РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Тип уроку: урок формування навичок розв’язування задач.

Мета: навчити розв’язувати задачі, застосовуючи формули роботи, потужності, коефіцієнта корисної дії простого механізму; розвивати логічне мислення учнів, уміння аналізувати умову задачі, грамотно її оформлювати.

Обладнання та наочність: картки або збірники задач, похила площина, блоки.

Відеофрагмент: рух автомобіля, робота підйомного крану.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Запитання

для фронтального опитування

– Як обчислити механічну роботу?

– Як обчислити потужність?

– Як обчислити ККД машини або механізму?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

1. ККД похилої площини дорівнює 80 %, довжина – 2 м, висота – 50 см. Яку силу треба прикласти, щоб рівномірно піднімати вантаж масою 100 кг уздовж похилої площини? (Показати дослід. Можна запропонувати учням зробити вимірювання та використати їх під час розв’язування задачі.)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

2. Вантаж

масою 200 кг рівномірно підіймають за допомогою рухомого блоку, ККД якого становить 80 %. Знайдіть масу блоку. Тертям у блоці знехтувати.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

3. Знайдіть силу тяги двигунів автомобіля, якщо він рухається зі сталою швидкістю 54 км год, а двигун розвиває потужність 100 кВт. (Показати відеофрагмент з рухом автомобіля.)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

4. Підйомний кран рівномірно підняв вантаж масою 0,5 т за 30 с, розвиваючи при цьому потужність 2,5 кВт. На яку висоту був піднятий вантаж? (Показати відеофрагмент з роботою підйомного крану.)

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

5. Підйомний кран рівномірно піднімає вантаж зі швидкістю 0,4 м/с. Якої маси вантаж був піднятий, якщо кран за 45 с виконав роботу 360 кДж?

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

_____________________________________________________

_____________________________________________________

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Завдання за підручником: повторити §§ 39-42

_____________________________________________________

_____________________________________________________

– Завдання за задачником: №№ 25.25, 25.27

_____________________________________________________

_____________________________________________________

– Додаткове завдання: підготуватися до лабораторної роботи № 12

_____________________________________________________

_____________________________________________________


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ - Плани-конспекти уроків по фізиці


РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ