Розв’язування рівнянь і задач

Урок № 21

Тема. Розв’язування рівнянь і задач

Мета: вдосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дробів і мішаних чисел з різними знаменниками із використанням розібраних на попередньому уроці прийомів на основі розв’язування рівнянь і задач.

Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Зібрати зошити.

II. Відтворення знань

Усні вправи

1. Обчисліть:

 Розвязування рівнянь і задач

 Розвязування рівнянь і задач

 Розвязування рівнянь і задач src="/image/2/image666_5.gif" class=""/>

2. Знайдіть х із рівняння:  Розвязування рівнянь і задач;  Розвязування рівнянь і задач;  Розвязування рівнянь і задач;  Розвязування рівнянь і задач.

3. Спростіть вираз:  Розвязування рівнянь і задач;  Розвязування рівнянь і задач;  Розвязування рівнянь і задач;  Розвязування рівнянь і задач.

4. Відомо, що а + b + с = 3; а + b =  Розвязування рівнянь і задач; b + с =  Розвязування рівнянь і задач. Знайдіть а, b, с.

III. Вдосконалення вмінь

@ Оскільки певні вміння виконувати додавання і віднімання дробових чисел

в учнів уже сформовані, на цьому уроці слід приділити увагу таким завданням: рівняння (двокрокові і більше), задачі на складання рівнянь, текстові задачі, що передбачають додавання і віднімання дробових чисел.

1. Знайдіть корінь рівняння:

А)  Розвязування рівнянь і задач;

Б)  Розвязування рівнянь і задач;

В)  Розвязування рівнянь і задач;

Г)  Розвязування рівнянь і задач.

@ Можливі варіанти розв’язання: спростити вирази в лівій і правій частинах (а, б) або використання правил знаходження невідомих компонентів дій.

2. Розв’яжіть задачу, склавши рівняння.

А) Якщо невідоме число додати до  Розвязування рівнянь і задач, а від здобутої суми відняти  Розвязування рівнянь і задач, то дістанемо  Розвязування рівнянь і задач. Знайдіть невідоме число.

Б) Одне число більше від іншого на  Розвязування рівнянь і задач, а їх сума  Розвязування рівнянь і задач. Знайдіть ці числа.

3. Одна сторона трикутника дорівнює  Розвязування рівнянь і задач дм, друга на  Розвязування рівнянь і задач дм менша, а третя на  Розвязування рівнянь і задач дм більша за першу. Знайдіть периметр трикутника.

4. Фермерське господарство доставило в магазин  Розвязування рівнянь і задач ц овочів: помідорів, огірків та баклажанів. Помідорів і огірків було разом  Розвязування рівнянь і задач ц, помідорів і баклажанів  Розвязування рівнянь і задач ц. Скільки кілограмів помідорів, огірків та баклажанів доставили з фермерського господарства в магазин?

5. Двоє робітників повинні виконати виробниче завдання. Перший робітник, працюючи один, може виконати завдання за 5 днів; другий, працюючи один, виконує його за 4 дні. Яку частину завдання їм залишиться виконати після одного дня їх сумісної роботи?

IV. Підсумки уроку

Рефлексія. Яке завдання уроку було найскладнішим і найпростішим? Яких додаткових (окрім алгоритму додавання і віднімання дробових, мішаних чисел) знань потребує розв’язування таких завдань?

V. Домашнє завдання

1. Один кран наповнює бак за 9 хв, другий – за 6 хв. Яка частина бака залишиться незаповненою після 1 хв спільної роботи кранів?

2. Периметр трикутника ABC дорівнює 12 см. Знайдіть довжини його сторін, якщо АВ + ВС =  Розвязування рівнянь і задач см, ВС + СА =  Розвязування рівнянь і задач см.

3. Виконайте дії: а)  Розвязування рівнянь і задач; б)  Розвязування рівнянь і задач; в)  Розвязування рівнянь і задач; г)  Розвязування рівнянь і задач.

Задача (на складання рівняння). Якщо до невідомого числа додати  Розвязування рівнянь і задач і цю суму зменшити на  Розвязування рівнянь і задач, то дістанемо  Розвязування рівнянь і задач. Знайдіть невідоме число.




Розв’язування рівнянь і задач