Повторення вивченого про текст. Аналіз контрольної роботи

Урок 116

Тема. Повторення вивченого про текст. Аналіз контрольної роботи

Мета: узагальнити й систематизувати вивчене про текст; закріпити знання про його будову; продовжувати вчити редагувати текст, добирати заголовок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до природи, повагу до рідного слова.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Аналіз контрольної роботи

III. Повідомлення теми й мети уроку

– На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо й систематизуємо все, що знаємо про текст, продовжимо вчитися редагувати тексти й добирати до них заголовки.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Хвилинка чистопису

Цв ньк цвірінькає

– Складіть і запишіть речення зі словом цвірінькає.

– Зверніть увагу на слово в рамці на с. 118. Прочитайте його транскрипцію.

– Тепер ще раз прочитайте складене речення, правильно вимовляючи слово цвірінькає.

2. Коментоване письмо (вправа 281)

– Запишіть, хто як подає голос.

– Спробуйте пояснити, як утворилися записані вами назви дій.

3. Бесіда

– Чим відрізняється текст від групи речень?

– З яких частин складається текст? Де треба починати писати кожну з них?

– Які види текстів ви знаєте? Чим вони різняться?

– Визначте головну думку тексту.

Заєць-сонько любив поспати. Прокинеться, враз згадає:

– Ой, проспав. Знову ти

рано встаєш, зяблику! Невже тобі солодкі сни не сняться?

– Сняться і мені. Але щоб усього доволі мати, треба рано вставати.

4. Колективна робота з деформованим текстом (вправа 279)

– Прочитайте речення і складіть із них текст.

– Доберіть заголовок.

– Запишіть утворений текст і заголовок.

– Прочитайте записаний текст. Підкресліть головні слова в кожному реченні.

– У виділеному реченні усно встановіть зв’язки між словами за допомогою питань.

 Повторення вивченого про текст. Аналіз контрольної роботи

5. Колективна робота з текстом-описом (вправа 280)

– Прочитайте опис весняного поля. Поміркуйте, в якому місяці це може бути.

– Знайдіть у тексті перевірне до слова зелений.

– Які слова вжив автор, щоб описати квіти, трави? За зразком запишіть їх разом зі словами, з якими вони зв’язані.

– До слова безліч доберіть близькі за значенням слова. (Дуже багато, безмежна кількість)

6. Самостійна робота (з дошки)

– Визначте тип тексту. Доведіть свою думку. Доберіть заголовок.

Через пеньки і колоди чимчикує їжачок. Тягає він у нору запашне листя. Стелить зимову постіль. До весняного сонечка проспить їжачок. І снитимуться йому лісові сни.

IV. Підсумок уроку

– Що таке текст?

– Назвіть складові частини тексту.

– Які види текстів ви знаєте?

– У чому особливість вимови слова цвірінькає?

V. Домашнє завдання

Вправа 282.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Витинанка та її види
Повторення вивченого про текст. Аналіз контрольної роботи