АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 129. ПОВТОРЕННЯ й ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
Мета: провести роботу над помилками, допущеними у самостійній роботі; закріпити вивчений матеріал; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії, обчислювальні навички; розвивати пам’ять, мислення; прищеплювати інтерес до точних наук.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 149, завдання 1009; 1010)
Завдання 1009
– Прочитайте вирази у порядку спадання
Завдання 1010
– Скільки сторінок у книжці?
2. Аналіз самостійної роботи
3. Гра “Віконечка”
4. Порівняння виразів
5. Хвилинка каліграфії
– Випишіть числа, які діляться на 10.
21; 50; 37; 70; 40; 22; 60; 100; 30; 85; 80; 99; 90.
6. Математичний диктант
– Суму чисел 43 і 15 зменшити на 3.
– Різницю чисел 13 і 5 збільшити у 6 разів.
– Знайти половину числа 6.
– Яке число більше 7 у 3 рази?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми підготуємося до контрольної роботи.
IV. ВИВЧЕННЯ
1. Робота за підручником (с. 150-151)
Завдання 1011
Учні усно “ланцюжком” розв’язують приклади.
Завдання 1012
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі складається план розв’язання задачі:
1) Скільки посадили жовтих айстр?
2) Скільки посадили білих айстр?
3) Скільки всього посадили айстр?
Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.
Завдання 1013
Учні розв’язують задачу двома способами.
1 спосіб
1) 4 • 9 = 36 (кв.) – у 9 будинках;
2) 4 • 3 = 12 (кв.) – у 3 будинках;
3) 36 + 12 = 48 (кв.) – всього побудували.
2 спосіб
1) 9 + 3 = 12 (буд.) – всього побудували;
2) 4 • 12 = 48 (кв.) – всього побудували.
Відповідь: 48 квартир побудували.
Завдання 1014
Учні коментують, як знаходять шосту частину чисел 18; 42; 30; 48; 54 і десяту частину чисел: 40; 60; 80; 100.
Завдання 1015. Коментоване розв’язування завдання
Учні розглядають дані вимірювання зросту малюків і записують зріст кожного у дециметрах і сантиметрах.
Завдання 1016. Колективне розв’язування завдання
Учні складають вирази за блок-схемами. Один учень працює біля дошки.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею
Коли Маринка розклала 27 тістечок на тарілки, по 9 тістечок на кожну, то в неї залишилося ще 2 порожні тарілки. Скільки тарілок було у Маринки?
2. Обчислення значень виразів
3. Геометричний матеріал
Накресліть два відрізки: перший завдовжки 9 см, а довжина другого становить третю частину довжини першого.
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв’язування логічних задач
1) Завдання 3 (с. 152).
Батькові 39 років, а синові 14. Скільки років дочці, якщо через 16 років синові та дочці разом буде стільки ж років, скільки батькові? (14 + 16 = 30; 39 – 30 = 9)
2) Завдання 4 (с. 152).
– Розгляньте діаграму. Визначте висоту кожного дерева. Порівняйте висоту найвищого і найнижчого дерев. (Береза – 25 м, клен – 30 м, дуб – 50 м, верба – 20 м, тополя – 40 м; найнижча – верба, найвищий – дуб; 50 – 20 = 30 м)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 150-151, завдання 1017; 1018.