ПОЛОВИНА, ТРЕТИНА І ЧВЕРТЬ. ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНОГО ЧИСЛА ТА СУМИ АБО РІЗНИЦІ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА СХЕМАМИ ВИРАЗІВ

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 83. ПОЛОВИНА, ТРЕТИНА І ЧВЕРТЬ. ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНОГО ЧИСЛА ТА СУМИ АБО РІЗНИЦІ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА СХЕМАМИ ВИРАЗІВ

Мета: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, третину і чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі за схемами виразів; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість, пам’ять, мислення;

виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 97, завдання 635; 636)

Завдання 635

– На скільки менше горіхів у дівчинки, ніж у кожного хлопчика?

Завдання 636

– Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

2. Усна лічба

1) Гра “Мовчанка”.

Приклади на множення і ділення записані на дошці. Учитель показує приклад, діти на картках – відповіді.

 ПОЛОВИНА, ТРЕТИНА І ЧВЕРТЬ. ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНОГО ЧИСЛА ТА СУМИ АБО РІЗНИЦІ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА СХЕМАМИ ВИРАЗІВ

2) Гра “Ланцюжок”

 ПОЛОВИНА, ТРЕТИНА І ЧВЕРТЬ. ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНОГО ЧИСЛА ТА СУМИ АБО РІЗНИЦІ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА СХЕМАМИ ВИРАЗІВ

3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

Запишіть відповіді таблиці ділення на 4.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке половина, третина і чверть.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 97-98)

Завдання 637. Колективне опрацювання матеріалу

Практична робота

Учні роздивляються, як на малюнку смужку поділено на 2 рівні частини (половини) і виконують завдання.

1) Склади прямокутний аркуш паперу навпіл. Покажи половину аркуша.

2) Поділи в такий спосіб круг на дві рівні частини.

Завдання 638

Учні пояснюють, яка довжина половини мотузки.

Завдання 639. Колективне опрацювання матеріалу

Учні роздивляються на малюнку дві смужки, завдовжки 12 см кожна.

– Першу смужку поділено на 3 рівні частини, а другу – на 4. Чому дорівнюють третя і четверта частини смужки?

– Третя частина ще має назву третина, а четверта – чверть.

Показують на малюнку третю і четверту частини круга.

Завдання 640

Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 15 і чверть числа 8.

Завдання 641

Учні “ланцюжком” виконують дії з іменованими числами. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.

Завдання 642. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.

Завдання 643

1) Колективне складання задачі за схемою виразу.

2) Самостійне розв’язування задачі.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв’язування задач

1) У класі 16 дівчаток і 12 хлопчиків. Для вивчення іноземної мови клас розподілили на 4 групи. Скільки учнів у кожній групі?

2) У чотирьох однакових каструлях міститься 16 л води. Скільки літрів води міститься в п’яти таких каструлях?

2. Офтальмологічна пауза

3. Розв’язування логічних задач

1) Завдання 644*.

Накресліть прямокутник зі сторонами 3 см і 4 см. Розбийте його на квадрати зі стороною 1 см. Скільки однакових квадратів вийшло? (12)

2) Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три Катюші. Скільки всього було груш?

Відповідь. На дубі груші не ростуть.

3) Гном Сплюшка ліг спати в суботу ввечері о 22 годині, а прокинувся у понеділок уранці о 11 годині. Скільки часу проспав цей соня? (2 + 22 + 11 = 35)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 99, завдання 645; 646.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ПОЛОВИНА, ТРЕТИНА І ЧВЕРТЬ. ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНОГО ЧИСЛА ТА СУМИ АБО РІЗНИЦІ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА СХЕМАМИ ВИРАЗІВ - Плани-конспекти уроків по математиці


ПОЛОВИНА, ТРЕТИНА І ЧВЕРТЬ. ПОРІВНЯННЯ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ІМЕНОВАНОГО ЧИСЛА ТА СУМИ АБО РІЗНИЦІ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА СХЕМАМИ ВИРАЗІВ