СЕРЕДНЄ ЗНАЧЕННЯ ВЕЛИЧИН

Цілі:

– навчальна: удосконалити вміння знаходити середнє значення величин; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають знаходження середнього значення величини;

– розвивальна. сприяти розвитку логічного мислення учнів, вміння працювати з таблицями;

– виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, почуття відповідальності;

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

II.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

____________________________________________

____________________________________________

2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою

Варіант 1

1) Маси кавунів дорівнюють 5 кг, 5,7 кг і 5,8 кг. Обчисліть середню масу кавунів.

2) Протягом тижня щоденні надої молока від однієї корови становили: 18 л, 17,5 л, 17,9 л, 18 л, 17,7 л, 18,1 л. Скільки літрів молока давала корова в середньому щодня? Відповідь округліть до десятих.

3) 3а першу годину турист пройшов 5,1 км, а за другу – 4,7 км. Знайдіть середню швидкість туриста за ці дві години.

Варіант

2

1) Маси гусей дорівнюють 4,5 кг, 4,2 кг, 3,6 кг. Обчисліть середню масу гусей.

2) Протягом тижня щоденні продажі яблук у магазині становили; 20,6 кг, 19,7 кг, 25 кг, 21,8 кг, 23,4 кг, 25 кг, 24,2 кг. Скільки кілограмів яблук продавали в середньому щодня? Відповідь округліть до десятих.

3) 3а першу годину велосипедист проїхав 14,5 км, за другу – 13,9 км. Знайдіть середню швидкість велосипедиста за ці дві години.

III. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

1. Робота за підручником (§ 36)

Письмово: № 1573, 1575, 1576, 1582.

2. Додаткові завдання

1) На двох ділянках посадили картоплю. З першої ділянки зібрали 4,2 ц картоплі, а з другої – 4,7 ц картоплі. Скільки центнерів картоплі зібрали в середньому з однієї ділянки?

2) Господарство з площі 30 га зібрало 120,8 ц озимої пшениці, а з 24,5 га – 102,6 ц озимої пшениці. Який середній врожай озимої пшениці з 1 га одержало господарство?

3) Токар виточив три однакові деталі. Першу деталь він виточив за 1 хвилину, другу – за 56 секунд, а третю – за 1 хвилину 1 секунду. Який час у середньому він витратив на виготовлення однієї деталі?

4) Бригада токарів, яка складається з 5 осіб, за 5 днів виготовила 8125 деталей. Скільки в середньому деталей виготовляв кожний токар щодня?

5) У таблиці вказано зріст дітей родини Петренків у минулому і в цьому роках. На скільки сантиметрів збільшився за рік середній зріст дітей родини Петренків?

Зріст, у см

Минулий рік

Поточний рік

Микола

110

115

Тетяна

116

119

Павлик

125

128

Марина

138

141

Сергій

145

149

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

____________________________________________

____________________________________________

2. Колективне розв’язування задач

1) У таблиці вказано відстань, яку долали автотуристи за кожну з перших 5 годин подорожі:

1

2

3

4

5

65 км

60 км

0 км

70 км

65 км

Знайдіть середню швидкість руху туристів. Чи зможуть вони за 9 годин подолати 500 км, якщо рухатимуться з такою середньою швидкістю?

2) Родина Іваненків споживає за місяць у середньому 171,5 кіловат електроенергії.

У таблиці наведено кількість кіловат електроенергії, яку спожила родина Петренків протягом року:

Січень

Лютий

Березень

Квітень

Травень

Червень

Липень

Серпень

Вересень

Жовтень

Листопад

Грудень

303

188

110

117

114

78

82

110

187

190

240

279

Яка з родин споживає в середньому за місяць більше електроенергії?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 36, № 1574,1577, 1583.

2. Додаткове завдання. У понеділок туристи пройшли 25 км, у вівторок – на 20 % більше, ніж у понеділок, а в середу – на 10 % менше, ніж у вівторок. Скільки кілометрів у середньому проходили туристи щодня? Відповідь округліть до десятих.

Відповідь. ≈ 27,3 км.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


СЕРЕДНЄ ЗНАЧЕННЯ ВЕЛИЧИН - Плани-конспекти уроків по математиці


СЕРЕДНЄ ЗНАЧЕННЯ ВЕЛИЧИН