Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею “Мрії юності”. Слухання музики. Ф. Лей. “Історія кохання”, “Ми

8 КЛАС

I семестр

Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві

Тема. Музичне мистецтво і сучасність

Урок 14

Тема уроку. Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею “Мрії юності”.

Слухання музики. Ф. Лей. “Історія кохання”, “Ми – чемпіони” – рок-групи “Квін”, П. Моріа “Млин”. “Тиша навкруги” А. Богачука

Мета уроку: поглибити знання учнів про різновиди естрадного жанру та закріпити їх на музичних прикладах; розвивати

музично-ритмічний слух та ладо-тональний, співацькі навички; виховувати інтерес до естрадної пісні.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-записи.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування. Сольфеджування вправи.

Характеристика вправи (визначення розміру, ладу, тональності.)

 Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею Мрії юності. Слухання музики. Ф. Лей. Історія кохання, Ми

III. Актуалізація опорних знань.

– Що ми відносимо до елементів музичної

мови?

(Мелодію, ритм, метро-розмір, ладо-тональність, фактуру).

– Яке значення мелодії?

(Мелодія є основним засобом музичної виразності і відіграє важливу роль у музичному мистецтві).

– Що таке мелодія?

(Це одноголосна послідовність музичних звуків).

Спільно з іншими елементами музичної мови та виражальними засобами мелодія несе у собі певний музичний образ, яким хоче його зобразити композитор. Погляньте на вправу. (Уривок пісні “Гей, не дивуйте, добрії люди”).

Якщо мелодія з текстом, то вона розкриває зримі образи. У даному випадку тут змальовано образ українського народу, який бореться за волю і незалежність (спів фрагменту).

 Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею Мрії юності. Слухання музики. Ф. Лей. Історія кохання, Ми

IV. Робота над піснею “Мрії юності” В. Островського.

Чистота інтонування, дикція, дихання. Виконавський план пісні. Повторення пісні “Червона рута” В. Івасюка.

V. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

Упродовж кількох уроків ми знайомимося з музикою естрадного жанру. І все більше бачимо її розвиток. З появою вокально-інструментальних ансамблів з’являються солісти та різні групи: біт-група, рок-група, у репертуарі яких велика кількість пісень. Вони сприяють помітному зростанню професійно-виконавського рівня та активного виступу на концертних майданчиках. Біт-група. Біт (відбивання такту) – це основа, на якій будуються складні ритмічні та мелодичні імпровізації. Біт утворюється ритмо-групою інструментального ансамблю (ударні, контрабас, гітара, фортепіано.).

Рок-група відрізняється простотою мелодії та супроводжується тяжким ритмом, великою звучністю ударних інструментів, екстатичним співом і розкутістю виконавської манери.

Рок-група “Квін” виникла у 1968 р. в Англії. Учасники групи: Фреді Мерк’юрі, Брайян Мей, Роджер Тейлор, Джон Дікон. Прославилася ця група насамперед піснею “Ми – чемпіони”, яка була створена для кліпу. У 1977 р. група одержала нагороду “Британія” за кращий сінгл.

Великої популярності у 70-80-х роках зажило тріо Маренич у складі Антоніни, Володимира і Світлани. У їхньому репертуарі наявні обробки українських народних пісень, які вони здійснювали самостійно, а також авторські пісні, одну з яких ви сьогодні послухаєте. (Анатолій Богачук “Тиша навкруги”). З’являється новий стиль “арг-рок”. Його появу спричинило зростання інтересу рок-музикантів до класичної та академічної музики. До арг-року належать ритмізовані обробки класичних зразків: перша частина Симфонії № 40 Моцарта у виконанні оркестру під керуванням Поля Моріа.

2. Слухання музичних прикладів у різному виконанні (діти визначають різновид жанру).

1. Ф. Лей “Історія кохання”.

2. Д. Гаррісон “Хелло, Долі”.

3. “Ми – чемпіони” рок-група “Квін”.

4. А. Богачук “Тиша навкруги” (тріо Маренич).

5. Поль Моріа “Млин”.

3. Характеристика прослуханих творів.

– На чому базується джаз?

– Що об’єднує ці твори?

– Яка між ними різниця?

– Охарактеризуйте “блюз”. Що ви знаєте про це джерело джазу?

– Які рок-групи ви знаєте?

– Які твори вас найбільше зацікавили? Чому?

VI. Підсумок уроку.




Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею “Мрії юності”. Слухання музики. Ф. Лей. “Історія кохання”, “Ми