Ритми та мелодії весни

Мета: узагальнити знання щодо мелодії та ритму на прикладі музики весняного змісту; поглибити уявлення про весняні образи у музиці та веснянки як вид обрядових пісень.

Роботу на уроці будуємо на сприйманні, розучуванні та виконанні музичних творів весняної тематики із залученням літературних і живописних творів відповідного змісту.

Показ п’єс (“Перший пролісок” М. Степаненка; “Пісня жайворонка” П. Чайковського) доцільно організувати без оголошення назв, але після ознайомлення зі вступним текстом. У процесі обговорення

звертаємо увагу дітей на виражальні та зображальні інтонації музии.

Вокальну роботу доцільно розпочати розспівуванням і розучуванням поспівки-веснянки “Лине пісня…”. Відчути вальсовий ритм поспівки та скласти до неї мелодію дітям допоможе ритмічна схема:

 Ритми та мелодії весни

Тематично спрямованою є пісня П. Козицького на слова О. Олеся “А вже красне сонечко” (“Веснянка”), виконання якої бажано супроводити оплесками або рухами. Для самостійної роботи над піснею

запропоновано творчі завдання літературного, хореографічного та образотворчого спрямування (на вибір учня).

Весняною тематикою пронизано й додаткові завдання теми – “Весняна казка” з нотними ребусами та пропозиції щодо спостережень “мелодій і ритмів весни” у природі.




Ритми та мелодії весни