Речі, без яких ми не можемо жити

II Семестр

ТЕМА “ДОМАШНІ ОБОВ’ЯЗКИ ТА СІМЕЙНІ ТРАДИЦІЇ”

УРОК 78

Тема. Речі, без яких ми не можемо жити

Мета:

– вдосконалювати навички читання, монологічного та діалогічного мовлення;

– ознайомити учнів з деякими практичними рекомендаціями щодо виконання домашнього завдання;

– розвивати фантазію, уяву, спостережливість і естетичне сприйняття навколишнього середовища;

– сприяти розвитку вміння вдосконалювати власну позицію та об’єктивно оцінювати думки оточуючих.

ХІД

УРОКУ

I. Організація класу. Привітання

II. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.

III. Основна частина уроку

A) Перевірка виконання домашнього завдання. Впр. 4, с. 127

Say what the Martian did wrong in situations 1-6; use the expression “He was allowed to…”

B) Впр. 1, c. 127 – read the text and discuss the questions after it.

What does American Girl Company produce?

What do you know about dolls of this collection?

Could those dolls teach you anything? Now?

Tell about the sets of books coming with the of dolls?

What information can you find in the set of books?

Why was Nicole dreaming of having the toy girl?

How do you understand the proverb Actions speak louder than words?

Is it important to have a role model?

Do you have a role model? Why is he she your role model?

Can a book character

become a role model?

Does anyone in your group have a role model who is a book character?

What can the role models be like? Give your reasons.

C) Впр. 2, c. 128 – look at the pictures and answer the questions.

Why do children play with toys?

Can a toy teach a child anything?

What are the toys in the pictures for?

Do you have a favorite toy?

Why is it your favorite?

Do only children have favorite toys?

Will you still have favorite toys if you are getting older?

What are your favorite thins?

Would you hate to be without your favorite things?

Name at least 5 your favorite things. Explain your choice.

D) Впр. 3, c. 129 – listen (tapescript 49 page 199) to whatsome adults say about things they would hate to be without. Discuss the following questions.

Why do people like some things more than others?

Is the price of the thing important?

Is it important how old the thing is?

What makes those things special?

IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання Впр. 4, с. 129.

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Речі, без яких ми не можемо жити - Плани-конспекти уроків по англійській мові


Речі, без яких ми не можемо жити