Правила конкуренції

Правила конкуренції – узгоджені міжнародними організаціями норми, які передбачають недопущення панування гігантських підприємств (фірм, компаній) на ринку і зловживання ними своїм становищем, а також відповідні норми контролю. Узгоджують такі норми ООН і ОЕСР (Організація економічного співробітництва і розвитку), ГАТТ/СОТ, ЄС. В окремих із цих організацій (наприклад, ООН) П. к. (зокрема, кодекс поведінки ТНК) мають рекомендаційний характер, в інших (ГАТТ/СОТ, ЄС) – обов’язковий. Зокрема, низка статей Римського договору забороняє будь-які

угоди між підприємствами (про поділ ринків збуту, встановлення узгоджених цін тощо), рішення про об’єднання підприємств та координацію їх діяльності, спрямовані на обмеження конкуренції всередині ЄС, монопольне становище на ринку окремого підприємства або групи підприємств, надання їм допомоги державою (якщо це порушує або може порушити конкуренцію) та ін. З метою поліпшення контролю за такими видами діяльності в ЄС діє система нотифікації та реєстрації угод і видів антиконкурентної поведінки підприємств (фірм, компаній та ін.) цього союзу, а також для учасників угод, які не є його членами, але їхні угоди можуть вплинути на стан конкуренції всередині ЄС. Порушення П. к. розслідує Комісія ЄС й ухвалює відповідні рішення (див. Антимонопольне законодавство).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Правила конкуренції - Економічний словник


Правила конкуренції