Прямокутний паралелепіпед та його об’єм

Урок № 56

Тема. Прямокутний паралелепіпед та його об’єм

Мета. Поглибити знання учнів про прямокутний паралелепіпед та його виміри, закріпити поняття об’єму та його формули, вчити розв’язувати задачі на обчислення площі поверхні та об’єму прямокутного паралелепіпеда.

Сприяти виробленню навичок до самостійної навчальної діяльності, виховувати позитивну мотивацію до навчання.

Розвивати здібності учнів, усну і письмову культуру мовлення.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Обладнання: таблиці, “Прямокутний

паралелепіпед”, “Куб”, “Одиниці вимірювання”, набір кубиків, набір демонстраційних просторових фігур.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

Актуалізація опорних знань.

Діти сидять по рівнях, на парті набори моделей, на кріпленнях висять таблиці.

1. Практичне завдання. Робота з моделями.

І р. Виміряти на даній моделі прямокутного паралелепіпеда його довжину, ширину і висоту та обчислити об’єм.

ІІ р. Обчислити площу поверхні вибраного вами з набору

прямокутного паралелепіпеда.

ІІІ р. Ви отримали каркас прямокутного паралелепіпеда, виконайте потрібні вимірювання і обчисліть скільки дроту пішло на його виготовлення.

IV р. Ребро куба, виготовленого із скла, дорівнює 12 см. Знайти його масу, якщо 1 см3 скла має масу 3 грами.

Представник кожного рівня пише на дошці виконання свого завдання і пояснює його. Підводимо підсумки, оцінюємо роботу активних учасників.

Далі учень ІV р. проводить гру “Хто швидше”

1. Скільки граней у прямокутного паралелепіпеда (6)

2. Скільки ребер у прямокутного паралелепіпеда (12)

3. Скільки вершин у прямокутного паралелепіпеда (8)

4. Кожна грань прямокутного паралелепіпеда… (прямокутник)

5. Окремий вид прямокутного паралелепіпеда… (куб)

6. Якщо ребро куба 1дм, то його об’єм… ( 1 дм3)

7. Обчислити об’єм прямокутного паралелепіпеда, в якого а = 1 м, b = 2м, с = 3 дм. ( 10 дм – 20 дм – 3 дм = 600 дм3 )

Робимо підсумки, оцінюємо активних, а переможцю присвоюємо звання математика сьогоднішнього уроку.

ІІ. Вдосконалення знань.

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Три!

Чотири! П’ять!

Час прийшов нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата – скоки – скоки!

Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!

Час за парти нам усім.

Пропоную далі розв’язувати задачі, працюємо по рівнях

І р. № 871 Дану задачу пояснюю, записуємо на дошці і в зошиті.

№ 886 (а, б) Виконують самі, а потім перевіряємо, коментуємо і оцінюємо.

ІІ р. № 887, 888.

ІІІ р. № 890, 892, 893.

ІV р. № 895, 897, 900, 901.

Учні виконують завдання самостійно, якщо зустрічають труднощі, то беруть консультацію в математика сьогоднішнього уроку, учнів – консультантів чи учителя. Кожна група учнів обговорює розв’язування завдань, їх оформлення в зошиті з учителем і оцінює.

ІІІ. Підсумок уроку.

1. Що нового ви навчились на уроці?

2. Що вам сподобалось виконувати на уроці?

3. Чи допомагали вам таблиці, дайте їм оцінку.

ІV. Завдання додому § 19

І р. Виготовити модель куба і паралелепіпеда

ІІ р. № 883, № 886в,

ІІІ р. № 889, № 891,

ІV р. № 894, № 896.




Прямокутний паралелепіпед та його об’єм