ПЛЕТІННЯ. ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШКИ. “ВОСЬМИНІЖОК”

Урок 27. ПЛЕТІННЯ. ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШКИ. “ВОСЬМИНІЖОК”

Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; навчати виготовлення декоративних прикрас за допомогою ниток; удосконалювати прийоми роботи з ножицями та клеєм; розвивати увагу, творчі здібності, охайність; виховувати самостійність, посидючість, любов до праці.

Обладнання: нитки для плетіння та в’язання, целофановий пакет, тасьма, кольоровий папір, зразки виробів, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Добрий

районі

День почався!

На уроці не лініться,

А старанно всі трудитися,

Якщо разом працювати,

Можна все навколо знати.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель. Сьогодні ми ознайомимось з плетінням та із засобами плетіння з ниток. Виготовимо ляльку-мотанку “Янгол”.

2. Розповідь учителя

– Плетіння – ремесло з виготовлення господарсько-побутових

та художніх виробів з різноманітної еластичної сировини.

Для плетіння використовують лозу, кору, солому, траву, нитки, шкіру. За допомогою плетіння можна виготовити різні речи. Сьогодні ми ознайомимося з плетінням іграшки “Восьминіжок “.

Мультимедійна презентація

ВОСЬМИНІЖОК

Восьминіжок, Восьминіжок,

В тебе так багато ніжок.

Та навіщо стільки ніг,

Відповідай-но, восьминіг!

– Це все щупальця мої,

Та мені без них не можна:

Допоможуть їсти, пити

Плавати, по дну ходити.

М. Володіна

Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім вставати

Фізкультпаузу почати.

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати,

Покрутитись, повертітись,

На хвилинку зупинитись.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий встали.

Всі за парти посідали,

Вчитись знову ми почали.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Мультимедійна презентація

– Розгляньте зразки на дошці.

Робота за підручником (с. 65)

– Виготовлятимемо іграшку у такій послідовності.

1. Згорніть пакет у кульку.

2. Щільно обкрутіть целофанову кульку ниткою для в’язання. Має вийти клубочок.

3. Підготуйте відрізки ниток завдовжки 30-40 см.

4. Обгорніть клубочок нитками та зав’яжіть угорі та знизу, як показано на малюнку.

5. Під головою перев’яжіть смужкою або тасьмою.

6. За допомогою кольорового паперу зробіть обличчя.

7. Ниточки згори розпушіть, зробивши волосся.

8. Нижні ниточки заплетіть у косички.

9. Кожну частинку перев’яжіть смужкою. Колір оберіть самостійно.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями.

4. Не тримайте ножиці лезами вгору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Протягом роботи звучать аудіозаписи інструментальних музичних творів.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Учитель створює виставку та оцінює роботи учнів.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чи сподобалось вам виготовляти іграшку з ниток?

– Які ще іграшки можна зробити у цей засіб?




ПЛЕТІННЯ. ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШКИ. “ВОСЬМИНІЖОК”