Повторення та узагальнення вивченого про займенник. Творча робота на вживання займенників

Урок 82

Тема. Повторення та узагальнення вивченого про займенник. Творча робота на вживання займенників

Мета: повторити й узагальнити вивчене про займенник, провести підготовку до контрольної роботи; розвивати вміння використовувати займенники у мовленні; виховувати працелюбність, бажання допомагати.

Обладнання: таблиця із кросвордом із вправи 75, опорна схема “Займенник”.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

Вислухати декілька творів, складених учнями.

– Які займенники ви використали?

IІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Усне самостійне виконання вправи 71

– Доведіть свою точку зору.

2. Робота з дошки

– Виправте помилки.

До його, до її, з їм, з їми.

– Поясніть. Що треба знати, щоб не припускатися таких помилок?

III. Оголошення теми та мети уроку

– Сьогодні ми будемо вдосконалювати своє вміння вживати займенники у мові, використовуючи різні їх форми. Ми закріпимо свої знання і вміння, підготуємось до контрольної роботи.

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Складання колективної розповіді про займенник (за вправою 66)

2. Диференційоване завдання

Учні з недостатньою швидкістю письма виконують вправу 68. Сильні учні готують вправу 70.

– Як визначити особу і відмінок займенника?

– Хто зумів виконати роботу без помилок?

3. Коментар до домашнього завдання

4. Робота у парах (за вправою 72)

5. Творча робота за варіантами (усно).

Вправа 74.

I варіант – працює з першим текстом; II варіант – з другим.

6. Робота в групах

– Прочитайте завдання до вправи 69. Щоб відповісти на це питання, ми попрацюємо у групах. Виграє та група, яка знайде всі можливі варіанти займенників.

Насмішкуватий – нас, ти, ми, він, ви.

Яйцезаготівельний – я, ви, він і т. ін.

Повітряно-морський – я, ми, він, воно і т. ін.

– Які займенники належать до особових?

V. Підсумок уроку

1. Розгадування кросворда

Вчитель відтворює на дошці кросворд із вправи 75. Пропонується колективно коментовано заповнити кросворд.

– Який займенник нам допоміг?

– Розкажіть про нього все, що можете.

– Змініть його за відмінками. Які особливості відмінювання займенників 1-ї особи вам відомі?

– А займенників 3-ї особи?

VI. Домашнє завдання

Вправа 76, підготуватися до контрольної роботи.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
Повторення та узагальнення вивченого про займенник. Творча робота на вживання займенників