УРОК 50
Тема. Розв’язування показникових нерівностей
Мета уроку. Формування умінь учнів розв’язувати показникові нерівності.
І. Перевірка домашнього завдання
1. Відповіді на запитання, що виникли в учнів при виконанні домашніх завдань.
2. Усне розв’язування показникових нерівностей з використанням таблиці 21 для усних обчислень “Показникові нерівності “.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1 | 2х > 8 | 2х > -2 | |||
2 | 2х < -2 | 3х 27 | |||
3 | 0,2х 2,5 | 7х > 1 | |||
4 | 103х 0,1 | 2х < 0,25 | 5х 0,2 | class=""/> | |
5 |
II. Формування умінь розв’язувати показникові нерівності
1. Колективне розв’язування нерівності .
Показникова функція у = 6t зростає, тому дана нерівність рівносильна нерівності х2 + 2х > 3. Розв’язуємо нерівність х2 + 2х – 3 > 0 методом інтервалів (рис. 156).
Маємо: х (-; -3) (1; +).
Відповідь: (-; -3) (1; +).
2. Колективне розв’язування нерівності 25х +25 • 5x – 1250 > 0.
Розв’язання
Зробимо заміну 5x = t, тоді дана нерівність запишеться так: t2+ 25t – 1250 > 0. Розв’яжемо одержану нерівність методом інтервалів (рис. 157),
Тоді t < -50 або t > 25. Отже, маємо дві нерівності: 5х < -50 або 5х > 25. Розв’яжемо їх:
1) 5x < -50 – розв’язків немає;
2) 5x > 25; 5x > 52; х > 2.
Відповідь: х > 2.
3. Розв’яжіть нерівності:
А) ; б) ; в) 4х – 2х+1 – 8 > 0; г) .
Відповідь: а) (-2; +); б) (-; 1); в) (2; +); г) [-1; +).
III. Самостійна робота
Варіант 1.
Розв’яжіть нерівність:
А) ; б) ; в) ; г) .
Варіант 2.
Розв’яжіть нерівність:
А) ; б) ; в) ; г) .
Відповідь: В-1. а) (0;+); б) (-2;2); в) х – будь-яке; г) (2;+).
В-2. а) (0;+); б) (-;-1)(1;+); в) х – будь-яке; г) (2;+).
IV. Підведення підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Розділ IV §2. Вправи № 2 (4, 8, 11, 13, 16).