Прийоми усного множення і ділення в межах 1000
– Укрупнення розрядних одиниць
– Послідовне множення; ділення
1
Перевір і прокоментуй розв’язання учнів. Які прийоми обчислення застосовано? Зістав випадки множення; випадки ділення. Чим вони відрізняються? Як ця відмінність впливає на розв’язання?
56 ∙ 6 = (50 + 6) ∙ 6 = 50 ∙ 6 + 6 ∙ 6 = 336
156 ∙ 6 = (100 + 50 + 6) ∙ 6 = 100 ∙ 6 + 50 ∙ 6 + 6 ∙ 6 = 936
56 : 4 = (40 + 16) : 4 = 40 : 4 + 16 : 4 = 14
156 : 4 = (120 + 36) : 4 = 120 : 4 + 36 : 4= 39
2
Знайди значення виразів.
16 ∙ 8 126 : 9 37 ∙ 7 132 : 4 340 ∙ 2
3
Перевір і прокоментуй
70 ∙ 3 = 7 д. ∙ 3 = 21 д.= 210 60 : 3 = 6 д. : 3 = 2 д. = 20
270 ∙ 3 = 27 д. ∙ 3= 81 д. = 810 960 : 3 = 96 д. : 3 = 32 д. = 320
4
Перевір і прокоментуй розв’язання. Які прийоми обчислення застосовано?
80 : 4 = 8 д. : 4 = 2 д. = 20 80 : 40 = 8 д. : 4 д. = 2
900 : 3 = 9 с. : 3 = 3 с. = 300 900 : 300 = 9 с. : 3 с. = 3
640 : 16 = 64 д. : 16 = 4 д. = 40 640 : 160 = 64 д. : 16 д. = 4
5
Знайди
280 : 70 320 ∙ 3 570 : 3 240 ∙ 4
80 ∙ 6 960 : 4 170 ∙ 5 720 : 40
6
Перевір і прокоментуй розв’язання учнів. Які прийоми обчислення застосовано?
57 : 19 = 3, тому що 3 ∙ 19=57
90 : 18 = (90 : 9) : 2 = 10 : 2 = 5
570 : 190 = 3, тому що 3 ∙ 190 = 570
900 : 180 = 90 д. : 18 д. = 5
7
Знайди значення виразів зручним для тебе способом.
78 : 13 96 : 24 114 : 19 72 : 36
70 : 35 115 : 23 72 : 18 126 : 21