ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПОНЯТТЯМ “ШВИДКІСТЬ РУХУ”, ПРОСТИМИ Й СКЛАДЕНИМИ ЗАДАЧАМИ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ШВИДКОСТІ
I. Перевірка домашнього завдання
Задачу 489 розв’язують на дошці, замінивши число 1400 числом 1800. Чи змінилися план і вибір дії у розв’язанні? Вправу 488 перевірити фронтально.
II. Актуалізація та корекція знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) У скільки разів 7 м більше від 7 см? На скільки 7 м більше за 7 см? На скільки 4 т більше за 4 ц? На скільки 500 г менше за 5 кг?
2) Скласти задачі за виразом 24 : 3.
3)
2. Усні обчислення.
1) 597 + 65
363 – 199
48 + 530 + 72 + 52
837 + 299
796 – 602
590 + 380 + 410
2) Вправа 496 (1).
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти ознайомляться зі швидкістю руху, розв’язуватимуть задачі на знаходження швидкості.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення за вправою 490: 2 год – це час руху автобуса, 120 км – відстань. Протягом кожної години він проходив однакову відстань. Про що можемо дізнатися в задачі? Як про це дізнаємося? (Треба 120 км поділити
2. Прочитати правило в підручнику.
3. Фронтальне виконання вправи 491.
4. Вправа 492. Після колективного аналізу таблиці записати розв’язання самостійно. Звернути увагу, що швидкість записано в першому стовпчику таблиці.
5. Задача 493. Аналіз провести від запитання, розв’язати за планом у підручнику.
6. Задача 494. Звернути увагу на те, як бігав учень. Розв’язати самостійно.
7. Задача 495 (під керівництвом учителя).
V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
Вправи 496 (2), 496 (3) виконати самостійно. Під час перевірки пояснити прийоми обчислень. Задачу 497 запропонувати тим учням, хто швидше впорається із завданням.
VI. Підсумок уроку
Ознайомилися зі швидкістю руху та її знаходженням за відстанню і часом. Як знайти швидкість? Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.