Побутові органічні сполуки

УРОК 30

Тема. Побутові органічні сполуки

Мета: закріпити знання про побутові органічні сполуки, їх види, значення, вплив на організм людини, уміння надавати першу допомогу в разі отруєнь побутовими хімікатами.

Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер.

Тип уроку: З(РДН).

Форми роботи: робота в групах, прийоми “Хімічний диктант”, “Взаємоопитування”, “Гронування”.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

Прийом “Взаємоопитування”

Учні в парах ставлять питання одне одному за основними поняттями, вивченими протягом теми:

– розчин;

– розчинювана речовина;

– розчинник;

– масова частка розчинюваної речовини;

– мило;

– синтетичні мийні засоби;

– вищі карбонові кислоти;

– лужний гідроліз (омилення);

– тверде мило;

– рідке мило;

– пральні порошки;

– підбілювачі.

IV. Виконання вправ

(Робота в групах)

1. Прийом “Гронування”

 Побутові органічні сполуки

2. Прийом “Хімічний диктант”

Щоби будь-яке прання не застало господиню зненацька, вдома необхідно мати:

1. Порошок з ________________.

2. Порошок ___________________ гарної якості.

3. Порошок для _______________ бавовняної білизни.

4 . ___________ миючий засіб для щоденного прання

білизни.

5. Рідкий СМЗ для _____________ і _____________ тканин.

6. ________________________.

7. ________________________ чи бальзам-ополіскувач.

3. Запишіть рівняння реакцій

– Омилення триолеїну;

– одержання рідкого мила з тристеарину;

– одержання твердого мила з трипальмітину.

4. Завдання

1. Складіть план надання першої допомоги в разі отруєння плямовивідником.

2. Для чищення скла використовують 2%-й розчин амоніаку. Обчисліть об’єм амоніаку (н. у.) та води, необхідний для приготування 500 г заданого розчину.

3. Для протирання неполірованих меблів використовують 30%-й розчин спирту. Обчисліть які об’єми 96%-го розчину спирту (? = 0,80 г/мл) та води (? = 1 г/мл) необхідно взяти для приготування 250 г згаданого розчину.

V. Обговорення виконаних завдань

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про органічні розчинники.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Дворіччя
Побутові органічні сполуки