ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ

Мета: узагальнювати знання учнів про зв’язок між величинами: швидкість, час, відстань; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження цих величин, виконувати дії над іменованими числами; ознайомити з назвами геометричних тіл; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

Робота в групах

– Знайдіть закономірність та продовжте ряди чисел.

130; 180; 250; …; …; …

600

000; 60 000; 6000; …; …; …

0; 15; 39; 45; …; …; …

4867; 4870; 4873; …; …; …

25 790; 25 800; 25 820; …; …; …

3. Математичний диктант

– Запишіть відповіді.

– Найбільша відстань, на яку може піднятися птах,- 8200 м. Скільки це кілометрів?

– Найбільшу веселку можна спостерігати 3 години. Скільки це хвилин?

– Дитинча кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? Його вага 2 тонни. Скільки це кілограмів? За один день воно випиває 600 л води. Скільки літрів води випиває китеня за 100 днів?

– Амурський тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів?

– Суму чисел 440 і 280 розділіть на 9.

Число 560 зменшіть на частку чисел 420 і 7.

Відповіді: 8 км 200 м; 180 хв; 700 см; 2000 кг; 60 000; 4 ц; 80; 500.

III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

Пояснення – за завданням 520. Демонстрування геометричних тіл: циліндра, куба, кулі, конуса, піраміди, паралелепіпеда, призми.

На малюнку – плоскі фігури: коло, квадрат, прямокутник, трикутник.

– Знайдіть геометричні фігури на геометричних тілах.

– На якому геометричному тілі є квадрат? трикутник? прямокутник? коло? Завдання 523 (“ланцюжком”)

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Усна фронтальна робота

Завдання 527; 522; 524

2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах

 ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ

 ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ

Завдання 525

3. Фізкультхвилинка

4. Робота над задачами

Швидкість

Час

Відстань

12 км/год

5 год

Однакова

?

6 год

– Складіть план розв’язання задачі.

1) Яка відстань між містами?

2) 3 якою швидкістю їхав велосипедист на зворотному шляху?

1) 12 • 5 = 60 (км) – відстань між містами;

2) 60 : 6 = 10 (км/ч) – їхав велосипедист на зворотному шляху.

Завдання 526

– Прочитайте задачу. Повторіть завдання за коротким записом.

 ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ

– Запишіть розв’язання задачі за планом.

1) 200 – 32 = 168 (кг) – у шести бідонах;

2) 168 : 6 = 28 (кг) – меду в одному бідоні.

– Складіть обернену задачу.

 ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ

Завдання 527 (усно, фронтально)

75 : 3 – швидкість руху карети по брукованій дорозі;

(75 – 21) : 3 – швидкість руху по грунтовій дорозі;

75 + (75 – 21) – відстань, яку проїхала карета по брукованій і грунтовій дорозі;

75 : 3 – (75 – 21) : 3 – на стільки більше швидкість руху по брукованій дорозі, ніж по грунтовій.

Завдання 528 (усно)

З бідона ємністю 10 л відлити 9 л за допомогою 3-літрового бідона. (10 – 3 – 3 – 3 = 1 (л)). Потім 1 л води перелити у 3-літровий бідон; набрати на річці 10-літровим бідоном води і відлити з нього у 3-літровий бідон стільки води, щоб наповнити його (1 л + 2 л = 3 л). У 10-літровому бідоні залишиться 8 л води (10 л – 2 л = 8 л).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання 529; 530 (с. 85).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися сьогодні на уроці?

– Які труднощі виникли?

– Що найбільше сподобалося? Що розповісте батькам?




ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ - Плани-конспекти уроків по математиці


ПРОСТІ І СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ НА ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ І ВІДСТАНІ. ГЕОМЕТРИЧНІ ТІЛА ТА ЇХ НАЗВИ