ПРО ЩО ПОВІДОМЛЯЮТЬ ОРГАНИ ЧУТТЯ


Мета: формувати уявлення учнів про органи чуття, пояснити їх значення у житті людини; розвивати творчу активність, уважність; виховувати бережливе ставлення до власного організму, прагнення берегти здоров’я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– У чому полягає значення шкіри та її похідних для тварин і людини?

– Розкажіть про значення для людини шкіри та її похідних.

– Як ви розумієте вислів: “Поранена шкіри – це ворота для мікробів”?

– Поясніть, чому люди мають різний колір шкіри.

– Складіть корисні поради: як потрібно доглядати за своєю шкірою.

2. Тестування

1. Як називається лікар, який лікує шкірні захворювання?

А) Шкіряник;

Б) дерматолог;

В) окуліст.

2. Шкіра – це орган:

А) слуху;

Б) дотику;

В) нюху.

3. Шкірний жир:

А) лікує ранки;

Б) забруднює шкіру;

В) робить шкіру гладкою, м’якою.

4. Шкіра дихає через:

А) пори;

Б) волоски;

В)


жир.

5. Щоб на шкірі не було мікробів, потрібно:

А) мити все тіло милом і мочалкою не рідше за один раз на тиждень;

Б) змащувати кремом;

В) укривати шкіру одягом.

6. При забитті потрібно:

А) змастити шкіру зеленкою;

Б) прикласти холодну ганчірочку;

В) приклеїти лейкопластир.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про те, яке значення мають органи чуття в житті людини, та як вони повідомляють про небезпеку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 163-164)

– Пригадайте! Назвіть органи чуття та розкажіть про їх значення у вашому житті.

– Розгляньте малюнки на с. 163. Скільки органів чуття є у кожної людини?

– Яке їх значення для людини?

– Чому їх порівнюють із вікнами у світ?

– Що ви прочитали про очі?

– Що ми можемо визначити за допомогою зору? (Колір, розмір, форму, де розташований предмет)

– Що ви дізналися про вуха?

– Що розрізняємо завдяки органу слуху? (Звуки, мовлення, голоси)

– Про що може розповісти ніс?

– Як ніс сприймає запахи? Пахучі речовини разом з вдихуваним повітрям потрапляють в носову порожнину. У верхній частині носової порожнини знаходяться чутливі закінчення нюхових нервів. Пахучі речовини дратують ці закінчення, збудження передається у головний мозок, і людина відчуває запахи.

– Що ви дізналися про язик?

– Які ще якості їжі розрізняє язик? (Гаряче і холодне, тверде і м’яке, рідке і густе.)

– Що є органом дотику?

Висновки

– Очі, вуха, ніс, язик, шкіра – це органи чуття. Вони допомагають нам сприймати навколишній світ.

– Органи чуття потрібно берегти.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Колективна робота. Робота за таблицею

– Яку роботу виконують органи чуття?

Орган тіла

Орган чуття

Що сприймає

Очі

Орган зору

Колір, розміри, форму, відстань, рухомі чи нерухомі предмети, де розміщені

Вуха

Орган слуху

Звуки (музику, голоси, шуми)

Ніс

Орган нюху

Запахи (приємні та неприємні)

Язик

Орган смаку

Солодке, гірке, кисле, солоне

Шкіра

Орган дотику

Холод, тепло, біль, дотик, твердість, форму

2. Робота в групах

– Поміркуйте!

– Який зв’язок існує між органами чуття і мозком?

– Учені говорять: “Не око бачить, не вухо чує, не ніс відчуває, а мозок!”. Як це зрозуміти?

Учитель уточнює:

– Усіма органами чуття керує головний мозок. Усю інформацію, яку отримують органи чуття, вони посилають у головний мозок. Мозок аналізує повну інформацію, а потім дає наказ на виконання. Наприклад: людина побачила яблуко. Ця інформація поступила в головний мозок. Він дає наказ узяти його і відкусити. Головний мозок здійснює контроль, а органи виконують його накази. Кожен орган має своє представництво в головному мозку – це певні центри, які відповідають за той або інший орган.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 164.

– Назвіть органи чуття людини.

– Яке значення для людини має нюх?

– Які смаки розрізняє людина?

– Що відчуває людина за допомогою шкіри?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 163-164.




1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


ПРО ЩО ПОВІДОМЛЯЮТЬ ОРГАНИ ЧУТТЯ - Плани-конспекти уроків по натурології