ПОВТОРЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: повторити й закріпити вивчений матеріал; удосконалювати навички усних обчислень; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 155, завдання 13; 14)

Завдання 13

– Прочитайте розв’язання кожної задачі виразом двома способами.

Завдання 14

– Якої довжини другий і третій відрізки?

2. Усна лічба

Числа

Виконати дію

4 і 9

Суму

чисел зменшити на 6

18 і 9

Різницю чисел збільшити на 7

38

Зменшити на суму чисел 22 і 3

3. Хвилинка каліграфії

– Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 3. (6; 9; 12…)

4. Математичний диктант

– Добуток чисел 8 і 4 зменшити на 18.

– Добуток чисел 8 і 8 збільшити на 16.

– Різницю чисел 16 і 8 збільшити у 9 разів.

– Суму чисел 30 і 6 зменшити у 6 разів.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми

повторимо вивчений матеріал.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв’язування задач

1) У квітковому магазині на трьох полицях стоять 85 горщиків із квітами. На першій полиці – 28 горщиків, а на другій – 32. Скільки горщиків на третій полиці?

2) Парк прибирали 32 робітники. Це на 18 менше, ніж учнів старших класів. Скільки учнів старших класів прибирали парк?

3) Коли Оксанка прочитала 6 сторінок книжки, їй залишилося прочитати в 10 разів більше. Скільки сторінок у книжці?

2. Складання виразів та обчислення їх значень

– Зменшуване 72, а від’ємник у 9 разів менший.

– Ділене 63, а дільник на 54 менший.

Один учень працює біля дошки.

Фізкультхвилинка

3. Тестування

1) Познач правильний варіант значення виразу 56 : 7 + 1.

А) 9;

Б) 6;

В) 7.

2) Розв’яжи приклад, у якому невідоме – ділене.

 ПОВТОРЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

3) Яке з чисел не є результатом таблиці множення?

6; 12; 18; 20; 23; 30.

4) При якому значенні а рівність а • 8 = 48 буде правильною?

А) 6;

Б) 5;

В) 7.

5) Познач вираз, значення якого більше, ніж 25.

А) 83 – 9 • 4;

Б) 7 • 5 – 15;

В) 5 • 9 – 23.

6) Порівняй: 42 :  ПОВТОРЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

А) <; б

) >;

В) =.

7) 3 гаража виїхало 12 автомобілів, а залишилося – в 2 рази менше, ніж виїхало. Скільки автомобілів було у гаражі?

 ПОВТОРЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

8) Батьку 40 років, а син у 5 разів молодше. Скільки років синові?

А) 3;

Б) 8;

В) 35.

9) Маса відра снігу 4 кг, а відра солі – в 7 разів більше. На скільки кілограмів важче відро солі, ніж відро снігу?

А) 4 • 7 – 4;

Б) 4 • 7 + 4.

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв’язування логічних задач

1) Вартість трьох іграшок 80 грн. Лялька й пінгвін коштують 50 грн, а м’яч і пінгвін – 55 грн. Скільки гривень коштує кожна іграшка?

Розв’язання

1) 50 + 55 = 105 (грн) – коштують лялька, м’яч і 2 пінгвіни;

2) 105 – 80 = 25 (грн) – коштує пінгвін;

3) 50 – 25 = 25 (грн) – коштує лялька;

4) 55 – 25 = 30 (грн) – коштує м’яч.

2) 10 жуків вишикувалися в хоровод і кожен узяв за лапку кожного зі своїх сусідів. Скільки усього лапок виявилися вільними?

Розв’язання. У кожного жука 2 лапки зайнято, а решта 4 вільні.

Відповідь: 40.

3) У сім’ї троє братів. Кожен наступний молодший попереднього на 3 роки. А сума їх віків дорівнює 15 рокам. Скільки років кожному?

Відповідь: 2; 5; 8.

4) Серед цих фігур є квадрати і кола; великі, маленькі і середні. Скільки фігур відрізняються від фігури А однією властивістю?

 ПОВТОРЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Розв’язання. Фігура А – це маленьке коло. Однією властивістю (розміром) відрізняються від неї велике і середнє кола (розміром), а також маленький квадрат (формою).

Відповідь: 3 фігури.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 155, завдання 15; 16.




ПОВТОРЕННЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ