Повторення вивченого за рік. (Вправи 351-358). Урок розвитку мовлення. Повторення вивченого за рік. (Вправи 359-362). Контрольна робота: диктант

Тема. Повторення вивченого за рік. (Вправи 351-358).

УРОК 110 Урок розвитку мовлення

УРОК 111

Тема. Повторення вивченого за рік. (Вправи 359 362).

УРОК 112

Тема. Контрольна робота: диктант.

Мета. Перевірити вміння правильно писати слова на вивчені орфограми та словникові слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Диктант.

Перед написанням диктанту з’ясувати значення невідомих слів.

Верба

Окрім краси, смутку,

що промовляє до людського серця, верба дарує багато корисного. Верба – це позначка води на землі. Тому й криницю завжди копають під вербою. На сухому місці це дерево не росте.

Де росте вербиця, там здорова водиця, говорить народне прислів’я. Мудрість народна зафіксувала тут ще одну характерну здатність верби бути природним фільтром усіляких домішок, що міститься у водах річок та озер. Ось чому люди брали (і сьогодні беруть) воду для пиття у річці під вербою. Верба – символ України. (80 слів)

3. Нестеренко Ліс

Ліс – диво природи, регулятор клімату, постійно діючий фільтр повітря. Дерево

– унікальне творіння природи. Воно має свою біографію і географію.

З часу появи на землі розвиток людини відбувався у нерозривному зв’язку і повній гармонії з Природою. Крім того, ліс невід’ємна частина історії, побуту і культури українців. Але стан лісів залежить від поведінки людей, їх екологічної грамотності і культури.

Якби не було рослин, загинули б люди, вони отруїлися б газом, який викидається в атмосферу заводами, транспортом. (75 слів)

З газети

Пора підсніжників

Найсвітліше у листяному лісі буває ранньої весни. Підсонячним промінням швидко збільшуються круги талої землі навколо дерев. На очах з’їдає останні ніздрюваті кучугури снігу південний теплий вітерець. Задзюрчали по вибалках струмочки.

Грунт ще не просох, а над землею, вкритою торішнім листям, вже піднялися ранні квіти.

Розкрилися фона пролісків, схожих на небесну блакить. Де-не-де визирнули підсніжники. Між зеленими листочками загорілися жовтенькі зірочки гусячої цибульки.

Світло і тепло розбивають панцир на бруньках. Вже недалеко той час, коли оксамитовим серпанком вкриються розлогі крони кленів, лип і затінять нижній ярус лісу. (90 слів)

Дуби шумлять

Шумлять старезні дуби. Грізною сторожею стоять вони вздовж шляхів. Шумлять і марять століттями сни про долю краю. Вітер виграє шорстким листом, тамує щебетання дрібних птахів. Горлиця ненароком промайне сизою стрічкою й щезне. Лише здоровенний пугач насуплено зирить крізь віти. Він міцно затиснув волохатими лапами засохлу гілку і чекає присмерків, щоб сумовитим голосом сколихнути тишу. А коли ранок усміхнеться свіжою росою, щезає десь пугач, ховається у козацьких руїнах. Птах дає привілля розбійникові яструбу полювати на пустотливу горлицю.

Понуро шумлять старезні дуби Полтавщини, шепочуть луки. (85 слів)

За І. Тільчуком

III. Збір зошитів.

IV. Підсумок уроку.




Повторення вивченого за рік. (Вправи 351-358). Урок розвитку мовлення. Повторення вивченого за рік. (Вправи 359-362). Контрольна робота: диктант - Плани-конспекти уроків по українській мові


Повторення вивченого за рік. (Вправи 351-358). Урок розвитку мовлення. Повторення вивченого за рік. (Вправи 359-362). Контрольна робота: диктант