Порівняння раціональних чисел

Урок № 69

Тема. Порівняння раціональних чисел

Мета: відпрацювати навички порівняння раціональних чисел у комплексі із набутими раніше навичками (з теми про додатні і від’ємні числа).

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

А. Усні вправи (фронтальна робота із сигнальними картками або математичний диктант)

1. Закінчіть речення: “З двох чисел менше те, зображення якого розташоване на координатній прямій…”

2. Якщо х

лежить зліва від а, то х… а?

3. Порівняйте:

А) 2 та -300; б) -7 та -9;

В) а та b; а та 0; b та 0, якщо а – додатне, b – від’ємне.

Б. Картки із завданнями (індивідуальна робота)

Картка 1

Розташуйте в порядку спадання числа:

А) -6; 7; -7; 8; -8; 9; -9; 10; -10; б) -1; 0; 1; -0,01; 0,001; -0,0001; 0;

В) 2,8; -2,7; 2,6; -2,08; 2,07; -2,06; 0.

Картка 2

Порівняйте числа:

А) |-0,3| та |-0,5|; б) |4,1| та |1,4|; в) |-6,5| та |5,9|; г) |-12,01| та |-1,09|;

Д) |-8,1| та |6,2|; е) |0| та |-0,002|; ж) |17,2| та |-2,7|.

В. Роботи учнів перевіряємо вибірково,

в основному у “слабких”, всі інші звіряють відповіді.

II. Застосування навичок

@ На цьому уроці розв’язуємо вправи більш високого рівня складності (узагальнюючі та дослідницькі) і повторюємо поняття додатного, від’ємного числа, “раціональні числа”, “модуль числа”.

1. Між якими сусідніми цілими числами стоїть число?

А) -2,73; б) -9,5; в) -0,63; г) 0,87; д) -1 Порівняння раціональних чисел; є) -6 Порівняння раціональних чисел.

Відповідь запишіть у вигляді подвійної нерівності.

2. Які цифри можна записати замість *, щоб утворилася правильна нерівність:

А) -3841 < -384*; б) -*5,44 > -25,44; в) – Порівняння раціональних чисел< – Порівняння раціональних чисел; г) – Порівняння раціональних чисел> – Порівняння раціональних чисел?

3. Запишіть у вигляді нерівності речення:

А) -4,3 – від’ємне число;

Б) 27,1 – додатне число;

В) а – від’ємне число;

Г) b – додатне число;

Д) * с – невід’ємне число;

Є) * d – недодатне число.

4. Ігровий момент

 Порівняння раціональних чисел

Учень, якого викликали до дошки, називає і показує по черзі то “червоні”, то “сині” числа, записані в таблиці. При цьому “червоні” числа називає в порядку зростання, а “сині” – в порядку спадання, тобто називає числа в такій послідовності: -6; 2; -5; 0; -4; -1; -2; -3; 1.

Якщо учень помилився, то сідає на місце, і до дошки йде інший.

III. Діагностика засвоєння знань і вмінь

Самостійна робота

Варіант 1

1. Накресліть координатну пряму з одиничним відрізком 1 см. Позначте на координатній прямій:

А) точки A(2); B(-3,5); C(-1); D(-2); Е Порівняння раціональних чисел; F(3);

Б) точку K Порівняння раціональних чисел і точку M, що має протилежну координату;

В) точки, модулі координат яких дорівнюють 5; 4,5; 0.

2. Дано числа: 6; -9; 5,25; 2 Порівняння раціональних чисел; 507; 9; -2,6; 1,125; 0; -207; -5 Порівняння раціональних чисел.

А) Які з даних чисел є: натуральними? цілими? дробовими? додатними? від’ємними?

Б) Знайдіть модулі цих чисел. Які з даних чисел мають рівні модулі? Чому?

В) Розмістіть числа в порядку зростання.

Варіант 2

1. Накресліть координатну пряму з одиничним відрізком 1,5 см (3 клітинки). Позначте на цій прямій:

А) точки M(2), N  Порівняння раціональних чисел, Р(-1), К(-2), R  Порівняння раціональних чисел, 5(3);

Б) точку А  Порівняння раціональних чисел і точку В, що має протилежну координату;

В) точки, модулі яких дорівнюють 4; 1 Порівняння раціональних чисел; 0.

2. Дано числа: 0; 7; -11; -3,8; 4 Порівняння раціональних чисел; 239; 3 Порівняння раціональних чисел; 11; -400; -4,4.

А) Які з даних чисел є: натуральними? цілими? дробовими? від’ємними?

Б) Знайдіть модулі цих чисел. Які з них мають рівні модулі? Чому?

В) Розмістіть числа в порядку спадання.

IV. Підсумки уроку

Перевіряємо якість виконання самостійної роботи. Аналізуємо помилки.

V. Домашнє завдання

1. Порівняйте числа, а результат запишіть у вигляді нерівності:

А) – Порівняння раціональних чисел та  Порівняння раціональних чисел; б) 3 та – Порівняння раціональних чисел; в) – Порівняння раціональних чисел та – Порівняння раціональних чисел; г) -2 Порівняння раціональних чисел та 3 Порівняння раціональних чисел; д) – Порівняння раціональних чисел та – Порівняння раціональних чисел; е) – Порівняння раціональних чисел та – Порівняння раціональних чисел; ж) -2 Порівняння раціональних чисел та -3 Порівняння раціональних чисел; з) -5 Порівняння раціональних чисел та -5 Порівняння раціональних чисел.

2. Розташуйте числа 5; -9; 0; 0,88; -6,9; 8,92 у порядку спадання.

3. * Перевірте справедливість нерівностей

1) |a + b| ? |a| +|b|;

2) |a – b| ? |a| + |b|;

3) |a| – |b| ? |a + b|;

4) |a| – |b| ? |а – b|;

5) |а| – |b| ? |a| + |b|.

При таких значеннях букв:

А) а = -7; b = -5; б) а =  Порівняння раціональних чисел; b =  Порівняння раціональних чисел; в) а = 4; b = -5.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)


Порівняння раціональних чисел - Плани-конспекти уроків по математиці


Порівняння раціональних чисел