хочу” і “мушу”; виховувати силу волі, відповідальність. Хід уроку I.

Практична робота. Моделювання ситуацій відмови від небезпечних пропозицій Мета. Вчити учнів різними способами казати “Ні!” на небезпечні пропозиції друзів; формувати уявлення про поширені способи тиску

Мета. З’ясувати уявлення учнів про перехрестя, різновиди перехресть, дорожню розмітку; ознайомити з основними правилами переходу перехрестя з урахуванням місцевих умов; вчити переходити дорогу з речами,

Мета: пояснити учням, чому окремі інфекційні хвороби набули соціального значення (туберкульоз і ВІЛ/СНІД); інформувати школярів про можливі шляхи зараження цими хворобами; вчити толерантно ставитися до

Мета: поглибити знання учнів про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок; вчити розпізнавати небезпечні ситуації, що потребують категоричної відмови; розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати