Поняття комунікації

§ 12. Поняття комунікації

123.

Різновид вербальної комунікації

Кількість

Учасників

Ситуація спілкування

Внутрішня

1

Міркування про щось наодинці, людина розмовляє сама із собою

Міжособистісна

2

Діалог з колегою, родичем тощо. Під час розмови важливу роль відіграють міміка, жести, погляд” поведінка загалом

Колективна в малих групах

3-5

Виступ учителя перед

учнями, колегами – учителями

Публічна (колективна у великих групах)

Понад 30

Лекція, доповідь, збори в школі, групові заняття тощо

Публічна (масова)

Велика

Виступ перед великою аудиторією на мітингу, конференції, з’їзді, по радіо, на телебаченні. Спілкування опосередковане

Ієрархічна

Різна

Нарада на підприємстві, атестація працівників тощо

Організована

Різна

Батьківські

збори, з’їзд, заняття в школі, коледжі, виші

Неорганізована

Різна

Випадкова зустріч з друзями, стихійний мітинг тощо

Приватна

Різна

Спілкування між особами, не пов’язаними офіційними (наприклад службовими) стосунками (друзями, родичами тощо)

Офіційна

Різна

Спілкування між особами, пов’язаними офіційними стосунками (учитель – учень, керівник – підлеглий)

Усна

Різна

Промова, доклад, відповідь на уроці

Інформативна

Різна

Спілкування, під час якого співрозмовники обмінюються певною інформацією

Етикетна

Різна

Пасажири, покупці, випадково знайомі, які випадково зустрічаються з приводу виконання певних побутових потреб

Міжнародна

Різна

Міжнародні зустрічі, візити, конференції, спортивні змагання тощо

Міжкультурна

Різна

Спілкування між носіями різних мов і різних культур

124.1. У тексті представлені такі види комунікації: письмова (за формою); міжособистісна, приватна, інформативна, організована,

2. Намагаються зекономити зайвий фунт. А потім повезти його в Чортків, щоб вуйки й тітки раділи, якого файного мають племінника…

…Наш світ, родина та коло друзів будуються навколо столу і розділеної вечері.

…Хочемо, щоб наша їжа походила з рук живої людини, а не бездушної полиці супермаркете.

…Хочемо поторгуватися, поперебирати харчами.

…Хочемо, навіть на чужині, прийти на базар і повернутися до родини з гостинцем.

129.1. Доброго ранку! Здрастуйте! До побачення! На все добре! Усього найкращого! Дякую! Спасибі! Щиро вам дякую! Прийміть мою найщирішу вдячність! З глибокою повагою і приязню до вас! Будь ласка!

2. За правилами етикету з керівником потрібно вітатися й прощатися ввічливо, використовувати повну форму привітання: “Здрастуйте!”, “Доброго Вам ранку”, “До побачення!”, “На все добре!”, “Усього найкращого!”. Зазвичай усі ділові листи завершують однаково, використовуючи елементи мовного етикету, наприклад “3 глибокою повагою і приязню до вас!”. Наш директор ніколи не наказує в категоричній формі, він завжди каже: “Будь ласка, зробіть це в першу чергу!” і завжди дякує за добре виконану працю: “Спасибі!”.




Поняття комунікації