РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ І ЗНАХОДЖЕННЯ ЇХ ЗНАЧЕНЬ

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 104. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ І ЗНАХОДЖЕННЯ ЇХ ЗНАЧЕНЬ

Мета: формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного множення і ділення; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати обачність під час збирання грибів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 123, завдання

814; 815)

Завдання 814

– Скільки всього дітей у хорі?

Завдання 815

– Прочитайте складені вирази та їх значення.

2. Усна лічба

Гра “Досвідчений грибник”

– Хто з вас ходив у ліс по гриби?

– Які їстівні гриби вам відомі? (Білий гриб, сироїжки, маслюки, рижики, підберезники, підосичники, опеньки, лисички)

На дошці – таблиця “Їстівні й отруйні гриби”.

– Чим небезпечні отруйні гриби?

– Ми сьогодні на математичній галявинці теж збиратимемо гриби. А щоб

у ваш козуб не потрапили мухомори, поганки або несправжні опеньки, збирайте лише ті грибки, на яких написані відповіді таблиці множення числа 7.

На дошці розташовані “грибки”, учні знімають їстівні гриби з правильною відповіддю, називають приклад, якому відповідає відповідь, і кладуть грибок у козуб.

3. Усне розв’язування задачі

У саду працювали 18 хлопчиків і 6 дівчаток.

– У скільки разів хлопчиків було більше, ніж дівчаток?

– У скільки разів дівчаток було менше, ніж хлопчиків?

– На скільки хлопчиків було більше, ніж дівчаток?

– На скільки дівчаток було менше, ніж хлопчиків?

4. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

7; 17; 27; …; 47; 57; …; …; …; 97.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 7.

IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 123-124)

Завдання 816

Учні знаходять значення виразу зі змінною. Якщо k = 18, то k : 6 = 18 : 6 = 3 – коментує учитель.

Решту виразів коментують учні.

Завдання 817. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають вирази і пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 818

Після колективного ознайомлення зі змістом завдання один учень біля дошки розв’язує і пояснює, які числа можна поставити у “віконця” без виконання обчислень.

Учитель звертає увагу на те, що перша і друга нерівності мають по декілька значень, а рівність має тільки одне конкретне значення.

Завдання 819. Математичний диктант

Один учень працює за закритою дошкою. Записує тільки відповіді.

У скільки разів: 6 грн більше, ніж 2 грн? 30 м більше від 6 м? 2 год менше за 8 год? 18 кг більше від 3 кг? 5 дм менше від 40 дм?

Завдання 820. Усне виконання завдання

– Яка маса залізного бруска?

– На скільки кілограмів його маса більша від маси дерев’яного?

Завдання 821. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз, складання

Короткого запису

 РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ І ЗНАХОДЖЕННЯ ЇХ ЗНАЧЕНЬ

Сильні учні записують розв’язання самостійно.

Решта учнів записують розв’язання, користуючись планом і схемою.

1) Скільки всього журналів і брошур приніс листоноша? ([ ] + [ ] = [ ])

2) У скільки разів більше листоноша приніс газет, ніж журналів і брошур

Разом? ([ ] : = [ ])

Завдання 822. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 823*

– Число 8 можна розкласти на два доданки по-різному. Яка пара таких доданків при множенні дає найбільший добуток? (4 і 4)

Міркування записуються у вигляді таблиці.

Склад числа 8

1 і 7

2 і 6

3 і 5

4 і 4

Добуток

1 • 7 = 7

2 • 6 = 12

3 • 5 = 15

4 • 4 = 16

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Складання виразів та знаходження їх значень

Числа і вирази

(17 + 13) і 6

7 і (12 – 7)

7 • 4 і 32 : 4

Знайти

Частку

Добуток

Різницю

2. Робота над задачею

У парку посадили 12 беріз і 33 клени в 5 рядів порівну.

– Скільки дерев посадили в кожному ряду?

– Скільки ще треба посадити дерев, щоб вийшло 8 таких рядів?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 124, завдання 824; 825.




РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ І ЗНАХОДЖЕННЯ ЇХ ЗНАЧЕНЬ