Повторення матеріалу за темою “Слова, що означають назви предметів”. Вимова й правопис слова метро

Урок 54

Тема. Повторення матеріалу за темою “Слова, що означають назви предметів”. Вимова й правопис слова метро

Мета: узагальнити й закріпити знання про іменник; поглиблювати знання про головні члени речення; збагачувати словниковий запас учнів, дати уявлення про омоніми (без уживання терміна); виховувати логічне мислення, допитливість.

Обладнання: предметний малюнок метро, плакат “Їстівні та отруйні гриби”.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1.

Перевірка домашнього завдання (вправа 245)

– Прочитайте назви міст та їх мешканців, усно ставлячи до слів питання хто? або що?

– Назвіть кілька відомих вам міст й утворіть від них назви жителів. (Москва – москвичі, Рим – римляни, Одеса – одесити)

2. Хвилинка чистопису

Па оч юм пальто

– Доберіть слова з цими буквосполученнями. (Париж, Павлик; сорочка, кілочок; костюм, рюмсати)

– Складіть з одним із них речення. Побудуйте схему.

III. Повідомлення теми й мети уроку

Сьогодні на уроці ми повторимо й закріпимо вивчене про слова – назви предметів, учитимемось узагальнювати. Також з’ясуємо, як правильно вимовляється і пишеться слово метро.

IV. Повторення й закріплення вивченого

1. Колективна робота (вправа 246)

– На які питання відповідають слова – назви предметів? Наведіть приклади.

– Які слова пишуться з великої букви? Підтвердьте прикладами.

– Складіть речення за схемою:  Повторення матеріалу за темою Слова, що означають назви предметів. Вимова й правопис слова метро (Поїзд із Севастополя прибув на станцію. Бабуся з Лебедівки приїхала в гості. Славко та Світланка гуляли на подвір’ї.)

2. Самостійна робота (вправа 247)

– Прочитайте і спишіть, позначаючи початок і кінець кожного речення.

– Підкресліть назви предметів.

– Назвіть головні слова в останньому реченні.

3. Розвиток зв’язного мовлення (вправа 250)

– Розгляньте малюнки. Що на них зображено?

– Яке значення має слово сонечко в кожному випадку?

– Подумайте, які ще слова вимовляються і пишуться однаково, а за значенням – різні. (Дитячий носик і носик чайника; дверна ручка, ручка для письма і частина тіла; ніжка столу і ніжка дитяча)

4. Фізкультхвилинка

5. Коментоване письмо (вправа 248)

– У кожному рядку знайдіть зайве слово. Чи можна назви предметів у кожному рядку назвати одним загальним словом? Доберіть таке загальне слово до кожного рядка.

– Прочитайте зразок виконання завдання.

– Як можна уточнити загальну назву? (Це їстівні гриби.)

– Розгляньте плакат і назвіть ті гриби, які вважаються також їстівними. (Боровик, підберезовик, печериця)

– Які гриби не можна збирати, бо вони отруйні? (Мухомор, бліда поганка, сатанинський гриб) Пам’ятайте про це!

– Запишіть із вправи два рядки слів (за вибором), дібравши до кожного загальну назву.

6. Словникова робота

– Прочитайте слова в рамці на с. 115.

– Колективно прочитайте його ще раз. Що воно означає? Метро (скорочено від метрополітен) – міська електрична залізниця, споруджена під землею в тунелях, а на поверхні – на мостах-естакадах або спеціально відведених ділянках вулиці.

– Складіть речення зі словом метро. Зверніть особливу увагу на його правопис і підкресліть букву е. Запам’ятайте правильну вимову і написання слова метро.

7. Самостійна робота із взаємоперевіркою (вправа 249)

– Прочитайте і спишіть речення.

– Підкресліть головні слова в реченні.

– Придумайте речення, у якому слово місяць мало б інше значення.

V. Підсумок уроку

– На які питання відповідають слова – назви предметів? Наведіть приклади.

– Складіть речення і знайдіть у ньому слова – назви предметів. Побудуйте його схему.

– Знайдіть головні слова в реченні.

На уроці діти писали.

– Як ви підкреслите головне слово, що називає предмет?

VI. Домашнє завдання з інструктажем

Вправа 261.




Повторення матеріалу за темою “Слова, що означають назви предметів”. Вимова й правопис слова метро