Редагування тексту

Тема. Редагування тексту.

Мета. Розширювати уявлення про середовище текстового редактора. Навчити учнів відкривати в середовищі редактора текстовий документ, що зберігається на носії, редагувати текст, переміщувати текстовий курсор по тексту з використанням миші та клавіатури. Закріпити вміння завершувати роботу з текстовим редактором. Формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, самостійність учнів. Розвивати інтерес до здобуття

знань. Виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп’ютером.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.

Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, проектор, комп’ютери.

Зміст уроку

1. Організаційна частина.

Дзвенить, дзвенить шкільний дзвінок,

Нас закликає до навчання.

Ми поспішаєм на урок

І знову йдемо в світ пізнання.

Л. Зоріна

2. Розвивальні завдання.

Учні виконують завдання 1-3 у підручнику (с. 31) “Для

кмітливих”.

3. Актуалізація опорних знань.

– Ваші друзі: дівчинка Ганнуся, хлопчик Олесь, інопланетянин Елзік, гномик Мудрунчик – пропонують зіграти з ними в бліцтурнір.

“Бліцтурнір”

Учні повинні швидко відповідати на запитання, вчитель веде рахунок правильних відповідей, визначає переможця.

– Як називається текстовий редактор, який ми вивчаємо? (Word Pаd).

– Що потрібно зробити, щоб запустити програму WordPad на виконання? (Вибрати кнопку Пуск, а потім послідовно: Всі програми -> Стандартні -> WordPad)

-Для чого призначена програма WordPad? (3 її допомогою можна вводити тексти з клавіатури, змінювати їх, зберігати на носії, роздруковувати.)

Робота в зошиті

Завдання 1.

– Прочитайте текст.

Клавіатура – це паннель із багатьма клавішами. Кожна клавіша – це буква чи знак, завдяки яким ми можемо друкувати тексти, вводити цифри та давати різні команди команди комп’ютерові. Натискати клавіші на клавіатурі можна тільки в тому випадку, якщо ти вмієш з нею працювати. Пустувати не можна, бобезладнонатискаючинакнопки, можна нашкодити комп’ютерові чи зламати його.

Ви зрозуміли, про що текст? (Не зовсім.) Чому? (У тексті є помилки, що утруднюють розуміння.) Підкресліть слова з помилками червоною хвилястою лінією.

– Що потрібно зробити далі? (Виправити помилки, або відредагувати текст.) Сьогодні будемо вчитися виправляти помилки в текстах. Тема уроку

“Редагування тексту”.

4. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником

Читання з позначками

Прочитайте матеріал підручника на с. 28-29. Читаючи, робіть відповідні позначки: (на екран проектуються позначки, які використовуватимуть учні) ? – я знав(ла) це; + – це нова для мене інформація.

Діти читають текст, роблять відповідні позначки.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири! Три, чотири, раз, два!

Розболілась голова.

Треба трохи відпочити, щоб нового ще навчитись.

Потягнулися, присіли, пострибали, знову сіли.

Вийшла пауза мала – до роботи нам пора.

5. Закріплення знань.

Робота в зошиті

Завдання 2.

– Позначте (?) дії, що відносяться до процесу редагування тексту.

 Редагування тексту

Завдання 3.

– Встановіть відповідність між клавішами та їхнім призначенням у текстовому редакторі.

 Редагування тексту

Завдання 4.

– Складіть і запишіть алгоритм виправлення помилок у тексті.

1- й спосіб

1. Встанови курсор перед символом-помилкою за допомогою миші або клавіш зі стрілками.

2. Натисни клавішу Delete.

3. Ввели з клавіатури потрібний символ.

2- й спосіб

1. Встанови курсор після символу-помилки за допомогою миші або клавіш зі стрілками.

2. Натисни клавішу Backspace.

3. Введи з клавіатури потрібний символ.

6. Робота за комп’ютером.

А) Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.

Гра “Так – ні”

Якщо ви згодні з правилом, то плескайте в долоні, якщо ні тупайте ніжками.

В клас комп’ютерний спітнілі

Ми вриваємось щосили. (тупають ніжками)

Витри старанно взуття,

Не потрібне нам сміття! (плещуть у долоні)

За улюблений комп’ютер

Падаєм, мов спілі фрукти, (тупають ніжками)

А щоб сісти нам за парти,

Дочекаємось команди! (плетуть у долоні)

Сяду від екрана так…

Сантиметрів п’ятдесят! (плетуть у долоні)

Б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.

– Відкрийте текстовий документ. У тексті є помилки. Знайдіть їх. Пригадайте правила, які допоможуть вам виправити ці помилки. Відредагуйте текст. Збережіть відредагований текст. Закрийте текстовий редактор WordPad.

В) Робота з комп’ютерною програмою.

Г) Релаксація (зняття зорової втоми).

Офтальмологічна пауза

Кажуть очі, що втомились,

В монітор вони дивились.

Я очам допоможу,

Вліво-вправо поводжу.

Потім проведу по колу,

Будуть очі вже здорові!

Г) Продовження роботи з комп’ютерною програмою.

7. Підсумок уроку. Рефлексія.

– Чи виконали завдання, які ставили на початку уроку?

– Що нового ви дізналися сьогодні?

– Чого ви навчилися?

– Де і як ви зможете використовувати ці знання та вміння?




Редагування тексту